TuttiFrutti Dat is zo, maar de hele beleving van die krachtige launch is weg. Kijk dit is beter als afbreken.
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
Ik vraag me ook af waarom het in Ferrari land wel kan en hier niet. Er zou genoeg ruimte moeten zijn om die trein in 1 keer eroverheen te gooien.
Dan mogen ze de wachtrij ook wel flink verlengen als het en tripple-launch wordt.
Nevz misschien is die 14 m verschil bepalender dan het lijkt? Ik ben verre van expert, maar het kan wel een invloed hebben.
Wat ik wel weet, is dat LSM enorm veel elektriciteit vraagt. Een triple launch zorgt voor minder hoge pieken.
- Bijgewerkt
Ronny er zal wel een aparte launch track komen naast het station.
Dan blijft het station gewoon beschikbaar voor 1 of 2 treinen extra.
Nevz TTD heeft nog een hydraulische lancering welke Red Force niet heeft. De lancering van TTD is daardoor al vele malen sneller dan Red Force.
Als je de lancering van Red Force toe wilt passen op TTD moet de lanceerstrook echt vele malen langer worden dan dat deze nu is, om zo de hoogte van de bestaande tophat te kunnen halen.
Lijkt mij ook zoals @Taronco al zegt dat het vooral om de marketing gaat. Een spike en een triple launch laten wel zien dat er echt iets nieuws te beleven is. Wel jammer, want de kracht van TTD is juist de lancering. Met zo'n lange lanceerstrook hoop ik niet dat het zo'n zwakke Intercity-achtige lancering wordt.
The_Bullgod Als je de lancering van Red Force toe wilt passen op TTD moet de lanceerstrook echt vele malen langer worden dan dat deze nu is, om zo de hoogte van de bestaande tophat te kunnen halen.
Die ruimte is er gewoon toch? Als ik zo snel even meet met het meettooltje van Google heeft Red Force een lanceerstrook van circa 160 meter, terwijl TTD een lanceerstrook heeft van circa 230 meter. TTD is heel veel hoger dan Red Force.
Meint terwijl TTD een lanceerstrook heeft van circa 230 meter
Ja, maar toch zal die 230m niet genoeg zijn als TTD dezelfde lanceer techniek zou krijgen als Red Force.
Goh.. ik begrijp de verandering vanuit het oogpunt van het park wel. Uitpakken met snelste en/of hoogste baan kun je toch niet meer. Een upgrade om er snelste en/of hoogste van te maken is financieel gewoon onhaalbaar en verdien je als park ook nooit meer terug (voordeel van zo'n oliesjeik in Arabie is dat het voor hun niet interesseert of het terug verdient of niet: Ze kopen zo'n baan voor de lol). Dan is de huidige ombouw wellicht de meest realistische optie.. maar damn: Wat zonde voor ons als fans.. Met een dergelijke launch die daarna uitsluitende een top-hat heeft wordt het pas écht een one-trick-pony (TTD had tenminste de lancering én de tophat nog als interessante "trick").. Dit wordt nu zeer waarschijnlijk een baan om eens te doen voor de credit en die ik daarna wel gezien heb.
Coasterfrenzy Ik denk dat 't valt of staat met de kracht van de lancering en de totaalervaring. Ik vond TTD en Kingda Ka spectaculair, maar meer dan een ritje per dag hoefde van mij niet. Daar vond ik de ervaring niet speciaal genoeg voor. Als hier straks een swing launch staat met een gigantische achterwaartse spike met waanzinnig uitzicht voegt dat misschien wel iets heel cools toe aan een tot nu toe wel erg korte ervaring. Ja, de lancering van TTD was fantastisch, maar ik vind dat bij dit soort snelheden vaak ook in de laatste meter als uitrijden.
Jules one trick pony. Mja. Ik heb hem nooit mogen doen. Maar idem gevoel bij Stealth en Red Force.
Mocht er niet zo'n lange rij staan, had ik die wel een paar keer gedaan. Kingda Ka heb ik ook tweemaal meteen na elkaar gedaan, voor die in storing belande voor de rest van de dag.
Jules Natuurlijk. De totaalervaring is ook van belang. De Lancering van Formula Rossa is Geweldig omdat je die ook gedurende 5 seconden blijft voelen (de meesten voel je een fractie van een seconde en daarna nog amper). Maar just Formula Rossa is daarna gewoon saai. Het is leuk dat ze nog een paar KM Track hebben toegevoegd, maar hij remt na de launch toch echt te hard om de bochten en de bunnyhops op het einde leuk te maken.
Helix is een leuke baan, maar blijft juist vanwege zijn enorm teleurstellende lanceringen (en een bijzonder slecht uitgevoerde top-hat) voor mij een baan die net iets bovengemiddeld scoort en ik dan toch weer snel vergeet.
Het ene grote gat wat zit in de buurt van Iron Dragon lijkt nu gevuld te gaan worden met beton om vervolgens een footer te krijgen voor de spike??
Een nieuwe grote kraan in de buurt van de oude Tophat van TTD.. Wordt alles dan vervangen en in een nieuwe kleur of kleuren geverfd of gespoten?
Eftelflags Red Force stap ik toch graag vaker in ( als het rustiger is) , maar snap wel waar je vandaan komt. Heeft de Baron na de drop ook wel een beetje eigenlijk.
De grote kraan is eerder deze week weer verdwenen..
Inmiddels zijn ze begonnen met het schilderen van de suports en baan delen die zijn blijven staan. De suports krijgen een grijze kleur de baan zelf wordt volgens mij nu in een grondlaag gezet.
Verder weinig werkzaamheden te zien. Het binnen terrein waar de wachtrij en station ooit waren ligt vol met water.
De verwachting is dat de baan grijs-rood gaat worden. Er zijn sleutelhangers uitgedeeld tijdens CoasterMania met een CP "0" logo in die kleuren.
Nieuwe update video :