Kevjoe Daar ben ik het niet volledig mee eens, dit is een veel gewaagdere keuze dan indertijd een zangeres die meerdere nummer 1 hits gescoord heeft.

Het blijft een keuze om een liedje op te nemen. Of dat met al grote namen is, of een meer gewaagde keuze, het blijft een liedje bij de opening van een vergelijkbare attractie qua sfeer en ambiance. Tot de grafzerk aan toe.

Michael wat is daar nu weer mis mee. Sorry hoor dit is echt spijkers op laag water zoeken. Harstikke leuk dit toch? Of het nou je muzieksmaak is of niet.

Michael officieel open, ongetwijfeld ingegeven door de snelheid van de samenleving waarin we terecht zijn gekomen met elkaar. Maar als de Efteling dat ding volgende week opent, maar het persfeest pas medio december had gedaan met officiële opening met de hele rambam, dan was dat echt meer dan prima geweest.

Ja, maar dan heb je je officiële opening dus nadat alle ins en out van de attractie al wekenlang op Internet te vinden zijn. Wat denk je dat er voor de pers dan nog te halen is?

• Demin heeft hierop gereageerd.

Kevjoe dit is een veel gewaagdere keuze dan indertijd een zangeres die meerdere nummer 1 hits gescoord heeft.

Toen de Efteling-special werd uitgezonden had Kate Bush in Nederland nog geen nummer #1 hit op haar naam staan. Sterker nog: haar debuutsingle Wuthering Heights was ten tijde van die uitzending pas anderhalve maand in Nederland uit én heeft nooit de nummer #1 positie gehaald. Je mag van de nieuwe track van Epica - een band die intussen al 22 jaar aan de weg timmert - vinden wat je vindt, maar dit geheel is allerminst een vernieuwend of gewaagd concept. 🥸

Piet_Verdriet Mooie video om met het geluid op mute te kijken

Als je dit soort goede muziek dan al slecht vind, dan hoef ik niet eens te weten naar welke slechte muziek je dan wel luistert.

Michael Ik heb een andere mening, dat is prima toch?

Dat mag, daar is ook helemaal niks mis mee.
        Als iedereen dezelfde mening zou hebben, goed of slecht, dan zou het juist wel een probleem zijn.

Eftelabbo ja als het niet je muziek is dan is dat de beste optie😂😂😂😂

Ja, daar heb je gelijk in, maar bijvoorbeeld een housemuziek, nederlandtalig of rapmuziek past totaal niet bij deze ride.
        Terwijl deze song dat juist wel doet.

Wat denken jullie? Zal Epica dit nummer ook live gaan spelen tijdens de persopening op 30 oktober?

Ja toffe samenwerking hoor. Heerlijk om Danse Macabre eens op een andere manier te luisteren. Je moet van het genre houden natuurlijk, maar gelukkig doe ik dat. 😬

Progress nadat alle ins en out van de attractie al wekenlang op Internet te vinden zijn. Wat denk je dat er voor de pers dan nog te halen is?

Vrijwel niks, aangezien elke scheet van de Efteling bij wijze van spreke al wordt opgepakt door de nationale media zouden die de de facto opening ook al meteen verslaan:
          "Zien: dit is de nieuwe spookattractie in de Efteling"
          "Nieuwe Efteling-attractie gaat pas over 2 maanden open, maar je kan nu al een ritje maken!"
          En vergelijkbare titels zullen ongecoördineerd online en in de kranten verschijnen. En tegen de tijd dat de 'officiële opening' is, is de nieuwswaarde al weer weg.

Dankzij deze manier met beperkte pers-/publiekstoegang vooraf kunnen ze op openingsdag nog een grote push met alle informatie over DMC doen, die de media gretig (en vooral gelijktijdig) zullen oppakken.

Bij Aquanura hadden we Tiësto en Guus, Baron 1898 had Hardwell en nu Epica bij Danse Macabre. Dat zijn toch gewoon leuke extraatjes?

Michael Ze hebben hier 2 jaar aan gebouwd, dan kun je toch niet concluderen dat ze het snel af wilden hebben toch?

Ongeacht wat mensen van de muziek vinden(verschillende smaken enz enz) het is wel heel gaaf dat de attractie zondanig goed gethemaniseerd is dat het gebruikt kan worden voor zoiets als dit. Zitten wel een aantal mooie shots tussen.

Het lijkt mij heel erg logisch dat de Efteling een verkeerde keus maakte met hun openingsdatum. Ze wilden perse 31 oct omdat het leuk in het thema past maar ze hebben gezozen voor een nieuw attractie type.. Ja dan is de kans groot dat er compliaties optreden en het afstellen langer duurt dan je anticipeert.. Als het straks op dag 1 niet perfect is dan zal het vooral daardoor komen is het toch zonde omdat pers niet de perfecte ervaring krijgt

Ramon27 Zou het echt uitmaken wanneer je opent? Kinderziektes komen toch wel ongeacht hoeveel je test. Ik ga er vanuit dat ze voldoende hebben getest en dat de attractie in principe gereed is voor groot publiek. De Efteling heeft een prototype van een nieuwe attractietype, dat weten hun ook. Testen tegenover de eerste periode echt fulltime draaien is toch altijd weer anders.

Moet soms wel even lachen. Hoeveel berichten kwamen hier op het forum wel niet voorbij (en nog steeds) dat de Efteling één grote bouwput is met allemaal gesloten attracties. Nu gaat er volgende week een open, is het volgens sommigen te vroeg!!!

All jokes aside, deze previews moeten we ook mee tellen in de test periode. Reken maar dat er nog steeds geprogrammeerd en gefinetuned wordt om de attractie perfect te maken voor en na opening. Ik hoop van harte dat het de komende weken mee gaat vallen met storingen en dat de attractie betrouwbaar is. Wat je niet wil is dat de koppen van het nieuws gaan over mensen die teleurgesteld de attractie niet hebben kunnen doen door storingen.