vncnt96 De verwachtte capaciteit is 1600pph, in de aankondiging hebben ze het over 1250. Als het nummertje klopt dan gaat dat hem niet worden.

ppc-anoniem-1 Volledig mee eens wat Ratatouille betreft, kan me echt niet bekoren. Zeker als je al attracties zoals Harry Potter en Spider-Man ervaren hebt.

Joordi Er staat 'up to 1600' in de flyer. Lijkt mij een kwestie van een iets langere ritduur en je komt op de 1250 die de Efteling communiceert.

Aan de andere kant, zoals eerder gezegd, heeft deze ride wel een capaciteit van 1250. Dat blijf ik opvallend vinden omdat Fons zo duidelijk en specifiek 1250 heeft gezegd.

Lieve mensen, emoties kunnen soms hoog oplopen in een discussie, maar zouden we elkaar allemaal kunnen benaderen op de manier zoals je zelf ook benaderd wilt worden? Dat haalt hopelijk de scherpe randjes van sommige opmerkingen af. Dank jullie wel!

Ik moet zeggen dan zie ik liever die ultra tower dan die dome ride.

Wat zou ik het gaaf vinden als ze de eerste versie van ton van de ven gaan uitvoeren met moderne technieken. Eigenlijk was het spookslot groter in de originele plannen. En met het stukje naast M&M erbij getrokken zou je daar toch de ruimte voor moeten hebben. Zo zouden ze eer houden aan het huidige spookslot, de originele visie kunnen plaatsen en toch een nieuwe ervaring kunnen wegzetten.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

Brabander Ik vraag me alleen af in hoeverre er destijds een visie was voor dat nooit gerealiseerde deel van het Spookslot. Zou me niets verbazen als daarvoor nooit een plan is uitgewerkt.

ppc-anoniem-1 welke daarnaast gebaseerd is op techniek van 10 jaar geleden

Is dit niet een risico bij een scherm attractie, in de regel is de houdbaarheid ervan minder lang. Technieken zijn inmiddels wel behoorlijk ver ontwikkeld en zal het minder snel verouderd aanvoelen als in het verleden, maar de ontwikkeling gaat wel door. Er zijn er ook, die alweer zijn gesloopt.

Simon Zo'n domeride is fantastisch. Werkelijk waar een spektakel, eng, maar alsnog voor het hele gezin. Als dat het wordt ben ik direct fan! Het systeem mogen uitproberen in IMG World, Hulk Epsilon Base, en was werkelijk weggeblazen.

Eens! Hoewel dat volgens mij wel een ander merk is: https://falconscreativegroup.com/projects/hulk-epsilon-base-3d/

Volgens mij was Hulk wel projectie. Met LED schermen lijkt het me nog indrukwekkender.

ppc-anoniem-1
          Wat ik wil zeggen is, hoe gevorderd een attractie ook is qua technologie, het gevaar bij schermen bestaat erin dat als het scherm uitvalt de hele attractie wegvalt. Bij bv Droomvlucht kunnen alle animatronics en bewegingen stilvallen en nog is er genoeg om naar te kijken zonder dat het je stoort.
          De Na'vi river journey heeft dat ook. De bad-ass-animatronic van de Shaman of Songs kan stilvallen maar nog is het prachtig om te zien.
          Als de schermen bij ratatouille weg vallen is het bye bye ride. En dan mag je nog hopen dat het iets is dat snel verholpen kan worden.
          Wat schermgebruik betreft bij ride-experiences kan ik enkel zeggen dat het voor mij persoonlijk wel een hulpmiddel kan zijn om de ride te enhancen maar het zal nooit diezelfde charme halen als een attractie waarbij de gehele setting handgemaakt en geplaatst is.
          Want om heel eerlijk te zijn verkies ik nog altijd POTC zonder schermen dan die met schermen in Shanghai om een gekend voorbeeld aan te halen.

Dat het project momenteel "Danse Macabre" als werktitel heeft stemt me héél gelukkig. Het zou als naam van een attractie ook heel goed werken naar de internationale bezoeker, rechtstreeks verwijzen naar de muziek, en geeft véél mogelijkheden. Ik beeld me dan wel meteen in dat je als bezoeker ook zélf gaat dansen op de muziek, en dus hopelijk ook op een kerkhof dat tot leven komt.

Dat zou een waardige upgrade zijn van het oude werk, al begrijp ik zeker dat er ook wordt uitgekeken naar echte vernieuwing.

Maar het muziekstuk wordt behouden, en dat maakt sowieso al veel goed. Mijn sterkste Efteling-gevoelen hebben véél met muziek te maken. Ik herinner me mijn eerste kennismaking als kind met de paddenstoelen in het Sprookjesbos en het klavecimbelmelodietjes. De muziek van Villa Volta is niet weg te denken - en ook als daar aan de attractie zou moeten geraakt worden, moet de muziek haast wel een ander onderkomen krijgen. Raveleijn is prachtig gebouwd en de show is wat minder, maar de muziek houdt het wél overeind. De sfeer van Fata Morgana hangt vast aan de muziek, het oorwurmpje van de Vliegende Hollander of Carnaval Festival... en nu ook de nieuwe muziek van Sindbad die de sfeer zo versterkt.

Vooral bij Villa Volta is de muziek bepalend voor het ritverloop ook. Het is een muziekstuk met een begin en einde, en dat ga je dus ook hebben met Danse Macabre. Aangezien Villa Volta voor mij nog steeds aan de absolute top staat, heb ik dus hoge verwachtingen van een mogelijk ritverloop.

Njit Wauw! Dat lijkt me wel wat. Nou, als Efteling het ontwerpt naar het allereerste idee van het spookslot (zie afbeelding hieronder)

Bron: Eftepedia

Links de dome, rechts misschien nog een park show achtig iets.

Njit Bedoel je dan letterlijk een dome ride theater met de show die nu in het Spookslot te zien is?

Waarom zou zo'n dome ride nou zo tof zijn? Is toch gewoon een simulator 3.0. Heb geen ervaring met vergelijkbare rides, maar zou het een enigszins gemakzuchtige vervanging vinden. Tenzij het een mind blowing experience is, wie weet...

Toevoeging: wel ervaring met Soarin'. Best leuk voor een keer, maar dat is het dan ook wel.

• Njit heeft hierop gereageerd.

Brabander Deze post bedoel je he. Ja, ze zouden de schaal van het oorspronkelijke ontwerp nog wat moeten vergroten. Wat je al zei, de ruimte is er met het stuk naast M&M.