Zou het een combi-deal wezen? Zo ja, dan kunnen we natuurlijk in de Intamin catalogus gaan zoeken voor de andere attractie(s)!

• Jabo heeft hierop gereageerd.

MattaM Ik heb even door de catalogus gebladerd maar ik zie voor toverland niet echt goede attracties ertussen staan. Of zou dan toch eindelijk de mega splash gaan komen?

Jabo nee als dit de grote attractie is komen er nog 2 kleine mechanische attracties bij en 1 niet mechanische. Ik verwacht eigenlijk dat de 2 kleine alsnog zamperla attracties zijn. Alhoewel zo'n Technical Park molen ook erg tof zou zijn

Jabo Toverland kan wat mij betreft prima een Gyro Swing gebruiken. Die mogen in elk park gebouwd worden.

Waarom past zo'n gare parachute drop met luizige capaciteit 'perfect bij Toverland', volgens jullie? Ik had na de laatste projecten op wat meer originaliteit gerekend.

The_Real_Infernape Heeft Toverland nóg meer thrill nodig?
          Het zijn juist de familie-attracties waaraan een gebrek is. Deze toren vult dat deels op (hoewel het vanwege de hoogte nog geen attractie ‘voor iedereen’ is), maar in het Looopings artikel staat dat twee andere attracties ‘geschikt voor kleine kinderen’ worden. Hopelijk betekent dat niet dat ze exclusief voor kleine kinderen zijn, want in aanbod voor die groep is al meer dan voldoende voorzien.
          Voor de vierde attractie verwacht ik ook iets voor de hele familie, de vraag is wát 🙂

Ik was paar dagen geleden in het park en ik hoorde rond gaan dat idd deze attractie zouw komen en de 2 de attractie een wild Wings werd

JorisR Waarom past zo'n gare parachute drop met luizige capaciteit 'perfect bij Toverland', volgens jullie? Ik had na de laatste projecten op wat meer originaliteit gerekend

Het is idd niet super origineel, maar het zijn prima infill dingetjes, en met een capaciteit van 860 personen per uur kan je ook niet echt spreken van een super luizige capaciteit voor een park als Toverland, daarnaast mocht Toverland opeens heel snel groeien met een paar miljoen bezoekers extra per jaar dan kan je net als in een Disney er makkelijk een 2e naast zetten als de capaciteit toch te klein is, of meerdere van dit soort infill dingen toevoegen.

Tonnie ik kan het verkeerd begrijpen maar er zijn op de wereld toch veel minder parachute torens dan droptorens. In mijn ogen dus wel eeb originele attractie, vooral voor NL

Taronco Maar toch staan er relatief in de buurt wel een paar van die dingen, en het concept van zo een toren (t vallen in een bakje) heb je natuurlijk in diverse varianten, dus dat maakt het niet het meest originele, helemaal voor een beetje ervaren pretparkbezoeker.
              Wil niet zeggen dat ik t geen prima toevoeging vind, ik denk dat die prima past, ben benieuwd naar de rest.

Taronco Een echte thrill drop tower had niet in Toverland gepast als je al ziet hoe weinig wachtrij Fenix verzamelt.

Met deze instelling ga je natuurlijk ook nooit wachtrijen voor Fenix krijgen. De doelgroep die bij Fenix hoort komt echt niet voor Troy en voor Fenix naar Toverland toe. Natuurlijk zijn er nog wel andere attracties die ze leuk zullen vinden, maar deze zullen altijd net iets minder aan sluiten. Daarnaast zie je dat een grote drop tower wel degelijk ook in parken als Nigloland of Eiffelpark een succes (kunnen) zijn.

Anderzijds moet Toverland natuurlijk ook hun mix goed in de gaten houden. Te veel thrill op korte termijn achter elkaar toevoegen kan de aantrekkelijkheid voor jongere families weer wat kleiner maken (ondanks dat er meer dan genoeg voor kinderen te doen is). Ze zien immers als "nieuw" steeds alleen de thrills via de media binnen komen, wat wellicht een verkeerd beeld kan geven.

Op zich denk ik dus wel dat het slim is dat ze nu weer naar de families (en kinderen) kijken, maar ze moeten later absoluut ook weer door gaan met de thrills anders gaat een Fenix zich nooit terug verdienen.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Ik ben vooral benieuwd hoe ze bepaalde dingen gaan wegwerken. Als het vlak naast de Flaming Feather komt te liggen, dan hoop ik toch dat ze wat aan het dak gaan doen, want airco-units zijn nu niet echt het meest leuke om naar te kijken.
                Ook Fenix heeft een doodgewoon plat dak, dus ik hoop dat ze hier iets aan gaan doen, maar ik verwacht het niet.

Voor de rest is er best genoeg om een mooi uitzicht te geven, maar ik hoop vooral dat ze dit op een goeie plek mooi kunnen inkleden. Dit kan inderdaad heel het gevoel en de zichtlijnen van Avalon negatief beinvloeden, maar ik heb er vertrouwen in.

Coasterfrenzy anders gaat een Fenix zich nooit terug verdienen.

Dit zijn altijd een beetje raar soort stellingen, want wat definieert of Fenix zich terug verdient?
                Omdat er niet altijd lange wachtrijen staan betekend niet dat ie zijn geld wel of niet waard is.

Een van onze bedrijven zit in de ICT verhuur, wij hebben bijvoorbeeld een aantal heel specifieke apparaten die eigenlijk als je puur naar het ding kijkt niet rendabel zijn.
                Ze worden te weinig verhuurd, het bedrag is eigenlijk te laag, en het onderhoud/slijtage is eigenlijk te hoog, dus die dingen zijn eigenlijk op zichzelf staand niet rendabel.

Maar net als met Fenix is het niet een op zichzelf staand ding.
                Wanneer wij dat apparaat verhuren dan zit er altijd een heel groot project met veel meer zaken omheen aan vast, dat project krijgen we omdat we dat specifieke apparaat hebben en meenemen.

Fenix idem, mensen betalen niet 5 euro voor een ritje fenix zoals op een kermis, ze betalen toegang voor een totaalplaatje van een heel park.
                En ik kan mij voorstellen doordat je een Fenix (en andere thrills) hebt dit voor een gezelschap een doorslaggevende factor kan zijn om toch voor Toverland te kiezen.
                Ondanks dat Toverland best al een aardig buiten deel had voor Port laguna en Avalon waren die uitbreidingen wel de stap die Toverland nodig had om door te kunnen gaan.
                met Fenix hebben ze nog zat capaciteit, nu dus lekker de mix in de gaten houden van je rides en lekker uitbreiden (en op t moment is dat echt geen thrill achtbaan die nodig is)

Tonnie En ik kan mij voorstellen doordat je een Fenix (en andere thrills) hebt dit voor een gezelschap een doorslaggevende factor kan zijn om toch voor Toverland te kiezen.

En dat is in de praktijk ook gebleken. Terwijl het park voor de opening van Avalon en Port Laguna nog zo tussen de 650.000 - 700.000 bezoekers trok, zat men hier in 2018 en 2019 fors boven met respectievelijk 812.000 en 862.000 bezoekers. (Coronatijd heb ik voor de vergelijking natuurlijk even buiten beschouwing gelaten).

Maar zoals de meesten ook al zeggen, Toverland heeft nu echt iets voor families nodig. Kinder- en thrill attracties zijn er genoeg, maar iets rustigs dat toch aantrekkelijk is voor oudere kinderen en volwassenen ontbreekt nog. Hopelijk dat ze daar met deze attracties dus wat op gaan inspelen. En tegelijkertijd hoop ik op termijn toch op een volwaardige dark ride.

Ik vind het best een originele toevoeging, mits goed ingepast in het gebied. Heb zo'n attractie zelf in ieder geval nog nooit kunnen doen, in hoeverre geeft dit echt een 'vrije val' gevoel, of is het heel erg gecontroleerd en ga je gewoon wat op en neer?

Phantasialand heeft eigenlijk ook een gelijksoortige toren in Wuze Town, die vind ik wel mooi aangekleed. Dat is een Vekoma en geen Intamin.

Randomnickname95 Ik heb die kortgeleden in Disney kunnen doen en vond het een leuke tussenmode van een heftige droptoren en de kleine droptorens van Zierer. Het heeft bet lekkere airtime en het gewichtsloosheid gevoel maar niet al te heftig.

Randomnickname95 Ik vond de variant in Disney erg vermakelijk. Het voelt wel gecontroleerd aan maar de plotselingen drops maken het een leuke attractie. Ik denk dat er genoeg lachende families gebruik van maken en dat de wat jongere bezoekers hun angsten stoer gaan overwinnen. 💪🏻

Het zorgt in Avalon ook voor een goede mix aan attracties, dat was juist waar men naar op zoek was. Veel families lieten het links liggen of gingen alleen in Merlin’s Quest. Door hier achter ook familie gerelateerde attracties toe te voegen heb je meer spreiding over je park, langere verblijfsduur en meer inkomsten bij The Flaming Feather (mits die open is 😅).

Benieuwd naar wat de andere attracties worden en in hoeverre we de kleine attracties ook echt als attracties kunnen zien en dat het niet een soort speeltuin is.

Ik heb lang gedacht dat een Starflyer een prima attractie voor Toverland zou zijn (bij voorkeur in Port Laguna), maar dit is ook wel een hele leuke optie hoor en de locatie vind ik ook prima gekozen.