Ik vind het een geweldig idee, maar het lijkt me extreem storingsgevoelig. Een motor die zich onder water bevindt. Telkens de overgang tussen vast op de carrier geklikt en vervolgens los aan een kabel... Storingen zijn ook moeilijker op te lossen omdat je een boot altijd op het droge moet halen, even snel een in de basis makkelijke reparatie doen wordt op deze manier al gauw een dagtaak.

Alain Heeft het bootje met een skelet erin in Piraten in Batavia ook niet zo'n rocking boat systeem? Hopelijk hebben ze die goed kunnen bestuderen voor storingen in de toekomst te voorkomen

JerryBubbles Klopt! Al ben ik wel benieuwd in hoeverre dat systeem onder de motorkap verschilt van een daadwerkelijke attractie waar ook mensen in moeten stappen.

• Chingu heeft hierop gereageerd.

The_Real_Infernape opzich is dit een ideale testcase omwille van de factoren die min of meer dezelfde zijn. Het enigste is de dimensionering die verschilt. Maar dus dichtingen enzo blijven principieel hetzelfde en daar hebben ze intussen al meer dan genoeg testuren gehad.

Chingu Dimensionering is nogthans een niet te onderschatten factor en wellicht nog meer: Het opereren met échte mensen.

Dat eerste is bijvoorbeeld Intamin achter gekomen toen ze gewoon hun LSM motoren deden opschalen op de verkeerde manier (dubbele snelheid = dubbele motorkracht werkte toch niet helemaal goed). Dat tweede zie je met vrijwel elke attractie die vlekkeloos kan testen, maar in de storingen en pannes loopt zodra hij open gaat.

Als de boot met het skelet er in een storing heeft, is het fixen daarvan uiteraard ook minder dringend. Daarnaast maakt het ook wel een verschil of de Mack mensen die het ding ontworpen hebben het moeten fixen, of een TD van Futuroscope zelf. (wat wellicht ook verklaart waarom bepaalde attracties in EP vrijwel storingsloos werken, maar in andere parken er beduidend meer storingen zijn).

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Mack mensen die het ding ontworpen hebben het moeten fixen

Ik kan je verzekeren dat de ontwerpers niet onderhoud/fixen van attracties doen ! :-)
            Maar ze hadden voor lange tijd een test installatie staan bij de fabriek. Ik neem aan dat veel dingen verbeterd zijn.
            Ik heb er wel vertrouwen erin. En zullen echt wel over nagedacht hebben over onderhoud/storingen.

Het is geen Zamperla...

2 maanden later
            25 dagen later
            6 maanden later

Wat een gaaf ding om te zien, echt een mooie ontwikkeling in pretpark land

Philosopher Het wordt niet zo nat als je ziet in deze video.

Wat gaan ze dan nog veranderen om het minder nat te maken??

Op het persmoment gisteren is bekend gemaakt dat deze in Juni 2025 open zou moeten gaan.

Nog veel spannender is, dat er tevens vermeld werd dat de contracten getekend zijn voor een nieuwe rollercoaster in 2028!

Het lijkt me een heel vet park geworden maar het ligt alleen op een niet handige plek 😜. Ook deze attractie ziet er weer heel vet uit!

Capaciteit is 900 pph, dat is niet extreem hoog met een ritduur van 5 min. Voor dit park niet problematisch maar voor de grote jongens toch wat aan de lage kant. Misschien als infill?

Misschien iets voor Walibi Holland.. die houdt van attracties met lage capaciteit!

Meelworm De ritduur lijkt mij niet het probleem. Of je ritje nu 10 seconde duurt of 20 minuten, de capaciteit per uur is nu eenmaal vast. Je kan ook zeggen dat deze 900pph waarschijnlijk wel gehaald kan worden door de boardingtijden die meer dan waarschijnlijk hoger gaan liggen dan bij de gemiddelde andere attractie. Kijk naar Poseidon, een soortgelijke capaciteit, bootjesattractie en als ik mij niet vergis ook dezelfde indeling qua zitplaatsen.
              900pph is niet hoog, maar zeker niet abnormaal. Of het wensbaar is, dat is een andere zaak...

Meelworm Futuroscope is zelf met ongeveer 2 miljoen bezoekers zelf ook een erg grote speler, daarom verbaasd deze capaciteit mij wel een beetje.

Ook vind het thema ergens wel jammer. Waar vroeger vaak werd gekozen voor ambitieuze, architectonische paviljoens is het allemaal op fotos wel steeds meer normale thematisering waarmee een beetje de ziel van het park ook verloren gaat. Het ritsysteem is dan wel weer heel erg vet en het groen misstaat het park ook niet.

broodje123 De Baron haalt de beoogde 900 personen per uur ook niet. Walibi België heeft met Popcorn Revenge ook maar een heel lage capaciteit.