Persoonlijk heb ik altijd de wacht hal voor de film hal veel te groot gevonden. Ze zouden veel meer met de zogenoemde loods kunnen doen. Ik heb ergens anders een keer een idee gehoord van een jokie en jet speelpark, maar dit zou ook in een jungle thema kunnen natuurlijk. Een andere optie zou zoals hierboven al eerder geschetst een mooie dubbel functie voor het hotel kunnen zijn als een soort onderdeel van uitrijk.

Gisteren is de iglo al aangepakt. Zet de schop er maar snel in! Zowel binnen als buiten.

Kevjoe Je kan mogelijk wel een deel outdoors doen, maar dat gaat een serieuze aanpassing in het gebied zijn met heel wat bomen die verloren zullen gaan. Het gebouw zou ook aangepast moeten worden om de attractie naar buiten te laten gaan - niet onmogelijk, maar het zal ook redelijk wat geld kosten.

Die kans kwam in 2018/2019 toen men besloot zowel de Bob als de Pandadroom te gaan verwijderen. Maar in plaats van een gebiedsoplossing over beide attracties heen heeft men gekozen voor de inmiddels bekende oplossing. Ik had dat dolgraag anders gezien, maar nu nog naar buiten lijkt mij geen realistisch scenario meer rondom het gebouw. Zeker nu ook het Spookslot een nieuwe gebiedsontwikkeling krijgt.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat je momenteel met het gebouw zou kunnen wanneer Fabula klaar is. Een indoor speelpark klinkt leuk, maar op zo een prominente plek zou ik toch iets willen zien waar je de mensen echt mee omver doet blazen (bij wijze van) en een speeltuin doet dat zeker niet.

Ik zou t tof vinden als ze alles leeg halen, en een indoor suspended topspin erin zetten. Met allerlei effecten. Water vuur, goeie soundtrack en een goed uitgedachte verhaallijn.

Beetje bluesky maar lijkt me erg gaaf!

Fabula zit er net in. En we weten allemaal hoelang Pandadroom het heeft volgehouden. Ik verwacht daar eigenlijk helemaal niets. 😊

Misschien een sprookje? Dan kom je via het sprookjesbos onder een tunnel naar binnen

Michael Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat je momenteel met het gebouw zou kunnen wanneer Fabula klaar is.

Een nieuwe film. Ik vermoed dat dat gewoon het geval gaat zijn.

Maar dit topic gaat vooralsnog over het uiterlijk van de loods (de buitenkant), er zijn geen geruchten over het aanpassen van de binnenkant volgens mij..

Ik hoop vooral dat de loods minder zichtbaar wordt vanuit M&M, misschien iets met een alpenthema?

Een grote rotspartij zie ik daar wel voor me, beetje zoals de ingang van het Fabula Restaurant. Als we helemaal wild mogen denken een kunstmatige berg, maar dat doet dan tegelijkertijd de impressie opwekken dat er een hele spectaculaire attractie te vinden is. Wat ook zou kunnen is de stijl van het Max en Moritz dorp doortrekken.

ik denk zelf dat een kunstmatige berg het beste past met de omgeving, zeker met m&m. de bomen die over een paar jaar volgroeider zijn en dan op de achtergrond een berg zal dat themagebiedje net wat completer maken in mij mening.

asuran Zou prachtig zijn is het alleen wel eeuwig sonde dat M&M dan niet door die berg heen gaat ( ofterwijl direct erbij betrokken is).

• asuran heeft hierop gereageerd.

R013 dat zou inderdaad erg leuk zijn, eventueel waterval, de max baan heeft wel bij de loods in de buurt een open lus waar eventueel nog ruimte is om het erbij te betrekken maar ik zie het niet gebeuren

RobH waarom als ik vragen mag? Mening mag toch gedeeld worden?

Gisteren liepen er enkele medewerkers in het park bij fabula, met tekeningen/kaarten. Ik kon echter niet zien wat erop stond. Zijn er meer mensen die wat gezien hebben?

een maand later

Alleen onderhoud, of is er meer aan de hand?

5 maanden later

Jammer dat hier geen nieuws meer over gekomen is.

Zou toch fantastisch zijn inderdaad om deze loods “in te pakken” met een berg met eeuwig sneeuw…. Mis soms toch nog wat “grootsheid” in de plannen van de Efteling, alhoewel ik wel vind dat de Efteling een groot deel van zijn attracties super thematiseerd.

Haarlempark Ik verwacht wel dat ze die gevel van Fabula hebben aangepakt tegen de tijd dat het Grand Hotel volgend jaar opent, want een aantal hotelkamers kijken recht tegen het gebouw van Fabula aan. Zou anders niet zo'n chique uitzicht zijn......

Mathijsdehaas-2002 zou heel fijn zijn en qua thema zou een berg ook heel mooi passen in zowel Max & moritz, huyverwoud en bij fabula zelf. Ben vooral benieuwd hoeveel zoiets gaat kosten.