ToTheMoon Spiderman kostte ook (naar schatting) 200 miljoen dollar.

In Universal geld. Daarnaast hebben we hier te maken met een hele dure IP. Ook ritsysteem is vermoedelijk een stuk duurder. Ik hecht hier niet zoveel waarde aan. Ik probeerde alleen te zeggen dat het concept van schermattracties echt niet meteen slecht is.

SylvainDr Dit is gebaseerd op harde bewijzen.

Het is en blijft gokken denk ik zo.

SylvainDr Natuurlijk hebben we nog niks concreets gehoord maar alles hint wel naar de Dome Ride, Ultra Tower of 360 Fly Adventure. Dus dit is gebaseerd op feiten. Niet alleen op geruchten

De Ultra Tower is het sws niet, want die is minimaal 35 meter hoog, en ik denk niet dat de Efteling die 15 meter wil ingraven.

360 Fly Adventure is daarnaast volgens de Intamin site nog niet verkocht, Dome Ride wel, aan 1 park die het nog bekend moet maken.

QDude24 De Ultra Tower is het sws niet, want die is minimaal 35 meter hoog, en ik denk niet dat de Efteling die 15 meter wil ingraven.

Als ze het systeem custom kunnen aanpassen, kunnen er ongetwijfeld wat meters weggesnoept worden.

QDude24 360 Fly Adventure is daarnaast volgens de Intamin site nog niet verkocht, Dome Ride wel, aan 1 park die het nog bekend moet maken.

Daarom is de Dome Ride ook het meest logisch. Echter dat de 360 nog niet is verkocht, hoeft natuurlijk ook niet veel te zeggen. Er staat natuurlijk een dikke embargo op dit project.

SylvainDr Daarom is de Dome Ride ook het meest logisch. Echter dat de 360 nog niet is verkocht, hoeft natuurlijk ook niet veel te zeggen. Er staat natuurlijk een dikke embargo op dit project.

Klopt, maar Intamin zet bij verkochte items met embargo een "to be announced" neer, zie hier het voorbeeld bij de Hot Racer

QDude24 De Ultra Tower is het sws niet, want die is minimaal 35 meter hoog

Op de website van Intamin staat "36 meters total height", maar het lijkt me dat die hoogte enigszins variabel is. Een drop tower kan je ook op meerdere hoogtes bestellen, en dat is qua principe hetzelfde idee.

Ik krijg het gevoel dat we in de kerk/Abdij gaan stappen en dat daar het spookorkest gaat optreden wat duistere krachten losmaakt waardoor wij(in de stoelen) omhoog en omlaag gaan en lichtelijk draaien

Mocht het om deze Dome Ride gaan, zou dit dan nog gevolgen gaan hebben voor Villa Volta?
      In principe is het een opgewaardeerde een Madhouse en ik kan mij voorstellen dat Villa Volta ineens niet meer zo interessant is als er een stukje verderop een versie staat die niet alleen schommelt, maar ook kan draaien en voorzien is van 4D effecten én ook nog eens omringt is met schermen voor een visueel nog mooiere beleving.

Robkuh84 denk dat dat wel meevalt. Villa Volta onderscheidt zich genoeg van een dome ride door de illusie van het over de kop gaan. Tenminste, als ze die illusie niet ook met een dome ride zouden willen proberen te creëren, maar daar ga ik niet vanuit.

Precies, Villa Volta lijkt me eigenlijk iets totaal anders. De domeride lijkt gewoon te bewegen 'om het bewegen' en de Villa gaat echt om de illusie van het over de kop gaan.

Ik denk persoonlijk dat de kat een grote hoofdrol gaat krijgen. Het valt me overigens wel op dat er bepaalde verschillende stijlen lijken te zijn in de ontwerpschets... een deel is meer realistischer en een deel meer cartoon. De kat geeft me meer een Robert Jaap gevoel dan een Jeroen Verheij... maar dat kan aan mij liggen.

Overigens blijft bij mij telkens het beeld hangen van een tekening die te vinden is in 'Pardoes en de Grote Bosgriezel'. Hierin gaan ze door een gat in de grond onder een oude boom door een oude ondergrondse gang en komen op die wijze in het slot terecht.

Ik vind de getoonde concept alvast veelbelovend en nu we weten dat er instrumenten en een dirigent in zitten: wat te denken van een Dome Ride met de bezoekers zittend in de rondte als 't vervloekte orkest waar de spookachtige dirigent zijn gegriezel en instructies op los laat?

Ik had op meer informatie gehoopt, maar ben over wàt we nu zien zeker niet teleurgesteld.

Pretparkgenot

Ik wil hierbij ook even zeggen hoe fijn zijn video's zijn. Informatief en overzichtelijk. Ben hem sinds een paar maanden gaan volgen op youtube en ik vind dat hij elke zondag weer een prima video aflevert.
        Mocht je hier meelezen, goed werk man.

Ik ben benieuwd! Het grootste issue dat ik heb met bijvoorbeeld de Intamin Dome 360 ride, is dat het een overduidelijke 'scherm-attractie' gaat worden. Ik hoop van harte dat dat hier zo veel mogelijk wordt weggewerkt in de theming en daardoor een unieke attractie gaat worden. Maar volgens mij zitten hier ontwerpers op die dit prima kunnen realiseren. Erg interessant, dit "spookhuis 2.0".

Een dome ride hoeft niet per sé met schermen toch? Je zou het ook kunnen aankleden als een ruïne, een beetje zoals de show van het Spookslot nu is, en daar vervolgens projecties op los laten. Dan krijg je een beetje de shows die destijds aan de buitenkant bij Villa Volta waren, wat echt wel een gaaf effect is.

Niek Het grootste issue dat ik heb met bijvoorbeeld de Intamin Dome 360 ride, is dat het een overduidelijke 'scherm-attractie' gaat worden.

Het is geen projectiescherm, het bestaat uit een paar honderd 6K LED panelen. Projectoren en de Efteling is in ieder geval geen goede combinatie ;-)

Zou het niet eens kunnen dat ze de huidige spookslot show in een soort van 360 graden filmen op hoge resolutie en dat afspelen in de dome - alsof je dus zelf midden in de huidige showruimte staat? Dat zou op zich nog best werken denk ik 🙂