7 dagen later

Iedereen die had gehoopt op een nieuwe coaster of andere attractie op deze plek, zal waarschijnlijk teleurgesteld zijn.
En komt namelijk een groot nieuw gebouw, de Grand Pavilion, waar tenminste 2 nieuwe restaurants in zullen komen.
Dit zou namelijk blijken uit bouwvergunningen die al aangevraagd zijn en uitgelekte bouwtekeningen.

Bron: Cedar Point Nation

Misschien wel geen achtbaan, maar dit is wel een ontzettend gaaf gebouw. Het heeft volgens mij wel wat weg van de oude balzaal waar CP ooit mee ontstaan was.

Marco Misschien wel geen achtbaan, maar dit is wel een ontzettend gaaf gebouw. Het heeft volgens mij wel wat weg van de oude balzaal waar CP ooit mee ontstaan was.

De 2 historische foto's zijn van het oorspronkelijke Grand Pavillion, welke in 1888 gebouwd is.
    Dit gebouw bestaat nog steeds en is al jaren onderdeel van het Cedar Point Convention Center.

16 dagen later

Het was gisteren op dat strand drukker dan bij Windseeker en Gatekeeper in diezelfde hoek. Er is weinig doorloop daar en een aantrekkelijke horecalocatie zou er goed passen. Er was overigens geen enkele beweging op het bouwterrein en het lag er eigenlijk hetzelfde bij als op de laatste paar foto's hier.

• MrRC vindt dit leuk.
    een maand later
    16 dagen later

We weten nu wat er gaat komen. Het gaat om een heel boardwalk gebied met het pavilion maar ook nieuwe of vernieuwde attracties. Een van die attracties is Cedar Points (bediscussieerbaar) 18e achtbaan genaamd Wild Mouse, als knipoog naar de Wild Mouse die vroeger in het park stond. Er werd alleen geen fabrikant genoemd, maar mijn vermoeden is Zamperla als ik de karretjes zie, die lijken een beetje op de Tom en Jerry achtbaan in Warner Bros World Abu Dhabi.
    Verder worden de Matterhorn, de Scrambler en de Tiki Twirl vernieuwd om beter te passen bij de boardwalk stijl.

Zou Mack niet een baantje leveren?

Het is door Zamperla op hun socials bevestigd dat het een freeform spinning is die ze mogen leveren.

Zowel Mack als Zamperla lijken mij totaal niet logisch, juist door de meest onlogische layout.
      Maar welke baan het dan wel zal worden, is mij dan juist onlogisch.

Sjengske Het is door Zamperla op hun socials bevestigd dat het een freeform spinning is die ze mogen leveren.

Ah, dus toch wel. Ondanks dat de baan een nieuwe layout gaat krijgen

Sjengske Het is door Zamperla op hun socials bevestigd dat het een freeform spinning is die ze mogen leveren.

Vreemd, maar wel een aardig ding. Past prima in die hoek.

Zo'n ding past volstrekt niet in dat park. Capaciteit is gewoon véél te laag voor een gigantisch park als CP.

Grappig overigens dat de concept al 2 karretjes op één block laat zien.

• Njit heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Zo'n ding past volstrekt niet in dat park. Capaciteit is gewoon véél te laag voor een gigantisch park als CP.

Met 17 andere achtbanen valt dat denk ik wel mee

Ik mis in het aanbod van CP een family coaster zoals Dollywood er zometeen 2 heeft staan een Firechase espress of een goede vekoma family. De snoopy coaster had in CP ook niet misstaan.

Njit Hoe komen ze aan 17 trouwens, tellen ze Gemini als 2 achtbanen want met de gesloten TTD erbij hebben ze er maar 16 en zou dit hun 17e achtbaan worden en zijn ze dus inmiddels ingehaald door Canada's Wonderland.

Taronco haha dat denk ik niet. Als dat zo was hadden ze het wel met koeienletters op de socials gezet. En technisch gezien is dat een Disc’O en geen disc’O coaster omdat het die heuvel in het midden niet heeft.