Klein Toverland nieuws
Weer niet in hoeverre bekend maar de wunderbal kost nu 6 euro. Volgensmij voorheen 4 euro.
Vind het persoonlijk veel geld voor een houtenbal, resultaat nu… erg rustig op de baan.
Zonde dat alles zo snel duurder moet worden, 6 euro is schrikbarend duur... 4 euro nog om over na te denken en ik heb hem hier liggen.
Dream_wizard ja dat vonden de medewerkers zelf ook, maar goed kunnen ze alleen maar van leren.
Van 4 naar 6 euro is een serieuze prijsstijging. Was het er voorheen misschien te druk en willen ze dat het er wat rustiger wordt?
Het is natuurlijk iets zonder wachtrij; als het te druk wordt ontstaat er misschien gedoe tussen bezoekers?
Progress zou kunnen maar gisteren geen mens gezien daar… dat kan toch niet ?
KevinRollercoaster27 Toverland weet echt wel wat ze doen, dat is wat mij hier altijd verteld wordt. Ik zou me dus niet te druk maken.
Als ze hierdoor echt geen ballen meer verkopen, is terugschroeven van de prijs eenvoudig te realiseren.
Vond 4 euro ook wel goedkoop voor een souvenir wat je onbeperkt kunt gebruiken. 6 euro daarintegen vind ik wel een flinke stijging opeens. Dan was 5 euro een betere prijs geweest.
Ik ben allang blij dat ik een bal in het begin gekocht heb. Mijn ervaring is dat het niet druk maar ook zeker niet uitgestorven is daar. Zou het kunnen dat ze de prijs nu speciaal in het hoogseizoen wat hoger zetten en dan straks weer lager?
Toverland heeft op Facebook geplaatst dat de gratis (of tegen hoge korting) winterkaartjes weer terug zijn t/m 7 oktober!
Toffe actie!
Mark Ze willen wel echt een stampes vol park in die winter dagen. Volgens mij gaat er bijna niemand nog reguliere tickets kopen voor die periode. Want met deze dagen van augustus t/m oktober erbij is er totaal 3 maanden de tijd geweest om naar het park te gaan en dan die extra gratis ticket te krijgen...
Waarom zouden ze dit doen? zijn ze bang dat de winter dagen anders geen bezoekers opleveren?
Ik ben wel bang dat het echt te druk gaat worden op sommige dagen namelijk...
StefanV Het heeft twee kanten natuurlijk, je zorgt er enerzijds voor dat er meer tickets verkocht worden voor de zomer/herfst periode.
Anderzijds komen mensen nog eens terug in een relatief rustige periode. Omdat dit de eerste keer is wil je natuurlijk dat het dan goed bezocht wordt. Je hebt dan wel weer extra inkomsten van horeca, of bijv schaatsen huren die je normaal tijdens de winter niet had. Het zal vooral zijn om je gasten kennis te laten maken met je nieuwe winter concept en te laten zien dat dan het volledige park open is.
Heel simpel gedacht, maar een gezin wat in de zomer naar Toverland is geweest zal dan niet naar de winter Efteling gaan (uitzonderingen daar gelaten) omdat ze een gratis winterticket voor Toverland hebben.
StefanV Ze willen wel echt een stampes vol park in die winter dagen.
Terechte kritiek, een klein beetje bang voor een overvolle kerstvakantie ben ik dan ook wel.
Maar zoals terecht opgemerkt, ik denk dat ze echt willen knallen met de eerste editie.
Ik ben blij, want wij hadden het park nog niet kunnen bezoeken en nog kaartjes van AH, dus mooi dat we komende periode én in de winter nog een keer kunnen.
- Bijgewerkt
Dit was vorig jaar toch ook al het geval? Niet de eerste keer dat dit gebeurd, plus nu is het hele park open dus zelfde capaciteit als in de zomer. Zonde om het hele jaar open te zijn maar in de winter geen publiek te hebben, nu stimuleer je extra kaartverkoop in de zomer/ herfst en trek je in de winter ook nog volk en ben je niet voor niets open. Vakanties niet uitgesloten van gratis tickets?
Ja dus, in de kerstvakantie kan het niet (krijg je wel iets van korting maar niet gratis). Phantasialand staat hier toch ook bekend om trouwens, ik ben zo een keer in de winter gratis geweest omdat nog iemand een ticket over had van een zomerbezoek.
Van vier naar zes euro in een paar maanden is wel serieus. Zonde, want met vier euro blijft het vermoedelijk voor velen; doe toch maar. En met zes euro zal men er waarschijnlijk nog eens over nadenken. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de oplopende kosten van materialen, zoals overal momenteel, maar ik had toch geprobeerd de prijs lager te houden en - indien mogelijk - dan wat minder marge te hebben zodat het gebied wel flink gebruikt blijft worden.
- Bijgewerkt
mikeee Anderzijds komen mensen nog eens terug in een relatief rustige periode. Omdat dit de eerste keer is wil je natuurlijk dat het dan goed bezocht wordt.
Exact. Ik denk dat dit een hele slimme zet is van Toverland. Ze pakken het winter seizoen vanaf dit jaar zoveel grootser en uitgebreider aan dan voorheen, daar moet je mensen van op de hoogte stellen. Door deze actie brengen ze de nieuwe toverland winter gelijk goed onder de aandacht en kweken ze hopelijk al een flink aantal terugkerende bezoekers na deze 1e editie.
Ik ben ook wel benieuwd wat de terugkomtickets met de bezoekersaantallen van 2022 zullen doen. Zullen ze dit jaar over de 900.000 bezoekers gaan? (Er vanuit gaande dat er geen nieuwe sluiting komt dit najaar).
Naast dat mensen ongetwijfeld dingen in het park zullen kopen, denk ik ook zo dat er genoeg mensen zijn die een gratis of met hoge korting winterticket hebben en vervolgens vrienden en/of familie zullen meenemen, die dan wel de volle prijs betalen en zo weer winst opleveren voor Toverland.