Michael Ik snap dat gebitch over de financiën van Toverland eerlijk gezegd nooit. We horen ook niemand over “het zijn leningen” zeggen wanneer een ander park op die manier zijn investeringen doet. Alleen bij Toverland lijkt daar altijd de nadruk op gelegd te moeten worden. Elk pretpark heeft twee lastige jaren achter de rug. Het speelveld is dus voor niemand anders geweest, dus dat benadrukken is echt zinloos in mijn optiek. En wat ik lees is dat men meer omzet per bezoeker voor elkaar heeft gekregen. Een goede zet want dat betekent volgens mij ook dat het niet allemaal uit de entree komt.
Ah, we zijn er weer hoor. Er worden wat onderbouwde kanttekeningen geplaatst en meneer ‘speel op de bal, niet op de man’ heeft het over ‘gebitch’ :-)
Waarom daar bij Toverland de nadruk op ligt? Simpel, omdat het park een zeer grote broek aantrekt als het om investeringen gaat. Dat is natuurlijk te prijzen, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat het ook vragen oproept. Uiteindelijk is het natuurlijk wel fijn als een park financieel gezond is en we er ook in de toekomst nog van kunnen genieten.
Ik denk dat er maar weinig parken zijn waarbij de schulden zo hoog zijn t.o.v. de omzet en winst. Prima als het park dat kan bolwerken, maar niet vreemd dat er aandacht voor is lijkt me.
En ik heb het daarbij niet eens over de twee coronajaren, want daar is Toverland keurig doorheen gekomen. Voor de derde keer vanavond: die camping was een ijzersterk idee.