Mark
Zou het kunnen dat men een indoor ride maakt en een soort van heuvel maakt met rotsen op en wilde beplanting ? 🙈

Ooit zou ik weer een treintje en draaimolen van weinig toevoegende waarde vinden, echter zie ik tegenwoordig in hoeveel van waarde de eenvoud van deze attracties zijn voor kleine kinderen, zelfs als ze op meerdere plekken terugkeren in het park. De hoek krijgt een dermate breed aanbod dat het na een stuk lopen een nog prettigere plek is om even te vertoeven alvorens weer met kinderen verder te lopen.

Persoonlijk vind ik het erg zonde dat er iets in de helix gebouwd gaat worden. Het komt toch altijd een beetje over als ruimte gebrek, het neemt fotomomenten weg en het lijkt zo onnodig het gebied werd juist gekenmerkt door de natuur en uitgestrektheid.

Het treinritje komt links van Flaming Feather, maar ik zie ook een soort traject tegenover het restaurant. Wat zou dat dan zijn?
En wat zouden de 5 vierkantjes bij het pad tussen FLaming en Merlin's quest en bij het eilandje bij de Zero G roll van Fenix zijn?

Cerveza Wat zou dat dan zijn?

Zou dit niet de oude waterspeeltuin kunnen zijn die tot nu langs the flaming feather lag? Die merlin’s training .. speeltuin

Zouden ze overigens de sluiting van fenix meteen gebruiken om de eerste bocht naar de lifthill toe aan te kleden? Of zou dat voor eeuwig de zeecontainer-look behouden?

Nice! Dat ziet er oprecht echt goed uit zeg! Een goede indeling en leuke toevoegingen aan het park.

Wat betreft de attractie in de helix, ik zet in op een Sky Fly van Gerstlauer. Met het platform erbij zou het 29 meter hoog worden op de top. Aangezien de sky-fly max 22 meter is kan dat er wel inpassen. Daarnaast zie in een geel vierkantje staan wat vermoedelijk de paal van de attractie is en de gebouwen aan de achterzijde waar de attractie overheen draait. Als er dan een wachtrij onder zit kan dit best wel eens een hele toffe ride worden!

Leuke plannen. Het gebied verdient een goede uitbreiding. Wel plaats ook ik mijn twijfels aan die attractie in die helix. Waarom moet die persé op die plek staan, alleen zodat er treinen voorbij razen? Natuurlijk is het even afwachten totdat we verder uitgewerkte stukken gaan zien, maar die helix met de stenen in het midden was toch prima? Die stenen voegde juist iets toe aan het mystieke gedeelte van het thema.
    En omdat daar dus een attractie an 29 meter hoog bij komt gaat het ook de mooie zichtpunten van Fenix belemmeren. Ik ben toch zeer benieuwd wat ze daar verzonnen hebben.

Wat mij opvalt is dat er ook een oranje blokje is getekend op het eilandje in het water waar de supports van Fenix staan. Komt daar ook nog iets te staan?

Ik snap dat mensen het zonde vinden dat er een attractie in de helix komt. Ik hoop dat Peter van Holsteijn goed heeft nagedacht over de zichtlijnen en het ontwerp van de attractie zelf, dat het uiteindelijk goed past in het gebied. Het is wel tof dat je nu met de Fenix een rondje om een toren heenvliegt, zeker als die thematisch goed past in het gebied.

Stel het wordt zo’n sky-fly getematiseerd als Morgana achtige wezens ipv vliegtuigjes, dan kan dat toch juist een hele vette interactie worden?
      En misschien ligt dit aan mij maar heeft er werkelijk waar iemand ooit vanuit Fenix die stenen zien liggen waar al een paar keer naar verwezen wordt? Vanaf buiten de achtbaan ja, maar qua formaat zijn die toch veel te klein en ga je daar veel te hard om die überhaupt op te merken?

Randomnickname95 Je kunt de stenen wel zien als je aan de rechter kant zit, maar ik ben het met je eens dat de impact van deze stenen relatief klein is. Ik wacht wel af tot we de eerste concept arts gaan zien. Qua plaatsing is dit op zich een logische keuze. Naar mijn mening kan dit ook nog eens toevoegen aan een vette near miss in de helix van Fenix. Er is natuurlijk wel een kans dat dit qua zichtlijnen minder wordt, maar Toverland heeft al jaren geen rotzooi meer neer gezet dus daar heb ik alle vertrouwen in.

• Lin vindt dit leuk.

Zou de attractie in de helix misschien een soort Ronde tafel kunnen zijn ?

The_Real_Infernape Het antwoord is hier natuurlijk nee. Je komt binnen en je ziet die prachtige achtbaan liggen als een soort mooi deken over een prachtig gebied.

Vanaf 2023 zie je dan een grote stalen toren die alle vormen van perspectief weghaalt. Ook het plaatsen in die Helix is gewoon doodzonde. Ik had echt andere locaties bedacht.

Ik wacht nog even het ontwerp af voordat ik in oordeel wil vellen over een attractie in de Helix.
        Vooralsnog ben ik het met jullie eens en is dit wel zonde, maar ik laat me verrassen.

Verder als ik het artikel op looopings lees verbaas ik me wel over de hoogtes van de attracties. Je krijgt toch een flinke skyline erbij als je de parachute tower van 40 meter hebt en de attractie in de helix die max 29 meter is.

En vergeet niet dat op het station een torentje van Merlijn staat, prachtig vormgegeven. Maar gaat enorm wegvallen tegen dat gevaarte.

Ik snap echt de locaties hier niet. Had de toren direct rechts op dat grasveld gezet.

Zoveel negativiteit terwijl we nog geen enkele schets of tekening hebben gezien. Ik wacht dat lekker af en heb er vertrouwen in.
        Natuurlijk is het nu een prachtig gebied en snap ik dat er misschien huiverig naar zulke uitbreidingen gekeken wordt, maar je kan helemaal nog niet weten of de boel echt verpest gaat worden.
        In mijn ogen kan het gebied wel wat leven gebruiken, het is prachtig maar het ademt niet, dus kom maar door met deze uitbreiding

Je hoeft geen schets of tekening te zien om te concluderen dat een Intamin Parachute toren de zichtlijnen toch ernstig gaan vestoren. Zeker op die locatie.

Oei, oei. De parachute toren staat bij binnenkomst precies in de zichtlijn. Gelukkig wordt hij niet extreem hoog, staat hij ver weg en valt er nog omheen te thematiseren (denk ik). De locatie aan het water vind ik eigenlijk best tof. Ik denk dat je leuke uitzichten krijgt op zowel Avalon als de plas.

Maar dan die flinke attractie in de helix… wordt hij echt zó hoog als Looopings zegt of is dat alleen een optie? Dan vond ik de locatie bij de helix al bijzonder, maar zo’n extreem hoge paal die niet realistisch is weg te themen is doodzonde mocht het zo zijn. Dan gaat dit themagebied van een realistisch themagebied naar een echt attractiepark niveau met aangeklede attracties.

De dieren-track attractie is in feiten dezelfde attracties als de Paarden van Ithaka lijkt me? En dan nog een draai attractie die ze al velen hebben.

Ik snap dat ze de attractieve waarde omhoog wilde krikken in dit gebied, maar de vraag blijft of de attractie keuzes op thematisch gebied ook toegevoegde waarde gaan krijgen. Daarnaast lijken me de attractie keuzes te vallen op puur kinderattracties of juist weer familie thrill. Oma en opa en de volwassene die minder van thrill houden zullen dus niet perse iets aan deze attracties hebben.

Ik ben heel benieuwd naar de details en ik vind het enorm tof dat Toverland deze investering doet. Het wordt vast allemaal mooi aangelegd, daar ben ik niet bang voor. Ik ben alleen wel bang dat het gebied er niet mooier en realistischer op wordt in zijn geheel.

Op zich kan wat extra hoogte in Avalon toch niet zo veel kwaad? Het is een mooi groen gebied, maar er staan maar drie gebouwen: het Fenix station met torentje, het Merlin’s Quest station en de Flaming Feather. Wat meer hoge objecten kunnen het toch alleen maar interessanter maken? Als er dan vanuit bepaalde hoeken iets wegvalt achter iets anders, lijkt mij dat niet zo’n probleem; het kan juist voor verrassingen zorgen.
        Ik vraag me wel af hoe de plaatsing ín de helix precies gaat uitpakken. Zouden er veel hekken/netten nodig zijn voor objecten die uit Fenix of de toekomstige attractie kunnen worden verloren?

Ik zet zelf mijn vraagtekens bij de typen attracties. Twee kinderdingen, een parachute toren van 40 meter hoog, en in de helix wellicht een Sky Fly. Wéér niets waar volwassenen die niet zo thrill-minded zijn samen met hun kinderen in kunnen. En dat is juist het vlak waarop Toverland nu al tekort schiet, deze bezoekers betalen immers ook de volle entreeprijs. Er is genoeg voor de kleintjes, er is genoeg voor de thrillseekers, maar voor de volwassene die van ‘softere’ attracties houdt, is er alleen Merlin’s Quest en Djengu River. Er is verder geen kijkattractie, geen walkthroughs, etc. Dit zijn juist de attracties waar parken als Europa Park, Efteling en Disney in uitblinken en die uitstekend bij de thema-ambities van Toverland zouden passen.
        Edit: wat Dutch23 hierboven al zegt dus 🙂

Progress Wéér niets waar volwassenen die niet zo thrill-minded zijn samen met hun kinderen in kunnen

Ondanks dat de parachute tower vrij hoog is, is het zeker geen thrill attractie, met hoge snelheden of heftige g krachten etc. Het is meer een soort uitkijktoren met een attractieve waarde. Kijk bijvoorbeeld naar de toy story parachute drop in disneyland parijs of de toren in wuze town in phantasialand, dit zijn niet echt thrill attracties en zeker wel geschikt voor de gehele familie. Alleen wanneer je hoogtevrees hebt zal deze attractie niet optimaal zijn.

Met de parachute toren voor de gehele familie, twee kinder attracties en wellicht een sky fly (die je zo heftig kan maken als je zelf wilt) ziet dit er toch uit als een behoorlijk goed gebalanceerd attractieaanbod voor alle leeftijden en thrillsoorten.