Dit doet toch wel vermoeden dat er een geheel nieuwe ‘baan’ aan die tophat gebouwd word. Vet!

Stiekem vind ik dit een heel tof project; beetje de ombouw van Turbine naar Psyke Underground maar op een heel ander niveau. Nog steeds benieuwd of Intamin dit nu doet of toch een andere fabrikant, en wat dat voor implicaties heeft op de hele attractie.

Opmerkelijk dat ook de gehele remsectie verdwenen is. Dan wordt het wellicht toch groter nieuws dan ik eerst gedacht had.. Het is te hopen in elk geval.

Aangezien de track ergens netjes is ge-stored verwacht ik dat het baanverloop nog steeds ‘t zelfde blijft. Hopelijk wordt de capaciteit van de baan na de refurbishment niet verlaagd als ze toch voor een lsm lancering gaan (wat eeuwig zonde blijft).

Alle lauch track van TTD is nu weggehaald.

Een foto van boven, waarop duidelijk te zien is, dat alleen de track van de toren zelf nog zichtbaar is.
Plus nog een kleine stukje extra aan beide zijden.

• MrRC vindt dit leuk.

Precies waar de launchtrack eindigt en waar de brakezone begint. Blijkbaar pakken ze dat laatste stuk ook aan...

20 dagen later

Volgens "Theme Park Predictions & More!" zal Intamin zich wel bezig houden met de nieuwe versie van Top Thrill Dragster.
De oude track mag dan al wel te vinden zijn bij een ander bedrijf, Intamin zou zich mogelijk bezig gaan houden met de vernieuwde (swing) lauch en dergelijke.

De verwachtte opening van deze vernieuwde coaster zal zeer waarschijnlijk ergens in 2024 zijn ipv eerder.
Niet alleen omdat er zoveel track veranderd van de baan, maar ook omdat in 2023 al de nieuwe Boardwalk zal openen inclusief de nieuwe Wild Mouse coaster..

Net online gezet, het zou inderdaad heel goed kunnen dat ze verticale LSM's op TTD gaan gebruiken.

Overigens leuk dat ze Gerstlauer roasten in de video op 43 seconde

The_Real_Infernape Net online gezet, het zou inderdaad heel goed kunnen dat ze verticale LSM's op TTD gaan gebruiken.

Ik postte het net in het Storm topic op het forum, maar het is hier eigenlijk ook wel enorm van toepassing. Van die baan zien we hier wat een verticale LSM van Intamin zou kunnen doen:

Een world first is het inderdaad zeker niet. Intamin had het - zoals hierboven al gezet - op Storm zitten en Zierer had dit in 2007 al op Wicked gedaan.

In elk geval wel leuk dat Intamin het als nieuw model gaat vermarkten. Dan kunnen we dit systeem wellicht vaker terug zien.

Of het iets met TTD te maken gaat hebben zal moeten blijken, maar het blijft de meest logische oplossing.

Volgens ELTororRyan is het goed mogelijk dat de nieuwe dragster van Zamperla is.

Never let them know your next move.

Dit lijkt me een vergezochte theorie. Hij zegt eigenlijk dat de enige reden voor zijn vermoeden is dar Zamperla relatief dicht bij die haven ligt waar CP de track van TTD naartoe heeft gestuurd. Ik kan me niet voorstellen dat CP deze klus door Zamperla zou laten doen als Intamin het waarschijnlijk veel beter kan fixen.

The_Real_Infernape De haven waar de track naar toe gaat is toch Genua, als ik het goed heb.
      Ja de fabriek van Zamperla is wel een stukje dichterbij deze haven (330km), dan de fabriek van Intamin (400km).
      Want die laatste is in Lichtenstein te vinden en daar is geen haven in de buurt,
      Maar ook ik geloof dat verhaal dus niet echt.

The_Bullgod Werd de track van Intamin niet in Hongarije gemaakt? Ik dacht dat alleen het hoofdkantoor in Lichtenstein stond

Ezra ik zou het niet weten.
          Misschien dat een andere member dat weet.