Ik denk dat het gebied in eerste instantie is ontworpen met hoe het nu uiteindelijk wordt. De doorkijk naar het eind van de vijver, die bewust leeg is gelaten. Het pad langs de helix van Fēnix (hé dat rijmt) wat er al lag.

Het zal mij niet verbazen als een deel van deze plannen voor 2018 bedacht waren, maar uiteindelijk zijn wegbezuinigd of bewust uitgesteld.

In het gebied is was tot nu toe gewoon weinig te beleven, laten we eerlijk zijn. Dat komt enerzijds door de ligging (Magische Vallei loop je automatisch doorheen) maar ook door het attractieaanbod. Daar zal nu echt wel verandering in komen.

Wel jammer dat de complete storyline wordt omgegooid. Morgana is ineens verslagen en het is feest. Ook die draakjes hadden voor mij niet gehoeven maar goed. Benieuwd hoe ze dit in een korte tijd toch allemaal weer neer willen zetten, en of ze juli 2023 gaan halen.

mikeee Benieuwd hoe ze dit in een korte tijd toch allemaal weer neer willen zetten, en of ze juli 2023 gaan halen.

Op zich zijn het allemaal flatrides. Die kun je in no-time hebben staan. Enkel die Sky Fly heeft lang nodig omdat het fundament in de helix gepast moet worden. De theming heeft normaliter het meeste tijd nodig, maar met 3D printing kun je dat ook redelijk snel voor elkaar krijgen. Ik zie dus werkelijk niet in waarom ze Juli niet zouden halen.

Coasterfrenzy we zullen het zien, hellendoorn heeft tenslotte ook hun nieuwe achtbaan moeten missen tijdens de zomer, al hoop ik ofcourse dat wat hellendoorn is overkomen niet zal gebeuren in toverland.

• Jules heeft hierop gereageerd.

asuran Ik zou die twee situaties niet vergelijken. Een nieuwe flatride laten bouwen is toch wat voorspelbaarder dan een attractie laten reviseren die je uit een Mexicaans pretpark haalt dat sloot omdat een andere achtbaan door slecht onderhoud ontspoorde met fatale gevolgen.

Daar is dus het torentje naast de Flaming Feather. Nu alleen nog de huisjes naast de helix van Fenix en dan hebben we alle elementen gehad of niet?

Taronco op de themapagina: https://www.toverland.com/nieuw2023 staan nog 2 elementen die nog onthuld gaan worden, er staan meer dan 2 van die huisjes op de tekening dus ik verwacht dat dat 1 item wordt. Voor het andere verwacht ik de peuterspeeltuin naast de toiletten van Flaming Feather of mischien iets dat niet te zien is op de concept art zoals de moerasdraak die vandaag is aangekondigd.

Overigens vind ik vooral de moerasdraak een leuke toevoeging, dan valt er toch meteen wat meer te zien tijdens een rondje Merlins Quest. Benieuwd vanaf wanneer we deze tegen gaan komen.

Ondanks dat spicy pete een kinderlijk draakje is, zie ik nu eindelijk de kleuren op de concepts wat donkerder worden! Ook leuk dat er wat interactiviteit verschijnt in de nu wat stijve boottocht( buiten het darkride gedeeld om). Smaakt naar meer!

Gaan ze dit mooie gebied nu echt verstoren met wat draken met de meest inspiratieloze namen ooit? Toverland toverland toch..

R013 de namen zullen de gemiddelde bezoekers toch niet onthouden, het gaat er om dat er wat te beleven en te zien valt. Ook ik ben niet zoon fan van dat draakje, maar de interactiviteit er omheen spreekt me juist wel aan.

Swamp Dragon vind ik wel een beetje creatieve armoede. Ben ook wel benieuwd of met zoveel nieuwe karakters een beetje te veel wordt, maar ik laat me graag verassen. Vind de concept arts er wel interessant uitzien!

Zouden we naast "Spicy Pete" ook nog een keer "Hot Lavi" krijgen?

• MrRC vindt dit leuk.

FloridaMan Dat vind ik juist een betere naam dan Spicy Pete. Een draak heeft normaal toch geen naam maar is gewoon 'de draak'. Als ik een vogel in mijn achtertuin zie noem ik dat ook gewoon vogel, specht, mus of ekster. Moerasdraak is dus zo gek nog niet, maar Spicy Pete ... 😐

Achtbaanpakker Ik hoop dat die moerasdraak wel de nodige aandacht krijgt. Bij veel parken raken die onderwaterdecoraties toch altijd erg in verval na één a twee seizoenen.

Ben benieuwd of die eieren echt random naar beneden komen of dat het een toverland versie van ‘ezeltje strek je’ is, gooi er wat geld in en er komt een ei uit. Dat eerste lijkt me wel leuk/sympathiek

• Lin heeft hierop gereageerd.

Randomnickname95 of dat het een toverland versie van ‘ezeltje strek je’ is

Op mij komt het erg over als dit.
                    Vooral door deze quote: Peter: ‘’Ieder ei zal een leuke verrassing voor de kleinste ontdekkers bevatten.’’
                    Maar het staat er niet duidelijk bij inderdaad

Er hadden best wat meer unieke namen - iets meer Angelsaksisch - voor de draken gezocht mogen worden.
                    Dat gezegd zijnde vind ik het best speciaal dat ze wel een draak toevoegen, maar The Lady of the Lake (welke Excalibur aan Koning Arthur gegeven heeft), dan weer niet. Zou voor mij een leuk element zijn om daar ofwel naar te zinspelen, ofwel in die richting te kijken. Maar een draak is natuurlijk makkelijker vorm te geven.
                    Ik weet dat Avalon sowieso meer richting de Merlijn-kant opgaat, minder de Arthurian kant, maar the Lady of the Lake is toch een klassieker en eveneens vrij mysterieus. In mijn ogen had het er prima bijgepast.

Ik hoop ook dat het iets meer is dan een stationaire draak en hoop dat er toch een minimum aan beweging in zit (en liefst ook lichtjes in de ogen, altijd mooi in de avond of met Halloween). Ook wat soundscaping en wat rook zou leuk zijn, maar ik ga al blij zijn als hij al iets of wat beweegt.

Toverland laat nog bijna niks laten zien van de bouw, maar onze beste drone vlieger @RingelbergNick heeft weer eens rondgevlogen en weer prachtige fotos gemaakt .

Goh, ik word eigenlijk met elke onthulling minder enthousiast over de uitbreiding van Avalon. Dat er een extra attractie of twee in het gebied wordt toegevoegd kan ik alleen maar toejuichen en ik vind de keuze voor een Sky Fly in de helix van Fenix eigenlijk best gewaagd en potentieel heel tof. Maar! Maar de vormgeving, de kleuren, de namen en nu ook nog de 'grappige karakters' zorgen ervoor dat Avalon haar unieke karakter verliest en meer en meer een carbon copy wordt van de andere themagebieden in Toverland. Dat is jammer, want juist een pretpark dat pretendeert voor de hele familie te zijn zou er goed aan doen een wat volwassener, ingetogener en onderscheidend gebied in haar palet te behouden.

Aurelius oke die draak die eieren kookt is wel kinderachtig met jumping kun. Maar verder geen enkele normale bezoeker gaat die namen kennen van de draken. De meeste mensen denken zelfs dat morgana de Fenix is. Ik word van de meeste ontwerpen wel enthousiast behalve de waterspeeltuin. Ik vd die een beetje simpel. Ik vind van de concept arten wat wij zien wel dat ze heel simpel zijn in het algemeen