Philosopher Het wordt niet zo nat als je ziet in deze video.

Wat gaan ze dan nog veranderen om het minder nat te maken??

Op het persmoment gisteren is bekend gemaakt dat deze in Juni 2025 open zou moeten gaan.

Nog veel spannender is, dat er tevens vermeld werd dat de contracten getekend zijn voor een nieuwe rollercoaster in 2028!

Het lijkt me een heel vet park geworden maar het ligt alleen op een niet handige plek 😜. Ook deze attractie ziet er weer heel vet uit!

Capaciteit is 900 pph, dat is niet extreem hoog met een ritduur van 5 min. Voor dit park niet problematisch maar voor de grote jongens toch wat aan de lage kant. Misschien als infill?

Misschien iets voor Walibi Holland.. die houdt van attracties met lage capaciteit!

Meelworm De ritduur lijkt mij niet het probleem. Of je ritje nu 10 seconde duurt of 20 minuten, de capaciteit per uur is nu eenmaal vast. Je kan ook zeggen dat deze 900pph waarschijnlijk wel gehaald kan worden door de boardingtijden die meer dan waarschijnlijk hoger gaan liggen dan bij de gemiddelde andere attractie. Kijk naar Poseidon, een soortgelijke capaciteit, bootjesattractie en als ik mij niet vergis ook dezelfde indeling qua zitplaatsen.
    900pph is niet hoog, maar zeker niet abnormaal. Of het wensbaar is, dat is een andere zaak...

Meelworm Futuroscope is zelf met ongeveer 2 miljoen bezoekers zelf ook een erg grote speler, daarom verbaasd deze capaciteit mij wel een beetje.

Ook vind het thema ergens wel jammer. Waar vroeger vaak werd gekozen voor ambitieuze, architectonische paviljoens is het allemaal op fotos wel steeds meer normale thematisering waarmee een beetje de ziel van het park ook verloren gaat. Het ritsysteem is dan wel weer heel erg vet en het groen misstaat het park ook niet.

broodje123 De Baron haalt de beoogde 900 personen per uur ook niet. Walibi België heeft met Popcorn Revenge ook maar een heel lage capaciteit.

Philosopher Het wordt niet zo nat als je ziet in deze video.

Deze video lijkt inmiddels verwijderd. Hier dezelfde clip (vermoed ik) maar dan op Reddit:

Heel heel heel cool dit.

• Bijgewerkt

Jules Echt een heel tof effect! Maar nu komt mijn technische nerd omhoog. Hoe is de aandrijving van deze voertuigen...? In de prototype fase zie je een kabel met kabelrol die met het voertuig mee beweegt. Hier zie je niks..... Alleen de kracht van het water i.c.m. de afloop van de track? Zitten er lims onder het water of alleen bij een soort van "lim lifthills"..? Dan moet zo'n lifthill bij de vliegende hollander ook kunnen..... wishfull thinking.

Joris Die kabel zit er nog steeds, maar nu dus onder water.

En ik betwijfel of dit systeem de achtbaan-bewegingen van DVH aan kan.

• Joris heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy

Nee dacht meer LIM/LSM lifthill, vele zeggen dat dit slecht gaat i.c.m. met water. Dit bewijst het tegengestelde.

Joris tsja.. metaal en water gaan wat moeilijk samen.. magnetisme gaat in principe door water heen, maar het effect zal uiteraard anders zijn dan wanneer zo'n boot door lucht gaat.

Ik ben hier ook niet bepaald een expert in. Dus ik kan moeilijk zeggen wat de effecten precies zijn.

Coasterfrenzy metaal en water gaan wat moeilijk samen..

Daarom zijn die statoren doorgaans ook gecoat, een regenbui zou andera ook funest zijn. Qua magnetisch effect, dat is zeker anders in water. Maar daar zijn gewoon formules voor dus dat kan vantevoren prima uitgerekend worden. Dat is voor de engineers van Mack vast geen enkel probleem