zullen ze niet wachten totdat ze zeker weten dat ze alles binnen zullen hebben voor 2023? om zeg maar een ''ridderstrijd scenario'' te voorkomen?

Ik had vernomen in het park dat het aangekondigd word het laatste weekend van de zomervakantie voor zuid. Dit is 1 week voor dat fenix ergens voor sluit. Ik weet niet als dit klopt want ja niemand van personeel bevestigd het

Zou me niets verbazen. Je wilt natuurlijk niet hebben dat mensen hun bezoek dit jaar gaan uitstellen vanwege mogelijke uitbreidingen.

Na de zomervakantie zou logisch zijn qua aankondiging, ik heb zelf een gevoel dat we een shooter kunnen verwachten en een waterachtbaan. Volgensmij ooit op looopings gelezen dat er een waterachtbaan in de planning staat, net zo’n baan als in Europa Park staat (Griekenland).

KevinRollercoaster27 In 2007 heeft men na de opening van Troy plannen onthult die suggereerde dat er een Atlantica Supersplash zou komen in hetzelfde Griekse thema. Maar dat was in een fase dat Toverland elke proefballon direct naar buiten communiceerde en zich daarmee niet zo geloofwaardig heeft gemaakt als er een aankondiging kwam. Uiteindelijk zijn alleen de schipschommel (of schommelschip?) en de paardjes van Ithaka gerealiseerd.

Ik kan mij recent geen waterachtbanen discussie herinneren als uitbreiding voor het park. Wat ik uit wandelgangen hoor is dat men de ridderstrijd speeltuin en de naastgelegen waterplaats gaat verhuizen naar elders in Avalon en dat er twee mechanische attracties bij komen, waarvan eentje een droptoren is. En volgens Wessel Wit, eigenaar Looopings, in een youtube video van Bart Baan moet je dat woord op de breedst mogelijke manier interpreteren. Dus ik verwacht eerlijk gezegd geen heftige of grootste attracties. Dan zitten we al op drie attracties van de vier. Dus over die vierde kunnen we speculeren, maar het zou vreemd zijn als dat wel ineens een grote attractie zou zijn.

• Jacko heeft hierop gereageerd.

Michael In 2007 heeft men na de opening van Troy plannen onthult die suggereerde dat er een Atlantica Supersplash zou komen

Persoonlijk hoop ik dat dat type water attractie nog steeds in de planning staat. Dat zou perfect zijn voor een park als Toverland.

Looopings bevestigde zojuist aan mij dat September er een aankondiging volgt… nog even wachten dus.

• Bran heeft hierop gereageerd.
        4 dagen later

Wesssz leuke en geschikte keuze voor het park. Een echte thrill drop tower had niet in Toverland gepast als je al ziet hoe weinig wachtrij Fenix verzamelt. Dit type is voor alle leeftijden leuk. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan thematiseren in Avalon stijl?

Taronco Ik ben vooral benieuwd naar de overige drie attracties. Ik ga er vanuit dat deze in de categorie "grote" attractie hoort.

• Jordy heeft hierop gereageerd.

Wesssz

Van de overige drie nieuwe attracties worden er twee geschikt voor kleine kinderen. Meer details daarover ontbreken nog

Deze is groot! 😃

• Wesssz heeft hierop gereageerd.

Wesssz dit klinkt als een perfecte attractie voor dit park, family thrill. Erg benieuwd wat die andere attracties gaan worden. Zelf hoop ik enorm op iets van een swinging ride (soort sledgehammer, madmill of octopus)

Wat ontzettend gaaf! Denk dat het een perfecte toevoeging gaat zijn

Goede toevoeging naar mijn idee. Beetje thrill, maar toch voor de hele familie.
              Ik heb vroeger die in Walibi België gedaan, maar weet daar niet zoveel meer van

Het is geen capaciteitsmonster en moeilijk te thematiseren, maar een leuke ervaring is het wel. Ik houd m’n hart nog even vast voor de uitvoering en de impact op het gebied, maar het attractie type is een goede keus!

Jordy

Deze is groot!

Excuses, gewoon over heen gelezen. 😄

Ze moeten hem wel erg goed decoreren, dit kan de Skyline van Avalon maken of breken… Het is toch best wel een aanwezig gevaarte, maar een erg leuke toevoeging!

Styling moet je zoeken in de hoek van Morgana/Fenix/Draken/Vogels denk ik, of aan voertuigen die ze gebruikte in de middeleeuwen.