Jules O jee... dat is niet altijd een goed teken. Tenzij het echt om een grootschalige revisie gaat.

Het zou inderdaad om een grootschalige revisie gaan hier.
Naast enkele trackdelen die vervangen zouden gaan worden, zou ook het lanceersysteem vervangen gaan worden.
De geruchten spreken over een multilaunch systeem met verschillende programma's voor combinaties van lanceringen zowel voorwaarts als achterwaarts.

Dat is wel écht groot onderhoud. Volledige revisie van de track.. Hulde daarvoor.

Voor wat betreft het nieuwe lanceersysteem blijf ik nog even skeptisch. Ik vind het in Walibi BE absoluut geen verbetering. Echter juist omdat de launch daar erg zwak is, kan het concept om random trucjes met de lancering te doen juist een hele leuke toevoeging zijn.

9 dagen later

Ik heb helaas nooit een vliegwiel meegemaakt. Ik woon op 30 kilometer van Waver, maar ging vroeger zo goed als nooit naar pretparken en heb nooit in Sirocco of Turbine gezeten. Weet iemand waarom dat systeem in onbruik geraakt is? Betrouwbaarheid of een andere reden?

  • Marvin heeft hierop gereageerd.

    Azmidiske Ouderwetse technologie waarvoor geen onderdelen meet gemaakt worden en die enorm slijtage gevoelig is. Elke keer als je daarmee een trein lanceert krijgt het systeem, de trein en de track zelf een enorme opdonder. Maar het was wel enorm gaaf 😎

    • Erik heeft hierop gereageerd.

      Marvin
      Toch gebruikt Zamperla in hun moterbike-achtbanen weer een vliegwiel lancering. En volgens mij Intamin ook in hun family launch coasters, zoals Juvelen, al is dat wel in een totaal andere vorm.

      Maar andere fabrikant, andere onderdelen. Niet gek dat een Schwarzkopf dus een nieuw systeem krijgt.

      • Marvin heeft hierop gereageerd.

        Erik Juvelen is een lancering met booster wielen, maar ik zie dat Zamperla inderdaad vliegwiel lanceringen toe past. Maar wat je al zegt, andere fabrikant dus andere onderdelen. En waarschijnlijk hebben die het systeem ook wel wat gemoderniseerd en minder zwaar voor de onderdelen gemaakt.

          Marvin En waarschijnlijk hebben die het systeem ook wel wat gemoderniseerd en minder zwaar voor de onderdelen gemaakt.

          Niet alleen dat, maar ook de veel lagere topsnelheid van die Zamperla banen, zal een reden zijn, waarom het nu wel een redelijk betrouwbaar lanceer systeem is. De krachten die bij de lancering vrij komen zijn, vele malen lager.

          Marvin Juvelen is een lancering met booster wielen

          Dat klopt. En volgens mij worden die boosterwielen weer aangedreven door een vliegwiel. Tussen de twee lanceerstroken in staat een machine te draaien, die de wielen aandrijft. Beide lanceringen worden tegelijk aangedreven (dus als de trein over de tweede lancering gaat, draaien de boosterwielen van de eerste lancering ook). Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is die aandrijfmachine gewoon een vliegwiel. 🙂

            Erik klopt. Ook Anubis maakt gebruik van een vliegwiel voor Electra.

            20 dagen later

            Een hele toffe update uit Knott’s. De baan zal volgend jaar heropenen met een twist: de lancering zal willekeurig vooruit of achteruit beginnen en de bezoekers zo geregeld verrassen.

            Ik vind ‘t cool.

              Erik dus als de trein over de tweede lancering gaat, draaien de boosterwielen van de eerste lancering ook

              Ik was er dinsdag, en dit klopt niet. De tweede lancering draait wel wanneer de eerste draait, maar niet andersom

              Jules de video werkt niet

              • Jules heeft hierop gereageerd.

                QDude24 de video werkt niet

                Knott's Berry Farm heeft er blijkbaar een embed blocker opgezet. Je kunt "watch on Facebook" klikken.

                Dat ziet er haast uit als Premier treinen. Als het station, de trein en lancering toffe thematisatie krijgt kan dit nog een hele toffe retheme worden. Ben benieuwd wat we kunnen gaan verwachten qua lancering.

                Volgens mij is dit een KumbaK trein joh... 😅

                Edit:

                Kijk maar naar de beugels, wat boven de benen zit. Exact hetzelfde minus de fietshendels.


                Of het nou premier is of kumbak, waarom zou je hier in godsnaam comfort collars op stoppen :')))

                  Silacide Er van uitgaande dat het inderdaad kumbak treinen zijn: Omdat het prutsers zijn.

                  Tegen dat je de loop uit bent knellen die beugels al het bloed in je benen af. Nu hoef je bij dit type baan gelukkig geen 5 minuten in de remmen te wachten totdat de volgende trein vertrekt, dus het zal wellicht een minder grote marteling zijn dan op T3.. maar toch word ik er niet vrolijk van.

                  FF een update over deze coaster afkomstig van Coasterforce.com:

                  De 2 treinen zullen inderdaad van Kumbak afkomstig zijn. De beugels zijn helaas verplicht volgens de wetgeving die geld voor de staat Californië, voor achtbanen die achteruit kunnen.
                  Ongeveer 40% van de nieuwe track en supports zullen gedaan worden door Maurer AG. De supprts zullen onder andere hergebruikt gaan worden.
                  De launch zal verzorgt worden de InDriveTec, welke o.a. de launches voor Intamin verzorgt.
                  Verder zal het volledige station indoor zijn, inclusief mogelijk een deel van de wachtrij. Voor elke lancering zal er een showscene komen met muziek van mogelijk IMAscore