Marvin Ik vind het wel bijzonder hoe de uitleg je hier op een presenteerblaadje wordt gegeven, waarvoor dank @Jules want ik kan zelf ook niks met die ruwe materie, en toch trek je het in twijfel. Sterker nog, je doet haast of ze stiekem ergens geld getoverd hebben 😅
Ik schreef letterlijk ‘ik geloof dat meteen’. Kun je aangeven waarom je dat interpreteert als twijfelen aan wat Jules schrijft? Misschien moet ik me wat duidelijker uitdrukken: ik twijfel geen seconde aan wat hij schrijft, ik begrijp alleen de achterliggende oorzaken niet zo goed (en dat ligt aan mij).
De cijfers van nu vormen immers een groot verschil met het laatste pre-corona jaarverslag waarin de financiële positie echt niet best was en de bank bepaalde criteria moest versoepelen omdat het park er anders niet aan kon voldoen. Dat kun je allemaal nalezen. In de coronajaren is er dus ergens een omslag geweest. In het eerste coronajaar is er (begrijpelijk) verlies gemaakt, dus dat zal de positie niet verbeterd hebben. Het tweede coronajaar moet dus een uitzonderlijk goed hoogseizoen gekend hebben óf er is in dat eerste coronajaar toch iets veranderd rondom de schuldpositie. Dat jaarverslag is echter wat lastiger te interpreteren (ik ben óók geen expert) omdat alles slecht vergelijkbaar is met het jaar ervoor (park lang dicht geweest, flink bespaard op kosten, overheidssteun etc.).
Dus nogmaals: geen twijfel aan wat Jules schrijft, wel benieuwd naar de achtergronden. Die ga ik dus eens nalezen. Niets meer, niets minder.