Er gaat toch ook niemand zijn bezoek uitstellen voor een parachute droptower? Leuk dat het park zometeen weer iets dagvullender is met wat kleine toevoegingen maar echt wachten op volgend jaar hierdoor zal toch niet? Kan het mishebben hoor.

Denk dat ze de media aandacht wel willen hebben en dan moet je niet voor het spookslot sluiting event iets presenteren. Dan is de aandacht weg, wellicht komende maandag een presentatie anders later.

Jordy (Ik wil hier geen discussie over)

Jordy We hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn.

Misschien moet je dan niet standpunt 10 keer herhalen binnen een week tijd 😉

Ik blijf erbij, meldingen op social media of in de app zijn alleen maar verwarrend voor mensen die het park vandaag bezoeken. Dat soort media zijn juist bedoeld voor informatie over wat NU gaande is.

Een onderhoudskalender op de website is een optie, maar dat werkt eigenlijk alleen voor mensen die gewend zijn zo’n pagina op te zoeken, en let’s face it, dat zijn eigenlijk alleen mensen die vaak Efteling-bezoekjes plannen (volgens mij het enige park in de regio met zo’n kalender). Vergeet niet dat waarschijnlijk 95% van de bezoekers überhaupt niet van tevoren kijkt of een attractie in onderhoud ligt. Voor hen is misschien het aangeven op de kalender, wat Toverland doet, zelfs wel het handigst, wat dat is de meest waarschijnlijke pagina waarop zij zullen kijken als ze een bezoek inplannen.

• Jordy heeft hierop gereageerd.

luc136 je herhaald het nu toch ook, een beetje vriendelijk houden.

Als de Efteling en Disneyland een persbericht eruit moeten sturen voor elke attractie die dicht gaat voor onderhoud krijgen we een maandelijkse spam keten. Onderhoudskalenders zijn leuk, maar zoals eerder aangegeven is Toverland de enige die deze hanteert. Zelfs bij Disney moet je in de kalender dag-voor-dag afgaan om te kijken welke attracties er dicht zijn. En Disney heeft een veelvoud van Toverland in onderhoud tijdens de off-season.

Fenix gaat maandag dicht voor onderhoud, wat dat precies is boeit de bezoekers buiten de fans om niet. Toverland is ook niemand iets schuldig om te melden wat ze doen. Het is leuk voor de fans, maar het voegt niet heel veel toe. Je hebt veel meer profijt van een aankondiging dichter op de opening. Het feit dat Spookslot dit weekend sluit boeit is ook niet heel relevant, want de Efteling is van een heel ander kaliber. Toverland zijn nieuws komt nooit tot dat niveau.

Jordy Volgens mij is iedereen nog steeds heel vriendelijk. Als je moeite hebt met iemand zijn reactie dan kan je het vlaggetje gebruiken. Dan zal het team iemand erop aanspreken ipv dat forummers dat naar elkaar gaan doen.

Kleine update er staan nu bouwverkeer bordjes en de fontein is weg uit de vijver
        Ze noemen het project 5d

Markiewong Het feit dat Spookslot dit weekend sluit boeit is ook niet heel relevant, want de Efteling is van een heel ander kaliber. Toverland zijn nieuws komt nooit tot dat niveau.

Daarom is het juist relevant. Je weet als elk niet-Efteling park in Nederland dat je overschaduwd gaat worden door de sluiting van het Spookslot. Het 'pretpark-blokje' van de nationale media zit wat dat betreft gewoon 'vol' deze week. Als je zoveel mogelijk potentiële dagjesmensen wilt bereiken met je aankondiging, doe je dat dus niet op zo'n gegarandeerd overschaduwmoment lijkt mij.

Bran dit bord stond er donderdag overdag en in de avond nog niet, en de CADO (Calamiteiten Doorsteek) richting Avalon zit rechts aan de Schorfvenweg.

• Bran heeft hierop gereageerd.

Jordy ja kijk ze hoeven niet perse via die weg te rijden mij lijkt het als je met bouwverkeer gaat een andere weg pakt en via de linker kant kan je het terrein ook bereiken

• Jordy heeft hierop gereageerd.
              • Jordy vindt dit leuk.

Demin
                Klopt, maar zelfs zonder het Spookslot nieuws zou het niet zo hoog komen gok ik. Naar mijn herinnering werd de uitbreiding van Avalon ook niet grootschalig in het nieuws belicht. Maar mocht je wel uitgelicht worden, wil je dat zo dicht mogelijk op de opening.

Het heikelpunt nu lijkt vooral dat fans het gevoel hebben dat ze het recht hebben om te weten wat Toverland doet/van plan is. Terwijl de relevante informatie, namelijk de sluitingsdatums, netjes vermeld staan.

Markiewong het probleem is dat looopings paar maanden geleden heeft geleakt. Dit heeft dus Toverland fans heel erg lang laten speculeren wat het is. Over 2 dagen begint de bouw en we weten helaas nog niks en ik denk dat toverland eigenlijk wel morgen moet komen met de plannen

Bran via onderstaand plaatje kun je zien hoe ik denk dat ze het bouwterrein betreden, zo ondervind niemand hinder van de werkzaamheden.

Bran Over 2 dagen begint de bouw en we weten helaas nog niks en ik denk dat toverland eigenlijk wel morgen moet komen met de plannen

Nee, ze moeten niets. Geen enkele Truus uit Delft die er om geeft, alleen mensen zoals jij en ik op dit moment. Al vertellen ze het in januari/februari, zelfs dan is het prima imho

Markiewong Het grootste mediamoment was het Fenix achtbaantrack knuffelen dat in Hart van Nederland zat.

Ik verwacht dat we de attractietypes snel te horen krijgen zoals dat in september 2017 ook was. De ontwerpen kwamen pas maanden later.

Is er in Kaatsheuvel ook niet hetzelfde aan de gang? We weten daar ook niet precies wat Danse Macabre gaat worden, behalve de geruchten die zijn gelekt.

Toverland zal qua media moment wel even wachten tot de storm is gaan liggen in Kaatsheuvel. Dat ga je toch nooit “winnen”. Zouden parken zoals Toverland & Efteling afspraken met elkaar maken qua persberichten?