Eerlijk gezegd hoop ik niet dat ze een Darkride gaan zetten zoals hier door velen steeds gevraagd wordt. Een goede darkride vergt enorme investeringen of je moet het al met schermen gaan doen maar dat levert doorgaans hier ook altijd een hoop negatieve kritieken op. Voor Toverland gaat momenteel het gezegde op "te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken". Ze hebben laten zien dat ze alleen voor kwaliteit willen gaan, iets wat alleen maar toegejuicht kan worden, echter ik kan me voorstellen dat een darkride van dergelijk niveau zo duur gaat zijn dat dit (nog) niet lonend is met de huidige bezoekersaantallen, dat zie je ook terug bij een Fenix. Gaan ze beknibbelen of de darkride zou ik bang zijn dat ze weer bakken kritiek over zich heen gaan krijgen omdat "er te veel schermen zijn", "de rit te kort is" of "het kwaliteits niveau niet aansluit bij de rest".
Laat ze eerst nog maar een paar leuke infills bouwen, deze kunnen ook deels overdekt/indoor worden, een leuke family launch of junior boomerang/sfc zodat de bezoekers aantallen door groeien en dan die gewenste grootschalige darkride.
Overigens het is wel goed wat er gedaan wordt, immers kiezen ze voor capaciteits attracties in hun laatste uitbreidingen, ook al is die capaciteit nu nog niet nodig. Zie de boosterbike en de bobkart hier was duidelijk niet ingekocht met het oog op groei naar dergelijke bezoekers aantallen van over het miljoen. Zo komen ze met de laatste uitbreidingen niet in de knoei met grote bezoekers stijgingen.
In mijn ogen zijn ze de goede weg ingeslagen en dat blijkt dan ook maar weer uit hun financiële verslag.
Ik zou dat wel eens van Walibi NL willen weten.