Pretparkgenot Ja, dat is inderdaad wel tof en passend!
Toverland vraagt vergunning aan voor 4 nieuwe attracties
Wessel Wit zegt in deze blog van Bart Baan dat men de vijver droog gaat leggen achter de Flaming Feather voor de realisatie van attracties. Of het droogleggen permanent is of alleen voor de bouw is ook niet helemaal duidelijk. Ook zou de benoemde droptoren op de meeste brede manier van het woord geïnterpreteerd moeten worden.
ChasinDreams minions attractie in universal japan of beijing was het geloof ik is een geweldige demolition derby en Disney heeft er ook een aantal
ChasinDreams ik denk dat je hier doelt op de term diegetically correcte attracties, maar Fenix is uiteindelijk ook een achtbaan karretje gethematiseerd als een Fenix. Dus die geloofwaardigheid in Avalon is al niet helemaal 100% diegetically correct en dat is ook bijna onmogelijk met niet Disney budgetten, maar wel een goed streven.
Weet iemand trouwens of het mogelijk is een droptoren meer in het gebouw te verwerken? Ik doel op iets als in Villa Volta waar je de attractie zelf niet ziet? Want dan zou die stang ook in de muur kunnen en dan alleen de zitjes zichtbaar lijkt me heel vet Alleen twijfel of dat onderhoudstechnisch mogelijk is?
Anonaam Ongetwijfeld. In principe kun je alles in een gebouw stoppen. Concreet voorbeeld is natuurlijk the Tower of Terror rides of Mystery Castle in Phantasialand. In Legoland Billund heb je Ghost: The Haunted House wat ook een kleine indoor droptoren is (6 meter hoog) en ik geloof dat je in een paar The Dungeons attracties ook kleine droptorens hebt met verschillende scenes. Het hangt erg af van ritprogramma en aankleding of het ook een grote meerwaarde heeft om de toren indoor te maken. Een kale droptoren heeft vaak wel de wauw factor waar mensen soms blijven hangen om naar te kijken.
The_Real_Infernape hey thanks voor je reactie ik bedoelde echter of het mogelijk is de grote stalen toren van de droptoren in een muur te bouwen zodat deze niet zichtbaar is? Gewoon uit nieuwsgierigheid, tis idd altijd de vraag of het meerwaarde heeft, maar in een gebied gethematiseerd naar de vroege middeleeuwen zie ik een kale stale droptoren niet voor me, daarom dat ik in die richting aan het denken was
Dat zal in theorie wel mogelijk zijn, maar of het er ook aantrekkelijk uitziet? Vooral naarmate de toren hoger wordt. Bij Donnerbalken in Tripsdrill is de techniek vrijwel volledig weggewerkt in kunstbomen, maar deze torens zijn dan ook maar 17 meter hoog.
Uiteraard zal er altijd een gleuf zichtbaar blijven en die lijkt me op een gebouw moeilijker / minder realistisch weg te werken dan op een boomstam.
Trollenbol ah dit ziet er wel interessant uit, iets dergelijks zou wellicht ook niet misstaan in Toverland en heel hoog lijkt me voor een familie attractie ook niet nodig vind 17 meter al heel wat ben benieuwd
- Bijgewerkt
Anonaam Je kunt in 1 post meerdere quotes plaatsen, dit hoeft niet in meerdere losse posts.
Ivm de leesbaarheid van het forum is dit zeer wenselijk ook gewoon te doen.
Meer uitleg hierover vind je in de FAQ
"Je kunt na het citeren van het eerste stuk tekst rustig in dezelfde post een tweede quote toevoegen. Scroll terug naar de reactie die je ook wilt citeren, en selecteer de tekst op dezelfde manier."
- Bijgewerkt
Zou een disco coaster niet leuk zijn als uitbreiding?
Ik weet niet of iemand daar al mee was gekomen hier maar mooi gelegen aan het eind van het huidige gebied met een onderdoorgang richting de vijver onder de middelste heuvel. Eventueel gethematiseerd als 'De ronde tafel' om in het Merlijn en Arthur thema te blijven. Het zou voor wat meer beweging zorgen in het gebied en de zichtlijnen naar eventuele grotere uitbreidingen niet belemmeren.
Robque Ik moet toegeven dat ik het idee van een disc'oaster me niet echt aan stond, totdat ik je thematische uitwerking las. Als je dan het instapgedeelte nog mooi zou kunnen inwerken in een gebouw zou je daar een behoorlijk mooie attractie van kunnen maken met ietwat storytelling erbij. Helemaal magisch.
Ik ben aangenaam verrast dat Toverland vrij snel al weer gaat uitbreiden. Gevoelsmatig denk ik dat dit geen heel grote attracties gaan worden. Een vrije val toren is goed in te passen als 1 van de grotere familie attracties, maar ik denk dat het niet ideaal zou zijn als hij dicht bij het station van Fenix zou komen. Je kijkt liever over bomen/ attracties uit dan op een zwart plat dak.
Als we dan toch gaan fantaseren, een gyro drop waarbij je het laatste stuk tussen de watervallen door valt lijkt me wat hebben.
Ik ben zondag in het park geweest. Ik had vrij kaarten gekregen en de keuze om op vaderdag te gaan was ideaal. Heerlijk rustig dagje zonder al te lange wachtrijen. Op het eind van de dag viel me op dat er een gesloten vrachtauto en een busje het terrein achter Fenix op reed. Enige herkenbare aan de verder witte wagens was een loge van 3 verticale rode strepen. Ik kende het logo niet, kan net zo goed iets van Horeca zijn.
Maar mocht iemand iets invallen.....
Inmiddels zijn we bijna een maand verder. Zullen we spoedig meer te weten komen? Wachten ze op een speciaal moment om meer duidelijkheid te geven?
- Bijgewerkt
JRS Zaterdag is het Toverland Fanday 2022, wellicht wordt er dan wat losgelaten.
Ik ben er in iedergeval bij.
JRS de woordvoerder van Toverland heeft ook aangegeven dat de bezoekers in de zomer er geen last van zullen hebben. Verwacht daarom ook dat ze pas in september zullen beginnen met de bouw, en dat is nog best een tijdje. Eind juli of augustus zullen we vast meer weten. Eerst expedition zork 100 % afmaken en promoten i guess.
FennaFenn_FennParks Die fan day lijkt een goed moment om meer duidelijkheid te geven idd. Ik ben benieuwd!
- Bijgewerkt
Op dit moment is de Toverland Fan Night gaande.
Er zijn tijdens de Fan Night backstage tours gegeven bij Troy en Fenix. ToverlandFansite is achter door de vijver gelopen bij Fenix. Er gaan daar 4 nieuwe mechanische attracties gebouwd worden, 2 grote(re) en 2 kleine(re).
Misschien dat we op korte termijn daadwerkelijk iets gaan horen met betrekking tot de plannen voor deze vergunningsaanvraag. Laten we het hopen tenminste!
ToverlandFansite heeft een foto toegevoegd op Twitter.
Ik ben er niet bij geweest, dit zijn dus enkel speculaties.
- Bijgewerkt
Poah, zelfs van die kant een prachtig uitzicht. Ja ik durf wel te zeggen dat dit gebied is ontworpen waarbij dit gedeelte ook al is ingetekend.