Niek Deels mee eens. De lancering wordt inderdaad een stuk minder indrukwekkend. Maar dat was niet het enige speciale aan de baan toch? Ook de snelheid en hoogte speelden daarin een rol. En met de nieuwe versie rijdt je veel langer op hoge snelheid én bereik je twee keer een hoog punt ipv 1 keer. Ik moet nog zien of dat onderaan de streep echt een minder goede ervaring oplevert, volgens mij kan het ook tof worden.

    luc136 Ik moet nog zien of dat onderaan de streep echt een minder goede ervaring oplevert, volgens mij kan het ook tof worden.

    ik denk ook dat het best tof gaat worden. Ben alleen bang dat het een flutcapaciteit zal krijgen.

    luc136 Ik moet nog zien of dat onderaan de streep echt een minder goede ervaring oplevert, volgens mij kan het ook tof worden.

    Helemaal mee eens. De lancering is natuurlijk een gemis, maar daar krijg je wel een langere ritduur voor terug, met meer variatie en die achterwaartse spike is echt wel een gaaf element in deze omvang. Verder blijft de baan even hoog en even snel. Per saldo ben ik daarom helemaal niet negatief over deze transformatie, en ik denk dat de gemiddelde bezoeker er ook op die manier naar kijkt.

    luc136 Snelheid zelf is niet echt interessant. Het zijn juist de wisselingen in snelheid die iets interessant maken. Dat is waarom 130 op de Duitse snelweg (vooral als je al even onderweg bent) niet bepaald bijzonder (en wellicht zelfs saai) aan voelt, terwijl met 130 over een achtbaantrack met bochten, hobbels en inversies scheuren wél spannend is.

    En juist die snelheidsverandering word er uit gehaald/flink verminderd.

    De hoogte.. Tsja, daar heb je wellicht een punt, maar ook daar zit de baan ver voorbij het punt dat 10m hoger of lager ook geen verschil meer uit maakt in ervaring.

    luc136 Voor mij persoonlijk was het vooral de enorm intense lancering die TTD geweldig maakte. Red Force is daarin toch al een stuk minder spannend. Deze baan kan ook best grappig worden door die enorme swing launch, maar het zal nooit het origineel kunnen evenaren.

    18 dagen later

    De nieuwe treinen voor TT2

    • Njit heeft hierop gereageerd.

      The_Bullgod dit is de animatie. Maar ze tonen dus de echte trein op de beurs in twee weken.

      13 dagen later

      The_Bullgod Phill heeft het Twitter bericht geplaatst
      Mobiel kan ik het bericht inderdaad niet zien, maar wel op de PC.

      Misschien zie ik het niet goed maar, ik miss de contouring op de lapbar

      • Niek heeft hierop gereageerd.
        Marvin heeft de titel veranderd naar Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2 .

        NielsC Ik neem aan dat je dan doelt op uitsparingen voor je bovenbenen? Als dat trouwens hardplastic lapbars zijn, lijken ze niet heel comfortabel.

          The_Bullgod Zamperla bedoel je zeker ipv Zierer?

          Sorry, ja: Zamperla

          Njit Ook met een Z 🙂

          Precies dat. Om één of andere reden gaat zoiets dan gemakkelijk mis.

          Ik heb voor de volledigheid ook mijn originele post even gecorrigeerd.