Met alle respect maar via de website van Toverland heb ik sneller gevonden welke attracties er open zijn dan bij menig ander park, ik snap jullie punt niet zo.
Kan het zijn dat er hier een aantal ietwat teleurgesteld/ongeduldig zijn over het feit dat er nog niets is aangekondigd qua nieuwigheden?
Als Troy deels een retrack krijgst staat dit ook gewoon bij de openingstijden per dag. Expeditie Zork was wel aandacht voor maar dat ging specifiek over het aanpassen van de attractie en daar was wat te vertellen. Plan je je bezoek dan weet je dat Fenix dicht is vanaf maandag.
Geduld is een schone zaak, die aankondiging komt wel. Je kan het ook zo zien, als die komt zijn ze al bezig dus duurt het minder lang voordat je van al het nieuws kunt genieten.

Randomnickname95 het gaat me echt niet om de aankondiging, maar meer over een stukje duidelijk communiceren. We hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn. Van mij mag het duidelijker, heeft niets met ongeduld te maken.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

Er wordt toch vermeldt dat het dicht is op hun website? Lijk me communicatie genoeg en misschien dat ze het ook maandag melden op hun social media dat Fenix dicht is. Het moet niet perse met een persbericht/blog. Als het komt dan komt het maar alleen wanneer Toverland het een goed moment vindt.

• Lin vindt dit leuk.

Randomnickname95 Met alle respect maar via de website van Toverland heb ik sneller gevonden welke attracties er open zijn dan bij menig ander park

Zonder hier een Toverland Efteling discussie van te maken, maar ik wil het puur als voorbeeld gebruiken.

Als ik de onderhoudskalender van de Efteling bezoek zie ik in een periode wanneer attracties eruit liggen.
      In ons geval, we hadden nog kaarten voor Toverland en wilden einde zomer gaan. Ik had hier ergens gelezen dat Fenix dicht ging en wilde dat uitzoeken. Dat heeft me echt even geduurd voordat ik doorhad dat ik dan per dag moest gaan kijken of Fenix dicht was of niet.

Het kan gewoon handiger.

Er is toch geen enkel ander park die via social media of iets dergelijks meldt wanneer een attractie dicht is? Bij Toverland staat het én op de website én ook nog bij de entree op de borden.

Eens dat het misschien nog wel vermeld mag worden bij het bestellen van tickets op datum, niet iedereen kijkt van tevoren bij de openingstijden.

Overigens staat in de app ook gewoon aangegeven welke attracties geopend zijn. Extra melding lijkt me dan niet nodig.

Ik gok dat we volgende week wel een aankondiging kunnen verwachten, ben benieuwd! Heeft wel als risico dat mensen hun bezoek natuurlijk uitstellen naar volgend jaar zodra de nieuwe attracties open zijn. Daar is nu slim op ingespeeld met de winter actie.

Er gaat toch ook niemand zijn bezoek uitstellen voor een parachute droptower? Leuk dat het park zometeen weer iets dagvullender is met wat kleine toevoegingen maar echt wachten op volgend jaar hierdoor zal toch niet? Kan het mishebben hoor.

Denk dat ze de media aandacht wel willen hebben en dan moet je niet voor het spookslot sluiting event iets presenteren. Dan is de aandacht weg, wellicht komende maandag een presentatie anders later.

Jordy (Ik wil hier geen discussie over)

Jordy We hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn.

Misschien moet je dan niet standpunt 10 keer herhalen binnen een week tijd 😉

Ik blijf erbij, meldingen op social media of in de app zijn alleen maar verwarrend voor mensen die het park vandaag bezoeken. Dat soort media zijn juist bedoeld voor informatie over wat NU gaande is.

Een onderhoudskalender op de website is een optie, maar dat werkt eigenlijk alleen voor mensen die gewend zijn zo’n pagina op te zoeken, en let’s face it, dat zijn eigenlijk alleen mensen die vaak Efteling-bezoekjes plannen (volgens mij het enige park in de regio met zo’n kalender). Vergeet niet dat waarschijnlijk 95% van de bezoekers überhaupt niet van tevoren kijkt of een attractie in onderhoud ligt. Voor hen is misschien het aangeven op de kalender, wat Toverland doet, zelfs wel het handigst, wat dat is de meest waarschijnlijke pagina waarop zij zullen kijken als ze een bezoek inplannen.

• Jordy heeft hierop gereageerd.

luc136 je herhaald het nu toch ook, een beetje vriendelijk houden.

Als de Efteling en Disneyland een persbericht eruit moeten sturen voor elke attractie die dicht gaat voor onderhoud krijgen we een maandelijkse spam keten. Onderhoudskalenders zijn leuk, maar zoals eerder aangegeven is Toverland de enige die deze hanteert. Zelfs bij Disney moet je in de kalender dag-voor-dag afgaan om te kijken welke attracties er dicht zijn. En Disney heeft een veelvoud van Toverland in onderhoud tijdens de off-season.

Fenix gaat maandag dicht voor onderhoud, wat dat precies is boeit de bezoekers buiten de fans om niet. Toverland is ook niemand iets schuldig om te melden wat ze doen. Het is leuk voor de fans, maar het voegt niet heel veel toe. Je hebt veel meer profijt van een aankondiging dichter op de opening. Het feit dat Spookslot dit weekend sluit boeit is ook niet heel relevant, want de Efteling is van een heel ander kaliber. Toverland zijn nieuws komt nooit tot dat niveau.

Jordy Volgens mij is iedereen nog steeds heel vriendelijk. Als je moeite hebt met iemand zijn reactie dan kan je het vlaggetje gebruiken. Dan zal het team iemand erop aanspreken ipv dat forummers dat naar elkaar gaan doen.

Kleine update er staan nu bouwverkeer bordjes en de fontein is weg uit de vijver
            Ze noemen het project 5d

Markiewong Het feit dat Spookslot dit weekend sluit boeit is ook niet heel relevant, want de Efteling is van een heel ander kaliber. Toverland zijn nieuws komt nooit tot dat niveau.

Daarom is het juist relevant. Je weet als elk niet-Efteling park in Nederland dat je overschaduwd gaat worden door de sluiting van het Spookslot. Het 'pretpark-blokje' van de nationale media zit wat dat betreft gewoon 'vol' deze week. Als je zoveel mogelijk potentiële dagjesmensen wilt bereiken met je aankondiging, doe je dat dus niet op zo'n gegarandeerd overschaduwmoment lijkt mij.

Bran dit bord stond er donderdag overdag en in de avond nog niet, en de CADO (Calamiteiten Doorsteek) richting Avalon zit rechts aan de Schorfvenweg.

• Bran heeft hierop gereageerd.

Jordy ja kijk ze hoeven niet perse via die weg te rijden mij lijkt het als je met bouwverkeer gaat een andere weg pakt en via de linker kant kan je het terrein ook bereiken

• Jordy heeft hierop gereageerd.
                  • Jordy vindt dit leuk.

Demin
                    Klopt, maar zelfs zonder het Spookslot nieuws zou het niet zo hoog komen gok ik. Naar mijn herinnering werd de uitbreiding van Avalon ook niet grootschalig in het nieuws belicht. Maar mocht je wel uitgelicht worden, wil je dat zo dicht mogelijk op de opening.

Het heikelpunt nu lijkt vooral dat fans het gevoel hebben dat ze het recht hebben om te weten wat Toverland doet/van plan is. Terwijl de relevante informatie, namelijk de sluitingsdatums, netjes vermeld staan.

Markiewong het probleem is dat looopings paar maanden geleden heeft geleakt. Dit heeft dus Toverland fans heel erg lang laten speculeren wat het is. Over 2 dagen begint de bouw en we weten helaas nog niks en ik denk dat toverland eigenlijk wel morgen moet komen met de plannen