Dutch23 Ik snap ook niet waarom je er ineens een lijst van attracties bijhaalt van 2000 tot nu
Nou, zo werkt dat in een discussie. Jij doet een bewering, ik ontkracht hem door voorbeelden van het tegenovergestelde op te sommen. Dit hier:
Dutch23 Zo werkt dat bij een Efteling project. 2 jaar lang elke plank die misgeslagen wordt (letterlijk en figuurlijk) benoemen om er vervolgens achter te komen dat het aan het einde toch vaak vrijwel alles goed komt
Verder zie ik een tegenstrijdigheid in je post. Speculeren mag, maar geen voorbarige meningen. Is dat niet precies wat speculeren is? Overigens is er een verschil tussen afkraken en vraagtekens stellen.
Dutch23 e attractie opent verdikkeme over 1.5 jaar en we gaan nu al bakkeleien over een muurtje?
Juist nu. Er is geen beter moment om een attractie van top tot teen te analyseren dan tijdens de bouw, waarin je de attractie per element ziet ontstaan.
Dutch23 Het geen wat ik probeerde te zeggen is dat ik vaak bij de bouwprojecten in de Efteling een te voorbarige mening voorbij zie komen die later in het proces niet van toepassing is. Dat dus die misgeslagen plank vaak toch weer goed geraakt blijkt te zijn aan het einde van het proces.
Het lijkt wel alsof je hier uitgaat van een soort objectief eindoordeel - de attractie is geslaagd of niet! Mogen de mensen dit voor zichzelf bepalen? Om even op jouw voorbeeld door te gaan, volgens mij zijn er nog steeds genoeg mensen die het dak van Symbolica een achteruitgang vinden ten opzichte van de situatie vóór de bouw van Symbolica.
Dutch23 Ik zeg nogmaals nergens dat alles geweldig en geslaagd is of opgelost wordt. Ik zeg nergens dat er geen kritiek mag zijn. Ik zeg wel, toegegeven op een cynische manier, dat negatieve/sceptische voorbarigheid me stoort om een bouwproject te kunnen volgen en enthousiast er over te zijn. Dat jij die qoute zelf herschreven hebt en zo gedraaid hebt zonder nuance om er gewin uit te halen, is aan jou.
Welk gewin probeerde ik eruit te halen? Kan iemand mij uitleggen hoe ik het forum kan gebruiken om mijzelf te verrijken? Als ik je post verkeerd heb geïnterpreteerd, kan dat ook liggen aan de manier waarop het geschreven is. Maar goed, laten we het bij de inhoud houden.