- Bijgewerkt
En ook de vliegwiel lancering is er al volledig uitgehaald.
Bron: https://www.facebook.com/groups/1753498601607719/permalink/3006056236351943/
En ook de vliegwiel lancering is er al volledig uitgehaald.
Bron: https://www.facebook.com/groups/1753498601607719/permalink/3006056236351943/
Ik heb helaas nooit een vliegwiel meegemaakt. Ik woon op 30 kilometer van Waver, maar ging vroeger zo goed als nooit naar pretparken en heb nooit in Sirocco of Turbine gezeten. Weet iemand waarom dat systeem in onbruik geraakt is? Betrouwbaarheid of een andere reden?
Marvin
Toch gebruikt Zamperla in hun moterbike-achtbanen weer een vliegwiel lancering. En volgens mij Intamin ook in hun family launch coasters, zoals Juvelen, al is dat wel in een totaal andere vorm.
Maar andere fabrikant, andere onderdelen. Niet gek dat een Schwarzkopf dus een nieuw systeem krijgt.
Marvin En waarschijnlijk hebben die het systeem ook wel wat gemoderniseerd en minder zwaar voor de onderdelen gemaakt.
Niet alleen dat, maar ook de veel lagere topsnelheid van die Zamperla banen, zal een reden zijn, waarom het nu wel een redelijk betrouwbaar lanceer systeem is. De krachten die bij de lancering vrij komen zijn, vele malen lager.
Marvin Juvelen is een lancering met booster wielen
Dat klopt. En volgens mij worden die boosterwielen weer aangedreven door een vliegwiel. Tussen de twee lanceerstroken in staat een machine te draaien, die de wielen aandrijft. Beide lanceringen worden tegelijk aangedreven (dus als de trein over de tweede lancering gaat, draaien de boosterwielen van de eerste lancering ook). Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is die aandrijfmachine gewoon een vliegwiel.
Erik klopt. Ook Anubis maakt gebruik van een vliegwiel voor Electra.
Een hele toffe update uit Knott’s. De baan zal volgend jaar heropenen met een twist: de lancering zal willekeurig vooruit of achteruit beginnen en de bezoekers zo geregeld verrassen.
Ik vind ‘t cool.
Dat ziet er haast uit als Premier treinen. Als het station, de trein en lancering toffe thematisatie krijgt kan dit nog een hele toffe retheme worden. Ben benieuwd wat we kunnen gaan verwachten qua lancering.
Volgens mij is dit een KumbaK trein joh...
Edit:
Kijk maar naar de beugels, wat boven de benen zit. Exact hetzelfde minus de fietshendels.
Of het nou premier is of kumbak, waarom zou je hier in godsnaam comfort collars op stoppen :')))
Silacide Er van uitgaande dat het inderdaad kumbak treinen zijn: Omdat het prutsers zijn.
Tegen dat je de loop uit bent knellen die beugels al het bloed in je benen af. Nu hoef je bij dit type baan gelukkig geen 5 minuten in de remmen te wachten totdat de volgende trein vertrekt, dus het zal wellicht een minder grote marteling zijn dan op T3.. maar toch word ik er niet vrolijk van.
FF een update over deze coaster afkomstig van Coasterforce.com:
De 2 treinen zullen inderdaad van Kumbak afkomstig zijn. De beugels zijn helaas verplicht volgens de wetgeving die geld voor de staat Californië, voor achtbanen die achteruit kunnen.
Ongeveer 40% van de nieuwe track en supports zullen gedaan worden door Maurer AG. De supprts zullen onder andere hergebruikt gaan worden.
De launch zal verzorgt worden de InDriveTec, welke o.a. de launches voor Intamin verzorgt.
Verder zal het volledige station indoor zijn, inclusief mogelijk een deel van de wachtrij. Voor elke lancering zal er een showscene komen met muziek van mogelijk IMAscore
The_Bullgod Wauw dat pakken ze dus echt serieus goed aan. Ben wel benieuwd hoe de lancering nu precies gaat werken. Er komt geen draaischijf dus als je eerst achteruit wordt afgeschoten betekent het dat de lancering vooruit daarna een stuk minder sterk zal zijn aangezien je al wat snelheid hebt verkregen dan. Ook jammer dat zo'n achtbaan altijd zonder schouderbeugels heeft kunnen rijden en hij nu door nieuwe regels dit wel moet hebben?
Montezooma's Revenge zou midden 2023 openen, maar is nog altijd niet geopend. De ride is inmiddels uit de app verdwenen. Het lijkt er sterk op dat de achtbaan uit het park verwijderd gaat worden. Het is jammer als er weer een klassieke Schwarzkopf Shuttle Loop verdwijnt
Gaan verschillende geruchten rond. Eén is dat de aannemer de verwijderde track (looping en stuk tussen station en achterwaartse spike) niet weg had moeten halen met een snijbrander. Dit hebben ze wel gedaan, waardoor de baan enorm veel schade heeft opgelopen. Ander verhaal is dat de oorlog in Oekraïne de levering van onderdelen enorm vertraagd. Wat waar is is altijd de vraag, maar een achtbaan die van de kaart wordt verwijderd is nooit een goed teken.