Hadden we dit al gezien?
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
- Bijgewerkt
Het is wel echt een mooi voorbeeld van het origineel is beter dan het vervolg
Ik ben blij voor het park dat ze er wat nieuws van maken, maar het is wat mij betreft net zo'n zinlose baan geworden als Hyperia is met zijn hoogte in de UK. Een record en niet meer dan dit, met lage capaciteit.
Wonderlijk hoe de menselijke gedachtegang werkt… We hadden een achtbaan met een lancering en een tophat, dat was alles, puur en alleen ontworpen om het hoogterecord te pakken. Dat vond iedereen zo te lezen een supertoffe baan. En nu wordt die achtbaan lánger gemaakt, en dan ineens wordt er geklaagd dat die aanpassing ‘alleen gedaan wordt voor een record’. Tja
luc136 Nee, niet helemaal met je eens. Top Thrill Dragster is gebouwd voor het record, en dat hoogte-record haalden ze door een trein te lanceren met een hydraulische installatie. Dat zorgde voor de thrill, voor de enorme G-krachten, dát is het spektakel van die baan. Die hoogte is leuk voor het record, zolang dat duurde. En nu halen ze precies díé klapper er uit. Wég spanning en sensatie...
Niek Deels mee eens. De lancering wordt inderdaad een stuk minder indrukwekkend. Maar dat was niet het enige speciale aan de baan toch? Ook de snelheid en hoogte speelden daarin een rol. En met de nieuwe versie rijdt je veel langer op hoge snelheid én bereik je twee keer een hoog punt ipv 1 keer. Ik moet nog zien of dat onderaan de streep echt een minder goede ervaring oplevert, volgens mij kan het ook tof worden.
luc136 Ik moet nog zien of dat onderaan de streep echt een minder goede ervaring oplevert, volgens mij kan het ook tof worden.
Helemaal mee eens. De lancering is natuurlijk een gemis, maar daar krijg je wel een langere ritduur voor terug, met meer variatie en die achterwaartse spike is echt wel een gaaf element in deze omvang. Verder blijft de baan even hoog en even snel. Per saldo ben ik daarom helemaal niet negatief over deze transformatie, en ik denk dat de gemiddelde bezoeker er ook op die manier naar kijkt.
Nieuwe pitstop!
luc136 Snelheid zelf is niet echt interessant. Het zijn juist de wisselingen in snelheid die iets interessant maken. Dat is waarom 130 op de Duitse snelweg (vooral als je al even onderweg bent) niet bepaald bijzonder (en wellicht zelfs saai) aan voelt, terwijl met 130 over een achtbaantrack met bochten, hobbels en inversies scheuren wél spannend is.
En juist die snelheidsverandering word er uit gehaald/flink verminderd.
De hoogte.. Tsja, daar heb je wellicht een punt, maar ook daar zit de baan ver voorbij het punt dat 10m hoger of lager ook geen verschil meer uit maakt in ervaring.
De nieuwe treinen voor TT2
The_Bullgod dit is de animatie. Maar ze tonen dus de echte trein op de beurs in twee weken.
MrRC Hmmm, ik kan dit facebook bericht niet zien.
Waar gaat het over?
- Bijgewerkt
The_Bullgod Phill heeft het Twitter bericht geplaatst
Mobiel kan ik het bericht inderdaad niet zien, maar wel op de PC.