Cedar Point had net een Special Announcement op hun youtube kanaal.
Ze kondigden aan dat ze hun Intamin Impulse Coaster Wicked Twister gaan verwijderen uit het park.
De laatste ritten zullen op 6 september aanstaande gemaakt worden.
Gelukkig een rit kunnen maken in 2010. Niks speciaals, wel vette launch zowel voor als achterit. Wel een eyecatcher aan de rand van het park wat gaat verdwijnen.
celebrate1st Tja, voor Cedar Point was Wicked Twister niet echt een speciale coaster, maar mogelijk kunnen ze er een ander park in de Cedar Fair groep blij mee maken.
De geruchten gingen al een tijdje dat Cedar Point hier op het strand een grote nieuwe coaster wil gaan plaatsen.
Ik vind het wel jammer want het was de beste die ik gedaan had in Amerika vergeleken met die van Dorney Park. Maar misschien komt er wel een leuke attractie voor in de plaats.
Ik vond de launches tof maar verder is het maar een simpele coaster vergeleken met al het moois dat CP te bieden heeft. Dus prima dat ze plek maken voor waarschijnlijk weer iets groots en hopelijk kan een ander Cedar Fair park hier blij gemaakt mee worden.
Prima baan, kan prima naar een ander CF park. Maar in Cedar Point is het weinig speciaals, bij mijn tweede bezoek aan het park heb ik hem zonder spijt overgeslagen om een toffere achtbaan een tweede keer te doen.
luckyrik28 Maar misschien komt er wel een leuke attractie voor in de plaats.
Ik neem wel aan dat er op termijn iets nieuws komt. Maar tenzij je met de nabijgelegen flat rides gaat rommelen, is de ruimte van die Wicked Twister natuurlijk heel beperkt. Op die exacte ruimte kan je weinig meer dan een andere shuttle coaster kwijt... een Mack PowerSplash misschien? Lijkt me wel bijzonder, zo half op het strand
Glenneke Er gaan al heel lang geruchten over een nieuwe houten achtbaan op de plek van Wicked Twister, 1tje die over het strand zou lopen. En dat lijkt mij eerlijk gezegd super tof. De ruimte kan gebruikt worden voor een out-and-back layout. En eventueel kunnen ze nog een stukje land snoepen bij de parking en/of het hotel. Geen idee of ze de mogelijkheid zouden hebben om op een pier het meer in de bouwen, zo ja kan je echt de gekste dingen gaan doen.
Vind Intamin Impulse Coasters geweldige banen, dus jammer om er één te zien verdwijnen, maar ook wel begrijpelijk. Ben benieuwd of we Wicked Twister ergens terug gaan zien. Op zich is de baan niet heel oud maar bij Cedar Fair hoeft dat natuurlijk niks te betekenen.
Simon Sterker nog, als je kijkt naar onderstaande Google Maps screenshot kijkt dan is, zover ik gelezen heb, het theater al weg, en dan heb je ineens best wel een aardig stukje land. Het reuzenrad is daarnaast ooit al eens verplaatst en de Tiki Twirl zal vast niet moeilijk te verplaatsen zijn, dus als je dat voor het gemak even meerekent heb je op die plek genoeg ruimte voor bijvoorbeeld een woodie. Hoop zelf overigens wel dat ze iets van ruimte laten voor een uitzichtje richting Lake Erie.
Meint Nog een opmerking over die Googlemaps screenshot..........
Je hebt op youtube enorm veel kanalen die speculeren over alles themepark gerelateerd nieuws.
Waaronder het toch wel redelijk irritante kanaal Themepark Predictions. En zij komen met het volgende gerucht aanzetten als aanvulling op het verwijderen van Wicked Twister.
Even weer terug kijkend naar die video waarin Cedar Point bekend maakte dat ze Wicked Twister gaan verwijderen.
Iedereen heeft die vrouw wel gezien op het strand. Ze kijkt in een boek over de geschiedenis van Cedar Point.
En op de pagina's waarop verwijderde attracties besproken worden, waaronder Mantis, komt ook MaxAir voorbij.
Zou het park die schommel ook gaan verwijderen? Deze ride heeft de laatste tijd wel erg veel problemen begrijp ik en is daardoor meer gesloten dan open.
Als MaxAir ook weg gaat en ze gaan Tiki Twirl, het reuzenrad en eventueel Troika verplaatsen. Dan komt er nog meer ruimte vrij voor iets nieuws.
Nog steeds benieuwd of we Wicked Twister ergens terug gaan zien. Aan de ene kant lijkt me dat een 19-jaar-oude baan nog prima naar een ander park kan, en zou de baan voor de kleinere parken in de Cedar Fair keten zeker een aanwinst zijn. Aan de andere kant is LIM-technologie in pretparken enigszins verouderd, en is Linear Gale, de eerste Intamin Impulse, na 12 jaar gedraaid te hebben ook nooit meer ergens teruggekomen.
Meint Intamin heeft dat zelf ook ingezien dat LIM's niet meer voldoen. En de nieuwste versie van de Twisted Impulse coaster gebruikt dan ook LSM techniek
Nog steeds apart dat deze achtbaan al lang dicht is en nu pas werkzaamheden starten. De trein staat zelfs nog op de baan als ik foto's mag geloven. Zonde had hij langer open kunnen blijven.
Laden...
Er is iets misgegaan bij het laden van de volledige versie van deze website.