- Bijgewerkt
ppc-anoniem-1 Sorry dat ik enthousiast wordt dat we misschien een revolutionair gloednieuw attactiesysteem krijgen wat Intamin nog nergens op deze wereld heeft neergezet. En dan niet in Amerika, niet in Dubai, maar gewoon in ons kikkerlandje. Al zal dat hopelijk toch wel meer mensen enthousiast maken hier op het forum
Ik snap je enthousiasme, maar ik ben het er mee eens dat de combi Efteling+schermen een beetje raar klinkt.
Mijn probleem met schermen is dat het in het begin wel leuk kan zijn, maar je na een tijdje wel door hebt dat je naar een scherm kijkt. Dit doet imo een beetje tekort aan de suspension of disbelief omdat het er niet echt tastbaar uitziet. De Efteling is een park wat juist veel aandacht besteed aan die tastbaarheid en daarom is het juist zo magisch.
(Een vergelijkbare discussie is SFX vs. practical effects, maar dan gaan we het over films hebben en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling op een pretpark forum )
Overigens is dit ook een kleine plug naar een video essay waar ik al een tijdje mee bezig ben.