Michael via waar of wie heb je dit gehoord? you never know, er drijven vaak van die dingen rond (kuch 'sloop' van fata na podcast themetalk)

Meelworm Je vergeet 'de rit is te wild', 'de muziek staat te hard' en 'de wachtrij is onlogisch' nog. Uiteindelijk zullen de meeste mensen enthousiast zijn over de attractie, terwijl er een vast groepje liefhebbers van andere parken op basis van één of twee puntjes de attractie zullen bestempelen als 'net niet, oftwel: total trash'. Voor een voorbeeld, zie de halfjaarlijkse Symbolica discussie.

Ik deel wel het sentiment van @Michael dat het een nieuwe Intamin is en dus last van hebben van storingen. Los van de geruchten nu zijn kinderziektes iets wat te verwachten valt. Ik bezoek Danse Macabre over anderhalve maand wel, wanneer de boel optimaal draait, de initiële drukte wat is weggeëbd en het vroeger donker wordt.

Meelworm de rit is te kort

We zitten in de Efteling, niet Phantasialand. Natuurlijk zal het kort zijn.

Ruubje
    ik vind fata en Droomvlucht beide een erg fijne duur hebben, maar ik snap goed dat DMC korter zal zijn

Aankondiging van het boek + wat beelden van de wachtrij

• Japio heeft hierop gereageerd.

QDude24 + wat beelden van de wachtrij

• beelden van de rit.

Wat me opvalt in de omschrijving van het boek is dat er gesproken wordt over de schaduw van het onnoembare
      Projectie in plaats van animatronic?

Nu is Wessel Wit ook een enorme stoker, wat hij zou hebben gehoord neem ik voorlopig met een dikke korrel zout. Verder wacht ik even af met bezoeken tot eventuele kinderziektes eruit zijn, tot december ofzo. Neemt niet weg dat ik supernieuwsgierig ben: ik vind superieure thematisering en afwerking hier belangrijker dan een verhaal dat van A tot Z is dichtgetimmerd, al kun je al voorzichtig concluderen dat de bedenkers er wat veel aan de lange dirigentenharen hebben bijgesleurd.

Zijn verhaal past wel in wat ik gisteren hoorde, dus er kan best een kern van waarheid inzitten.

Click to reveal Click to hide

De Efteling is volgens mij nog niet klaar voor de opening. Ik had verwacht dat men al twee maanden aan het proefdraaien was, maar dat is dus niet zo. Alles is maar kantje boord qua deadlines. Dat betekent dus ook dat de ervaring maar sub optimaal is.

Het gebrek aan verhaal vind ik niet zo erg, geef mensen maar de ruimte om een verhaal te bedenken. Hoewel de connectie met de Charlatans wel echt ingewikkeld uitleggen gaat worden.

Japio beelden van de rit.

Ja, maar die beelden waren al te zien in eerdere teasers en reclames. De beelden van de wachtrij niet.

Kan het niet zo zijn dat ze juist wel vroeg aan het testen zijn geweest en dat juist nu de storingen komen die meestal pas na de opening komen bij parken die niet zo lang testen? Ik zeg maar wat.

Dat ze vervolgens weer zo weinig tijd hebben genomen voor het programmeren vind ik bijzonder (als dit echt zo is). Je zou toch denken dat ze ondertussen weten dat dit heel veel tijd kost. Nou goed ze hebben officieel gezien nog meer dan een week. Er kan nog veel veranderen. Helemaal als het ride systeem blijkbaar niet naar behoren werkt.

• Demin heeft hierop gereageerd.

Dutch23 Dat ze vervolgens weer zo weinig tijd hebben genomen voor het programmeren vind ik bijzonder (als dit echt zo is). Je zou toch denken dat ze ondertussen weten dat dit heel veel tijd kost

Dit is letterlijk de eerste keer dat iemand, de fabrikant inclusief, dit attractietype in de echte wereld moet programmeren. Het zou dus helemaal niet zo gek zijn als dit weken/maanden langer duurt dan in eerste instantie verwacht. Zeker als de vooraf bedachte rit in praktijk veel tammer of juist intenser blijkt te zijn dan in de computer. Gingen er ook niet verhalen rond dat sommigen van de eerste testers letterlijk kotsmisselijk werden? Daar zou je echt wel flink wat tijd aan kwijt zijn om dat lek boven te krijgen.

Herbergier ik geloof dit eigenlijk allemaal niet, dit kan toch bijna niet waar zijn? Dit zou wel een enorme teleurstelling zijn. Maar in de filmpjes op Yt is ook al te zien dat de dirigent meerdere bewegingen maakt, dus ik denk dat dit al niet waar is. Laten we het hopen dan.

Demin Oh, ik dacht dat men doelde op de show programmering en niet puur het ride systeem. Naar mijn idee hebben ze het ride systeem namelijk wel al uitvoerig getest, maar misschien nog niet met de gewenste programmering wat nu dus volgens de geruchten problemen oplevert.

We gaan het meemaken. Misschien ook wel fijn dat de verwachtingen iets verlaagd worden door dit soort berichten. Volgens mij verwachtte sommige mensen dat de koorbanken gingen vliegen en het onnoembare uit het dak zou komen vallen.

Mafklapper16 Internet en video, het is allemaal geen werkelijkheid. Hierin wordt natuurlijk vanalles opgepoetst en bewerkt, ze kunnen natuurlijk een hoop doen om die poppen zo te laten bewegen op beeld. Betekend niet dat deze bewegingen ook in het echt kunnen.

Ik heb het idee dat ik mijn verwachtingen redelijk op orde heb, hoewel dat lastig inschatten blijft. Maar hier en daar hoor ik dus ook echt torenhoge verwachtingen voorbij komen, en mensen die vrezen dat al die grote marketingcampagnes voor overhype zorgen. Naarmate de opening nadert raak ik steeds meer benieuwd, niet naar wat ik er zelf van ga vinden, maar vooral om de mening van anderen te horen. Het zullen een aantal zeer vermakelijke weken worden, hier op het forum. 🙂