Bij deze een update over het verhaal via eftelfee. Klinkt niet heel ingewikkeld.
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
Eftelabbo
Een eeuwig spelend orkest(eeuwig varen van DVH). Een kat die -langzaam- van gedaante wisselt (zie Leeuw DVH), Draaischijf Sirocco x VV. 'Overdag's is Joseph schoolmeester bij Max & Moritz en 's-avonds dirigeert hij de Danse Macabre.' (stem: Jambers). Soundscaping van de Baron wordt ook gedomineerd door een orkest..
Heel verwarrend om 2 topic's te hebben over Danse Macabre
1991 Dat zou leuk zijn maar ik denk niet dat er veel uit het plafond zal komen.
Mijn gok is ook dat het plafond dus een grote projectiedoek is en we dus zien dat het dak vernield word en de dakdelen dan wegwaaien, en dan een storm zien met een blikseminslag, dit omdat er in het muziekstuk zelf ook muzikaal een donderslag zit.
Dan zien we door de afgebrokkelde ramen die identiek zijn als aan de buitenkant animatronics, objecten of wat dan ook deelgenoot worden van het muziekstuk, als het een animatronic zou zijn dan kan dat ook "het onnoembare" wat we dan te zien krijgen door die ramen om de binnenkant in de ellende te storten.
Wij zijn dan ook geen toeschouwer van het geheel maar wij als bezoeker zijn in de attractie onderdeel van het orkest die de ellende ondergaat door in de rondte geslingerd te worden.
Ook denk ik dat de grote open ramen van het gebouw aan de buitenkant regelmatig iets met special effects gaat krijgen wat dan moet voorstellen wat er aan de binnenkant gebeurd.
JeepeeB Zouden die Vlederiken niet terugkeren? Dat lijkt mij dan wel iets voor het plafond, inclusief de kroonluchter (alleen groter).
Zou het nog kunnen dat je in het midden van de schijf een projectie laat verschijnen, waar dan het "onnoembare" in een keer in beeld kot en dan alles naar de hel gaat. Of een animatronic van Josef Charlatan in het midden, al zou die dan wel bestand moeten hebben tegen al die bewegingen van de schijf.
Pretparkgenot Geen idee of de Vlederikken en de kroonluchter terugkeren, zelf denk ik van niet.
Ook zie ik geen animatronic op de draaischijf dit inderdaad vanwege de krachten die een toch technisch ingewikkeld en delicate machine krijgt te verduren, als de animatronic complexe bewegingen moet maken zoals een echte dirigent.
Als het alleen een teleurstellende op en neer armbeweging is en verder niks dan kan het binnenwerk steviger en dan zou het denk ik wel kunnen, maar ook daar ben ik geen expert in of dat als zodanig kan.
pretparkgekkie05-10 Of een animatronic van Josef Charlatan in het midden, al zou die dan wel bestand moeten hebben tegen al die bewegingen van de schijf.
Het bewegen en draaien van de schijf zal waarschijnlijk gebeuren vanaf een vaste basis met in het midden een open kern. Die basis beweegt middels hydraulische cilinders omheen de hoofdpilaar in het midden. Het draaien zal dan gaan via een open krans op het basis element. Zodoende zou Josef dan door die open kern, bovenop die pilaar in stilstand, vanuit het midden de rit om zich heen kunnen dirigeren
Niels Kooyman verteld in zijn laatste vlog hoe het verhaal ongeveer loopt. Het komt erop neer dat de poes die overal terug komt meer kracht heeft dan je vooraf zou denken met zo’n lief poesje.
De nieuwheden in zijn volgs zijn ook leuk, maar vanaf 20:50 gaat hij hier op in. Het klinkt allemaal plausibel:
John Leuke video, Niels maakt altijd de beste Nieuwsupdates.
Ik ben zelf grote fan van de theorie dat de kat heel belangrijk is in het verhaal maar ik weet niet hoe dat zou uitpakken in de attractie zelf.
Doorgaans kijk ik geen vlog-type videos, maar die van Niels zijn een uitzondering. De titels / thumbnail zijn inderdaad typische bold text, pijl-die-wijst-naar-niks clickbait onzin, maar dat staat in schril contrast met de videos zelf. Die zijn rustig gepresenteerd met enkel feiten en af en toe een mening. Die thumbnails zijn helaas gewoon nodig om het algoritme te triggeren.
Quefox_ Hoewel ik zijn vlogs waarschijnlijk qua inhoud wel kan waarderen (er vanuit gaande van de reacties hier), zijn die clickbaits voor mij juist de reden om ze stug niet te bekijken. Je kunt ook gewoon "normale" titels maken en de thumbnails minder schreeuwerig over laten komen. De vaste kijkers kijken toch wel en sommige nieuwe kijkers haken nu juist af.
Ik denk overigens ook dat de kat en het monster in het logo hetzelfde wezen zijn. Ik ben, na de lek van Eftelfee, wel doodsbang dat we een gevalletje "Raveleijn" gaan krijgen en het verhaal te complex is om goed te kunnen vertellen in de attractie. Soms is less more, zoals bij Max en Moritz waarbij het verhaal duidelijk is doordat het minder uitgebreid is.
Offtopic maar vroeger vond ik zijn vlogs ook echt wel betere kwaliteit hebben. Hij praatte veel rustiger vroeger en was naar mijn mening wat meer gedreven en geïnteresseerd in de onderwerpen. En elke keer blijven oproepen om in zijn discord te komen, nee ik ga niet in je discord komen
msnguy zoals bij Max en Moritz waarbij het verhaal duidelijk is doordat het minder uitgebreid is
En zelfs het verhaal van Max & Moritz lijkt me vrij uitgebreid als je alle verwijzingen en elementen tijdens de rit wil begrijpen. Ergens vind ik het niet zo erg als een verhaal bij een attractie erg uitgebreid is. Je kiest zelf als bezoeker wat je wil meenemen van dit verhaal. Wil je de hele historie en het universum van Symbolica begrijpen, of neem je er vrede mee dat het een magische rit door paleiskamers is?