Quefox_ Bedankt voor de toelichting, die stukken waar je naar refereert waren mij nog niet bekend. Bedankt daarvoor!
Daar staan inderdaad verschillende varianten in. Ik was steeds in de veronderstelling dat alleen dat oude plan met die fase gebieden er was. Maar ze zijn dus meerdere opties aan het onderzoeken. Dus dan is het inderdaad bij lange na niet zeker dat ze het hotel achter Avalon willen plaatsen.

Dat die verschillende scenario's zo in het onderzoek naar het nieuwe bestemmingsplan zitten betekent niet dat men daar nog geen keuze uit heeft kunnen maken. Achter de schermen heeft men duidelijk al wel een visie hoe Toverland er uit moet gaan zien, deze scenario's lijken mij puur opgesteld om ook input te verzamelen vanuit de omgeving.

Ik weet dat er achter de schermen al meerdere ontwerpen klaar liggen voor mogelijke nieuwe gebieden, maar dat ze nu vooral kijken naar wat er mogelijk is en wat het meest logisch is. Dat hele project rondom Expedition Zork is daarom gedaan om toch met iets 'nieuws' te komen ondanks de schade die de coronacrisis heeft aangericht. Dat viel toevallig mooi samen met de technische revisie die toch al op de planning stond. Anders hadden we dat project in ieder geval nu niet gezien denk ik.

De wens voor een hotel of überhaupt verblijfsrecreatie is er al sinds het begin, maar ze wachten daar mee tot het juist moment. Dat er volgens de geruchten nu voorrang gegeven wordt aan de uitbreiding met 4 nieuwe attracties i.p.v. het vakantiepark naast Troy vind ik alleen maar goed. Zolang de tijdelijke Pop-up camping die inmiddels niet meer zo tijdelijk is goed loopt, kun je dat prima nog een jaar of 2 doorvoeren, voordat je er iets tijdelijks van maakt.

In de vlog van Bart Baan in Toverland wordt vermeld (door eigenaar/redacteur Looopings) dat de hele vijver drooggelegd wordt voor deze vier nieuwe, mechanische attracties. Dit lijkt het hotel aan het einde van de vijver naar het rijk der fabelen te verwijzen.

CornelusKuyles Hoezo dat? Misschien doen ze wel net zoals met de vijver van Avalon. Daar lag ook eerst een natuurlijke vijver welke leeggepompt is en vervangen door een betonnen "vijver".

MisterW het feit dat op die locatie vier mechanische attracties moeten verschijnen doet me dat vermoeden. Wellicht (te) snel getrokken conclusies, maar lijkt me vreemd om 4 attracties in de voortuin van je hotel te leggen.

CornelusKuyles Dat valt wel mee hoor, kijk maar naar onderstaande afbeeldingen. De vergunning is idd aangevraagd voor het stuk t/m de tweede visvijver, dus die zou helemaal leeg kunnen inderdaad. Maar op het oorspronkelijke 'masterplan' ligt het hotel daar achter, en valt buiten de vergunningsaanvraag.

Overigens werd in die video ook verteld dat de vrije val attractie niet specifiek een droptoren hoefde te zijn, maar ook een systeem met parachutes of een Tower of Terror achtig systeem met een gecontroleerde val kon zijn. En inderdaad dus 4 mechanische attracties waarbij de kleinere attracties (die dus vooral op kinderen gericht zijn denk ik) in het thema zullen staan van Arthur. Dat sluit dan goed aan bij de huidige speeltuin die daar nu al te vinden is.

Slimme zet want het zorgt ervoor dat kinderen zich langer in dat gebied kunnen vermaken terwijl de ouders lekker op het terras bij The Flaming Feather zitten, als die geopend is dan... 😛

mikeee Goed punt. Heb ook ergens gelezen dat ze de vijver ergens anders terug moeten plaatsen meen ik. Dit zou ook kunnen betekenen dat de vijver zelfs verder opgeschoven wordt naar achteren om toch weer hetzelfde effect te creëren.

Ben in ieder geval erg benieuwd naar de aankondiging van deze 4 attracties en hoe ze dit gebied nóg mooier en completer gaan maken.

Tevens net even gekeken naar die video van Knightsride Tower in Oostenrijk. Hoop toch niet dat dat het niveau van Toverland wordt. ;-)

mikeee Ik zou zoals bovengemeld Knights Ride Tower een realistisch alternatief vinden voor een 'eigen Tower of Terror'. Best een handig systeem. Als zelfs een parkje als Fantasiana het kan maken dan moet Toverland ook zoiets kunnen maken, met een hoger niveau van thematisering.

CornelusKuyles
          Dit zei Wessel Wit in de video van het YouTube kanaal Bart Baan:

Ik heb op Looopings geschreven dat één van de attracties een vrijevaltoren wordt, maar houd er rekening mee dat dat ook een variant op een vrijevaltoren kan worden.

Én nog een nieuwtje: Géén speeltuin.

Het zijn wel écht mechanische attracties in dit geval

De twee kleine attracties krijgen volgens Wessel het thema van Koning Arthur.

Hier het fragment waarin Wessel van Looopings strooit met scoops - hij kan zich beter Scooopings noemen.

Welke attractietypes met 'gecontroleerde afdaling/val' passen hier in?
          Een overzichtje van de attracties die ik ken die bij deze beschrijving passen.

Dan verwacht ik dat Avalon uitgebreid word op dezelfde manier als dat Avalon er nu bij ligt.

Rotsen, waterpartijen, watervallen, rivieren, hoogteverschillen, veel groen.

Ik kan niet wachten!

Oeh zo'n Parachute tower is wel erg tof. Dat kun je prima vormgeven als een boom bijvoorbeeld. Dat ziet er direct ook meer uit als een echte 'familie' attractie terwijl een echte vrije val natuurlijk meer thrill is.

En die Knights Ride Tower kun je prima in een Toverland sausje gooien. Alsof we door de toren van Merlijn gaan met onderin Morgana die is opgesloten in de kelder.

Jordy En als Universal Rocks dan toch weer aanwezig is hoop ik dat ze Fenix verder afwerken, in ieder geval de wand waar je naar binnen rijdt zou al een groot verschil maken voor de complete afwerking van Avalon

Wat zou een geschikt moment zijn voor de aankondiging van deze uitbreiding? Nog binnen deze maand? Dan kan je dit wel gebruiken in het hoofdseizoen als reclame naar volgend jaar toe…

• Jules heeft hierop gereageerd.

Achtbaanpakker Ik vrees dat die muur op de 'van uitstel komt aftel' lijst komt. Het decoreren van die muur levert immers geen nieuwe bezoekers op. Ik zou het ook mooi vinden als ze gordijnen toe zouden voegen zodat de sfeerverlichting in het station en het 'darkride' gedeelte effect heeft.

@KevinRollercoaster27 Ergens tijdens het zwangerschapsverlof van Tessa zouden we als het goed is meer moeten horen bleek tijdens een presentatie op zo'n internationale fandag.

Pretparkgenot Mwah, ze hebben de muur van het Djengu River ook pas jaren later aangepakt. Het zal niet de hoogste prioriteit hebben, maar Toverland laat zien dat ze hun pijnpunten ook jaren later nog steeds aan willen pakken. De aanpak van Expedition Zork levert ook niet meer bezoekers op, maar wel een betere algemene ervaring in het park. Iets wat zo'n loodsmuur wegwerken ook doet. Dat zijn toch de puntjes op de i die een park kan onderscheiden.

Dutch23 Ik snap wat je bedoelt maar bij Expedition Zork is er attractieve waarde toegevoegd met de Maximus' Wunderball. Door deze speelhoek wordt de verblijfsduur opgerekt wat ook weer kan resulteren in meer horecaomzet.

Laten we hopen dat die muur bij Fenix inderdaad wordt opgepakt - en dan ook meteen deuren of gordijnen voor het licht. 😁

Pretparkgenot Dat is waar, maar hier krijgen we natuurlijk ook 4 nieuwe attracties erbij. Het zou het themagebied naar een hoger level tillen als ze ook deze muur toch even meenemen. En inderdaad, Fenix verdiend ook een beter begin, dat is nu ook ondermaats voor een park als Toverland.

Ik hoop met je mee, maar ik ben het ook alsnog met je eens dat de prioriteit waarschijnlijk ergens anders ligt. We weten allemaal dat Toverland geen mega budgetten heeft en stiekem toch ook niet kan toveren (ha ha).

KevinRollercoaster27 Dan kan je dit wel gebruiken in het hoofdseizoen als reclame naar volgend jaar toe…

Het tegenargument is dat je eerst je beste seizoen op zijn beloop laat en dan pas vol op volgend jaar inzet. Je loopt ergens toch het risico dat mensen nog even wachten als je met iets nieuws bezig bent.

mikeee En die Knights Ride Tower kun je prima in een Toverland sausje gooien. Alsof we door de toren van Merlijn gaan met onderin Morgana die is opgesloten in de kelder.

Zoiets kwam bij mij ook als eerste op, zij het dat de toren van Merlijn al boven Fenix staat. Als we Wessel mogen geloven wordt de tweede vijver drooggelegd en krijgt het tweede deel van Avalon meer focus op koning Arthur. Het is dus aannemelijker dat zo'n tower in het legendarische Camelot wordt ingebouwd.

Narratief gezien weten we al dat er ooit een 'oerstrijd' heeft plaats gevonden tussen Merlijn en Morgana. Waarbij Merlijn de personificatie was van de warme/goede magie en Morgana sinds haar hart bevroor de personificatie van de koude/duistere magie is. Sindsdien zit Morgana gevangen (in de kerkers van Camelot?). In het Halloween-seizoen is Morgana's ridderorde van de Frozen Knights al geïntroduceerd, die haar ongetwijfeld willen bevrijden. De meest logische kapstok om de ervaring aan op te hangen zou dan ook zijn dat deze Frozen Knights een uitbraakpoging doen, precies als de gasten afdalen naar de kerkers/ de torens van Camelot beklimmen. Dat kan - ook binnen de beperkte budgetten van Toverland - nog best een heel toffe ervaring worden!

Als het over het droogleggen van de vijver gaat, gaat het dan over tijdelijk droogleggen om een attractie ìn/op de vijver te bouwen (bv. op een eilandje met een brug er naar toe)? Of om permanent droogleggen? Dat wordt me niet helemaal duidelijk.