Ik wacht nog even het ontwerp af voordat ik in oordeel wil vellen over een attractie in de Helix.
Vooralsnog ben ik het met jullie eens en is dit wel zonde, maar ik laat me verrassen.

Verder als ik het artikel op looopings lees verbaas ik me wel over de hoogtes van de attracties. Je krijgt toch een flinke skyline erbij als je de parachute tower van 40 meter hebt en de attractie in de helix die max 29 meter is.

En vergeet niet dat op het station een torentje van Merlijn staat, prachtig vormgegeven. Maar gaat enorm wegvallen tegen dat gevaarte.

Ik snap echt de locaties hier niet. Had de toren direct rechts op dat grasveld gezet.

Zoveel negativiteit terwijl we nog geen enkele schets of tekening hebben gezien. Ik wacht dat lekker af en heb er vertrouwen in.
Natuurlijk is het nu een prachtig gebied en snap ik dat er misschien huiverig naar zulke uitbreidingen gekeken wordt, maar je kan helemaal nog niet weten of de boel echt verpest gaat worden.
In mijn ogen kan het gebied wel wat leven gebruiken, het is prachtig maar het ademt niet, dus kom maar door met deze uitbreiding

Je hoeft geen schets of tekening te zien om te concluderen dat een Intamin Parachute toren de zichtlijnen toch ernstig gaan vestoren. Zeker op die locatie.

Oei, oei. De parachute toren staat bij binnenkomst precies in de zichtlijn. Gelukkig wordt hij niet extreem hoog, staat hij ver weg en valt er nog omheen te thematiseren (denk ik). De locatie aan het water vind ik eigenlijk best tof. Ik denk dat je leuke uitzichten krijgt op zowel Avalon als de plas.

Maar dan die flinke attractie in de helix… wordt hij echt zó hoog als Looopings zegt of is dat alleen een optie? Dan vond ik de locatie bij de helix al bijzonder, maar zo’n extreem hoge paal die niet realistisch is weg te themen is doodzonde mocht het zo zijn. Dan gaat dit themagebied van een realistisch themagebied naar een echt attractiepark niveau met aangeklede attracties.

De dieren-track attractie is in feiten dezelfde attracties als de Paarden van Ithaka lijkt me? En dan nog een draai attractie die ze al velen hebben.

Ik snap dat ze de attractieve waarde omhoog wilde krikken in dit gebied, maar de vraag blijft of de attractie keuzes op thematisch gebied ook toegevoegde waarde gaan krijgen. Daarnaast lijken me de attractie keuzes te vallen op puur kinderattracties of juist weer familie thrill. Oma en opa en de volwassene die minder van thrill houden zullen dus niet perse iets aan deze attracties hebben.

Ik ben heel benieuwd naar de details en ik vind het enorm tof dat Toverland deze investering doet. Het wordt vast allemaal mooi aangelegd, daar ben ik niet bang voor. Ik ben alleen wel bang dat het gebied er niet mooier en realistischer op wordt in zijn geheel.

Op zich kan wat extra hoogte in Avalon toch niet zo veel kwaad? Het is een mooi groen gebied, maar er staan maar drie gebouwen: het Fenix station met torentje, het Merlin’s Quest station en de Flaming Feather. Wat meer hoge objecten kunnen het toch alleen maar interessanter maken? Als er dan vanuit bepaalde hoeken iets wegvalt achter iets anders, lijkt mij dat niet zo’n probleem; het kan juist voor verrassingen zorgen.
Ik vraag me wel af hoe de plaatsing ín de helix precies gaat uitpakken. Zouden er veel hekken/netten nodig zijn voor objecten die uit Fenix of de toekomstige attractie kunnen worden verloren?

Ik zet zelf mijn vraagtekens bij de typen attracties. Twee kinderdingen, een parachute toren van 40 meter hoog, en in de helix wellicht een Sky Fly. Wéér niets waar volwassenen die niet zo thrill-minded zijn samen met hun kinderen in kunnen. En dat is juist het vlak waarop Toverland nu al tekort schiet, deze bezoekers betalen immers ook de volle entreeprijs. Er is genoeg voor de kleintjes, er is genoeg voor de thrillseekers, maar voor de volwassene die van ‘softere’ attracties houdt, is er alleen Merlin’s Quest en Djengu River. Er is verder geen kijkattractie, geen walkthroughs, etc. Dit zijn juist de attracties waar parken als Europa Park, Efteling en Disney in uitblinken en die uitstekend bij de thema-ambities van Toverland zouden passen.
Edit: wat Dutch23 hierboven al zegt dus 🙂

Progress Wéér niets waar volwassenen die niet zo thrill-minded zijn samen met hun kinderen in kunnen

Ondanks dat de parachute tower vrij hoog is, is het zeker geen thrill attractie, met hoge snelheden of heftige g krachten etc. Het is meer een soort uitkijktoren met een attractieve waarde. Kijk bijvoorbeeld naar de toy story parachute drop in disneyland parijs of de toren in wuze town in phantasialand, dit zijn niet echt thrill attracties en zeker wel geschikt voor de gehele familie. Alleen wanneer je hoogtevrees hebt zal deze attractie niet optimaal zijn.

Met de parachute toren voor de gehele familie, twee kinder attracties en wellicht een sky fly (die je zo heftig kan maken als je zelf wilt) ziet dit er toch uit als een behoorlijk goed gebalanceerd attractieaanbod voor alle leeftijden en thrillsoorten.

Het is ook wel een ding om snel je conclusies te trekken in deze wereld ofniet? Waarom is dat? Om later te kunnen zeggen zie je wel? Toverland is net klaar met de succesvolle upgrade van de backstroke en heeft met de magische vallei, port laguna en avalon 3 sfeervolle gebieden neergezet, is iedereen dat vergeten ofzo? Het lijkt wel een doel om; voordat er ook maar iets is gedeeld qua impressies, met zn allen hetgeen wat we wel weten te bekritiseren en de grond in te stampen. Wacht eens gewoon even af, dat twitterbericht is helemaal idioot, compleet uit het verband gerukte photoshop, wat een sensatielust.

Ik ben van mening dat ze best een track-record hebben opgebouwd die het op zijn minst rechtvaardigd om even te wachten op hun eigen info en beelden. Als het dan echt tegenvalt kan er dan alsnog genoeg op afgegeven worden, het gaat pas medio 2023 open en daarna kun je ook nog lekker losgaan.

een stuk minder van 2de vijver wordt gebruikt, benieuwd wat ze zullen doen met de rest in de toekomst. Het gebied wordt wel compacter voor je gevoel terwijl het wel fijn was dat het zo open voelde maar misschien valt het uiteindelijk mee. Ben benieuwd naar de onthulling van de concept art.

• Mark heeft hierop gereageerd.

Progress En dat is juist het vlak waarop Toverland nu al tekort schiet, deze bezoekers betalen immers ook de volle entreeprijs

Ik ben het helemaal met je eens dat het park meer familiaire attracties kan gebruiken, maar mijn verwachting was niet dat er nu budget was voor een dergelijke attractie want vaak duur. Met de geruchten van vier (mechanische) attracties had ik niet de verwachting hier grootse familiaire attracties te zien. Dit soort attracties zijn vaak óf thrill óf tam.

Dat gezegd, de parachutetoren is een prima voorbeeld van een attractie waar iedereen in kan?
        Dus er is zeker nagedacht over die doelgroep.

(En hoogtevrees, wat een argument tegen de parachutetoren kán zijn gaat net zo goed op voor familiaire achtbanen, dan hou je als attractietype enkel de darkrides over en dat zijn nou eenmaal forse investeringen)

asuran een stuk minder van 2de vijver wordt gebruikt, benieuwd wat ze zullen doen met de rest in de toekomst.

Ik heb het al een paar keer benoemd, maar het huidige bestemmingsplan geeft aan dat de vijvers (zoals die er ook was voor Avalon op die locatie) in oppervlakte moeten blijven bestaan. Dus ik ben al verbaasd dat ze een stuk dempen en ik nog geen compensatie zie ergens anders in of naast Avalon

Randomnickname95

Ik heb er vertrouwen in dat het ontwerpteam hier iets moois van maakt, dus ik wacht af. Alleen denk ik wel dat ze de helix niet “vol moeten gaan proppen”.

Stuk bij de flaming feather ben ik wel positief over so far. Lijkt me dat je met die attracties een mooi levendig plein gaat creëren. Op dit moment was het toch een rustig hoekje waar je af en toe kan eten. Biedt ook perspectief om in de toekomst rondom de vijver te gaan bouwen met de parachutetower in het midden.

Het naar buiten brengen van plannen zonder een duidelijke beeldvorming van hoe het er evt. uit kan komen te zien roept gewoon speculatie op. Dat is opzicht ook wel leuk hoor, de discussie's die er dan ontstaan en dat mensen op verschillende manieren naar tekeningen kijken en wellicht iets vinden in de stukken die je zelf niet eerder hebt gezien. Het laat in ieder geval een bepaalde ruimte vrij in je hoofd om een eigen beeldvorming te creëeren.

Natuurlijk is het afwachten tot we meer te weten te komen, maar w.b.t. die attractie in de helix is het denk ik omdat het op een spannende krappe plek komt te liggen, en voor veel mensen (waaronder ik) niet echt een voorstelling ontstaat hoe dat uit gaat pakken. Ook als je naar de huidige staat kijkt van Avalon en de mooie zichtlijnen die vanuit iedere hoek anders zijn.

Ik vind het zelf wel een relevante vraag waarom er gekozen is om een attractie precies op die plek te positioneren. Wellicht dat als er ontwerpen getoond worden het in één oogopslag duidelijk wordt en je kunt zeggen: ja inderdaad, dat wordt gaaf. Maar voor nu is het nog te abstract om daar een goed oordeel te over vellen en ik begrijp wel dat mensen hun zorgen uiten in deze.
        Toch heb ik er alle vertrouwen in dat ze de juiste keuzes maken gezien hun recente ontwikkelingen, dus dat komt wel goed.

Ik zou me haast niet in kunnen denken dat een gevaart als een Sky Fly past in de helix van Fenix. Ja als hij stil staat misschien maar zon ding heeft een enorme uitzwaai als hij draait. Dat kan toch niet anders dat hij dan tegen de baan van Fenix aankomt of het niet veilig is om beide tegelijkertijd te laten draaien?

Komt op een platform te staan begreep ik, als je hem een stuk optilt zal dat geen probleem zijn.

Taronco Dat kan toch niet anders dat hij dan tegen de baan van Fenix aankomt of het niet veilig is om beide tegelijkertijd te laten draaien?

Ja, Toverland gaat daar echt iets bouwen wat niet veilig is..

Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking, toffe uitbreidingen in ieder geval.

Of een Mondial Topscan in de helix 😃

Zo word je er natuurlijk ook nog niets wijzer van.

• Mullie heeft hierop gereageerd.

Het gaat dus om vijandige bezoekers denk aan draken oid, gezien de gaten en het vuur op de vlag. Zo’n flyer ding met draakachtige lijkt weer iets aannemelijker (of bij de droptower uiteraard).