Joh ik wist helemaal niet dat deze attractie zoveel achtbaan track kreeg! Ziet er heel tof uit.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Taronco Joh ik wist helemaal niet dat deze attractie zoveel achtbaan track kreeg!

twee drops, maar alle track op de foto's staat straks onderwater:

Dus hoewel de bootjes varen, zitten ze altijd vast aan de track. Vandaar de hoeveelheid achtbaantrack. Of doelde je echt alleen op de drop en het bijbehorende bunnyhopje?

Niek Dus hoewel de bootjes varen, zitten ze altijd vast aan de track. Vandaar de hoeveelheid achtbaantrack. Of doelde je echt alleen op de drop en het bijbehorende bunnyhopje?

Gaan de boten wel echt varen?? Gezien ze op de track vast moeten zitten voor de drops en dergelijke denk ik dat het gewoon zoiets word als DVH, maar dan met een mechanisme om een beetje links/rechts te kunnen kantelen.

Niek nee inderdaad ik wist niet dat de boten ook in de vaargeul op track zaten. Maar dat is natuurlijk nodig voor het kantelen.

Coasterfrenzy Gaan de boten wel echt varen??

Voor De Vliegende Hollander heeft Mack volgens mij een systeem ontwikkeld met een boot die met een kabel min of meer los aan een onderstel op de track zit. Het is dan de bedoeling dat de boot in het water als een trekschuit vaart en op de track vast klikt op het onderstel. Heb ik altijd een heel puik idee gevonden, ik ben benieuwd hoe deze variant gaat uitpakken!

Coasterfrenzy Nee ze varen wel echt/drijven. De boten zitten met een kabel vast aan een onderstel die rijdt op de baan. Op de lift en afdalingen trekt de kabel in en 'klikt' de boot op het onderstel waardoor hij kan rijden op de rails. Het heeft wat weg van Intamin's systeem met de kabel wat gebruikt wordt in Gondoletta en Fata Morgana, maar dan met een achtbaantrack ipv een gespannenkabel.

• Niek vindt dit leuk.

Het kan wel je next level boatride zijn. Heeft enorm veel potentie. Nu nog een park vinden dat er daadwerkelijk gebruik van kan maken in combinatie met écht goede theming. Nu weet ik niet hoe goed Futuroscope daarmee is, maar het is zeker een interessant concept.

Ik vind het een geweldig idee, maar het lijkt me extreem storingsgevoelig. Een motor die zich onder water bevindt. Telkens de overgang tussen vast op de carrier geklikt en vervolgens los aan een kabel... Storingen zijn ook moeilijker op te lossen omdat je een boot altijd op het droge moet halen, even snel een in de basis makkelijke reparatie doen wordt op deze manier al gauw een dagtaak.

Alain Heeft het bootje met een skelet erin in Piraten in Batavia ook niet zo'n rocking boat systeem? Hopelijk hebben ze die goed kunnen bestuderen voor storingen in de toekomst te voorkomen

JerryBubbles Klopt! Al ben ik wel benieuwd in hoeverre dat systeem onder de motorkap verschilt van een daadwerkelijke attractie waar ook mensen in moeten stappen.

• Chingu heeft hierop gereageerd.

The_Real_Infernape opzich is dit een ideale testcase omwille van de factoren die min of meer dezelfde zijn. Het enigste is de dimensionering die verschilt. Maar dus dichtingen enzo blijven principieel hetzelfde en daar hebben ze intussen al meer dan genoeg testuren gehad.

Chingu Dimensionering is nogthans een niet te onderschatten factor en wellicht nog meer: Het opereren met échte mensen.

Dat eerste is bijvoorbeeld Intamin achter gekomen toen ze gewoon hun LSM motoren deden opschalen op de verkeerde manier (dubbele snelheid = dubbele motorkracht werkte toch niet helemaal goed). Dat tweede zie je met vrijwel elke attractie die vlekkeloos kan testen, maar in de storingen en pannes loopt zodra hij open gaat.

Als de boot met het skelet er in een storing heeft, is het fixen daarvan uiteraard ook minder dringend. Daarnaast maakt het ook wel een verschil of de Mack mensen die het ding ontworpen hebben het moeten fixen, of een TD van Futuroscope zelf. (wat wellicht ook verklaart waarom bepaalde attracties in EP vrijwel storingsloos werken, maar in andere parken er beduidend meer storingen zijn).

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Mack mensen die het ding ontworpen hebben het moeten fixen

Ik kan je verzekeren dat de ontwerpers niet onderhoud/fixen van attracties doen ! :-)
                  Maar ze hadden voor lange tijd een test installatie staan bij de fabriek. Ik neem aan dat veel dingen verbeterd zijn.
                  Ik heb er wel vertrouwen erin. En zullen echt wel over nagedacht hebben over onderhoud/storingen.

Het is geen Zamperla...

2 maanden later
                  25 dagen later
                  6 maanden later

Wat een gaaf ding om te zien, echt een mooie ontwikkeling in pretpark land

Philosopher Het wordt niet zo nat als je ziet in deze video.

Wat gaan ze dan nog veranderen om het minder nat te maken??