Njit Moet wel rekening gehouden met het feit dat de baanlengte van de launch daarmee ook een stuk korter is, maar je zou ook de trein korter en daarmee lichter kunnen maken natuurlijk.

Maar nogmaals lijkt Zamperla in deze markt te willen gaan zitten, ander voorbeeld is Senzafiato uit voormalig Meragica

Pure Denk dat het een combinatie is van je vingers er niet aan willen branden en kosten.

Dat moet dan haast wel, maar ik denk toch ook wel dat ze bij Cedar Fair bekend zijn met de term "goedkoop is duurkoop".
Kwaliteit moet je zeker niet op besparen net zo als je bepaalde techniek laat uitvoeren door bedrijven die daar nog geen ervaring mee hebben.

Njit Overigens wel bijzonder dat Intamin op hun eigen website Kingda Ka en Formula Rossa als LSM Launch zet..

Intamin heeft (inmiddels al een behoorlijke tijd terug) de hele categorisering op hun website overhoop gegooid, met dit soort dingen tot gevolg.

Ik meen in een docu over Vekoma eens gezien te hebben dat er eigenlijk maar 2 of 3 leveranciers zijn van die LSM techniek. Dus al die verschillende fabrikanten kopen dat bij maar bij een paar winkels in.

Dus als Zamperla dit ook bij een van hen op de tekentafel heeft gelegd, dan zal dat best goedkomen. Zolang dat niet dezelfde is als die RMC in de arm nam...

    Pure Een bedrijf zoals Mack zou een veel logischere keuze zijn geweest voor het installeren van LSM

    Voor de USA zou ik denken Premier Rides. Die zitten in hetzelfde continent en kunnen best sterke lanceringen bouwen (al hoeft de lancering bij een Triple Launch natuurlijk niet heel sterk te zijn).

    FlyingTimo Dus als Zamperla dit ook bij een van hen op de tekentafel heeft gelegd, dan zal dat best goedkomen. Zolang dat niet dezelfde is als die RMC in de arm nam...

    Wat er bij RMC mis is gegaan zullen we waarschijnlijk nooit volledig weten. Er ging in elk geval meer mis bij die baan dan alleen de Lancering. Nu weet ik niet in hoevere Wicked in Lagoon problemen heeft gehad en hoe anders dat systeem is, maar in zekere zin was die baan in Dollywood een prototype en dan zijn problemen te verwachten.

    Gezien het hier om een vrij standaard rechte lancering gaat zou ik niet verwachten dat er al te veel problemen bij de launch zelf moeten zitten. Daarentegen hebben we wel nog alle techniek rondom, zoals de wissels, de treinen en alle techniek in het station.

    Daarnaast krijgen we nog een stukje comfort, waar ik bij Zamperla weinig vertrouwen in heb.

    een maand later

    Weet iemand of het budget bekend gemaakt is van dit project?

    6 dagen later

    Het gaat al stevig de hoogte in met de spike!

    15 dagen later

    Niek er was al wel een animatie beschikbaar

    Ik ben blij voor het park dat ze er wat nieuws van maken, maar het is wat mij betreft net zo'n zinlose baan geworden als Hyperia is met zijn hoogte in de UK. Een record en niet meer dan dit, met lage capaciteit.

    Wonderlijk hoe de menselijke gedachtegang werkt… We hadden een achtbaan met een lancering en een tophat, dat was alles, puur en alleen ontworpen om het hoogterecord te pakken. Dat vond iedereen zo te lezen een supertoffe baan. En nu wordt die achtbaan lánger gemaakt, en dan ineens wordt er geklaagd dat die aanpassing ‘alleen gedaan wordt voor een record’. Tja 🤔😅

      luc136 O begrijp mij niet verkeerd, de vorige versie was net zo zinloos. Maar dit is geen verbetering dat is het enige wat ik hier mee bedoel.

      luc136 Nee, niet helemaal met je eens. Top Thrill Dragster is gebouwd voor het record, en dat hoogte-record haalden ze door een trein te lanceren met een hydraulische installatie. Dat zorgde voor de thrill, voor de enorme G-krachten, dát is het spektakel van die baan. Die hoogte is leuk voor het record, zolang dat duurde. En nu halen ze precies díé klapper er uit. Wég spanning en sensatie...

      • luc136 heeft hierop gereageerd.

        Niek Deels mee eens. De lancering wordt inderdaad een stuk minder indrukwekkend. Maar dat was niet het enige speciale aan de baan toch? Ook de snelheid en hoogte speelden daarin een rol. En met de nieuwe versie rijdt je veel langer op hoge snelheid én bereik je twee keer een hoog punt ipv 1 keer. Ik moet nog zien of dat onderaan de streep echt een minder goede ervaring oplevert, volgens mij kan het ook tof worden.

          luc136 Ik moet nog zien of dat onderaan de streep echt een minder goede ervaring oplevert, volgens mij kan het ook tof worden.

          ik denk ook dat het best tof gaat worden. Ben alleen bang dat het een flutcapaciteit zal krijgen.