- Bijgewerkt
Quefox_ Hoezo niet? Feit is dat de attractie toe is aan behoorlijk wat onderhoud. Feit is dat het voor de gemiddelde bezoeker niet meer interessant is. Aanname die je uit die feiten kunt maken is dat kosten niet opwegen tegen de baten. Dan kan je nog zo veel nostalgie hebben, oude meuk is en blijft oude meuk.
Jij benadert dit vraagstuk vanuit het perspectief van een hypercommercieel bedrijf. Dat is ten eerste al zeer twijfelachtig. Daarnaast is de desinteresse van de gemiddelde bezoeker geen feit. Het is een (waarschijnlijk) statistisch onderwezen feit dat de interesse voor het Spookslot lager ligt dan die van andere groter uitgevoerde attracties in het park. Dat zijn twee hele andere zaken.
Gebaseerd daarop maak je een aanname, maar daarmee simplificeer je de werkelijkheid. Hoe kun je het Spookslot populairder maken na een eventuele opknapbeurt? Is het Spookslot ondanks z'n lagere bezoekerscijfers wel een goede bijattractie waar bezoekers in tegenstelling tot grotere rides even niet in de rij hoeven te staan? Hoe past het Spookslot in de traditie van de Efteling, een traditie waar ook minder populaire sprookjes in het sprookjesbos deel van uitmaken? Allemaal aspecten die je ook niet kan negeren. "Groot onderhoud + lage bezoekerscijfers = doei" is te simpel gedacht.
Michael Uitspraken over waardering zijn leuk, maar niet heel erg te volgen en daarmee niet perse betrouwbaar als “maatstaf”.
Dit vind ik een interessante, want het idee van Spookslot als laag gewaardeerde attractie gonst al een flink tijdje rond, maar ik vraag me nu ook af waar dit eigenlijk wegkomt? Wil niet gelijk de uitspraak betwisten want geloof best dat het waar is, maar ik vraag me nu ook af hoe dit in de wereld is gekomen.