Als ik even uitzoom en gewoon naar het grotere plaatje kijk denk ik dat het goed zou zijn als Walibi vaker in het jaar geopend is. Er staat gewoon een leuk park met toffe achtbanen en hoe vaker die toegankelijk zijn hoe beter.

De praktische problemen zie ik (deels) ook maar volgens mij is dat allemaal op te lossen. Belangrijkste is denk ik een extra overdekt gedeelte met extra horeca, zoals vroeger het ijspaleis in de Efteling. En als je niet van kou houdt dan ga je überhaupt al niet in de winter naar een pretpark.

laprikantan Vertel maar, welke binnenattractie zijn er nog meer open in de winter? De carrousel en de indoor play area. Verder kom ik niet.

Gezien het over opwarmen gaat waar iedereen over valt. De overkapping van de glijbaan telt niet en het schaduwhuis heeft geen verwarming. De nieuwe botsauto's zijn ook buiten en open met elke een overkapping.

Duinrell is pas sinds 2018/2019 ook in de winter geopend met wat attractie's zo nu en dan. Decennia is onzin.

Simon alle drie de parken hebben natuurlijk prima indoor horeca

Walibi heeft toch amper indoor horeca? Halloween 2020, die eerste (en enige) dag met die regen was niet voor niets een drama. Je kon amper ergens schuilen.

Lin Club WAB (+ extra tent voor HFN), Hacienda, Hall of Fame, Cock-A-Doodle-doo en American Cafe hebben verwarmde indoor zitruimte. 🙂 De arcade heeft ook nog wat indoor Horeca, maar echt binnen zitten kan je daar niet.

Lin Je hebt Cock-a-Doodle-Doo, Haciënda, de hall of fame met wat kleine zaakjes in de main street en Club W.A.B.. Het is niet niks maar ook niet veel.

Edit: Simon had al geantwoord haha

Ik zie er geen heil in als je al kijkt naar 1 april dit jaar, met natte sneeuw en Speed of Sound, Untamed en Lost gravity vaak in storing.

Geen binnen-attracties en weinig binnen horeca, het enige leuke is dan die lichtshow.

Dream_wizard en Speed of Sound, Untamed en Lost gravity vaak in storing

Had dat niet meer te maken met personeelstekorten in de technische dienst?

Dream_wizard Ik geloof dat Lost Gravity pas bij 7 graden open mag, is iets van Mack Rides want Dwervelwind heeft dat ook, maar bij de andere twee weet ik het niet.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Mij te koud daar in polder.
        Walibi is echt een park gebouwd voor mooi weer.

Loekiloeki het feit dat ze vorig jaar hebben getest en er een deel stil viel lijkt me juist waardevolle kennis, dan voorkom je dat hetzelfde opnieuw gaat gebeuren deze winter.

Ik zie ze overigens niet veel verder gaan dan alleen de kerstvakantie. Dit jaar lijkt me echt een test.

Markiewong Dan mogen ze ook wel test toegangsprijs gaan vragen.
          (15 tot 20 euro)

Markiewong het feit dat ze vorig jaar hebben getest en er een deel stil viel lijkt me juist waardevolle kennis, dan voorkom je dat hetzelfde opnieuw gaat gebeuren deze winter.

Dat is zeker waar. Alleen gebeurde dit al in de tijd dat ik er werkte. 😬👍🏻 Dus als het goed is hebben ze die kennis. Of er is iets misgegaan in de overdracht. 😋

The_Real_Infernape Dream_wizard Ik geloof dat Lost Gravity pas bij 7 graden open mag, is iets van Mack Rides want Dwervelwind heeft dat ook, maar bij de andere twee weet ik het niet.

Dit lijkt inderdaad iets van Mack te zijn want Ride to Happiness heeft dit ook in Plopsaland

16 dagen later

Daar is dan toch eindelijk de officiële aankondiging, op een winterse dag waarop het niet te koud is en vooral droog is lijkt me het best leuk om een keer mee te maken maar....

De eerste berichten waren al in december 2021 dat Walibi voorbereidingen trof.. het is nu midden oktober dus nog 2 maanden te gaan, dan reist bij mij de vraag wie is er in Walibi verantwoordelijk voor de strategie en marketing? een stagiaire of zo?, heb het al eens eerder geopperd, maar iets nieuws opbouwen heeft tijd maar vooral bekendheid nodig, je had in de zomer al dood gegooid moeten worden met banners, reclame posters in het park, voordelige terugkom tickets voor de winter als je afgelopen zomer bent geweest.... niets van dit alles is tot op heden te zien, er is slechts een zeer beperkte pagina op de website van Walibi beschikbaar waar staat: houd deze pagina in de gaten voor meer informatie.

Destijds met de eerste Winter Efteling is men in het seizoen al begonnen dit te promoten, levensgroot bord bij de uitgang, bij het verlaten van de parkeerplaats, folders die bij de uitgang werden uitgedeeld, landelijke en regionale tv over de opbouw enz enz, (buiten dat er enorm veel vraag was ivm met het geromantiseerde Pieckse wintertaferelen), is de eerste editie een zeer geslaagde geweest met toen "slechts" 7 binnen attracties.

Jammer dat Walibi deze kans laat liggen, een gemiddelde Walibi bezoeker zal op dit moment nog niet eens weten dat Walibi geopend is in de winter, het zou jammer zijn als ze na 1 jaar straks de stekker er uit trekken omdat er te weinig bezoekers zijn geweest, al hebben ze dat dan aan zich zelf te danken vanwege de gebrekkige communicatie en vooral marketing strategie.

Eftelingpanda Marc Guffens is toch nog steeds Marketingdirecteur Walibi Holland?

En is Marc sinds April 2019 uit Walibi Belgium gehaald als Matketingdirecteur om in Walibi Holland de Families opnieuw terug te halen?
            Omdat Marc goed was door Familie strategieën aan te passen in Six Flags Belgium en Walibi Belgium wat hij vanaf 1999 al deed.

En voor Bright Nights dat ze nu pas (actief) aan Maketing doen is, misschien wat laat.

Toen ik nog in Walibi World werkte van 2005 tot 2008 werdt er ook vaak geopperd om jaarond open te willen blijven, maar zowel Premier Parks en StarParks zagen dat elke keer op het laatste moment toch niet zitten.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Eftelingpanda Jammer dat Walibi deze kans laat liggen, een gemiddelde Walibi bezoeker zal op dit moment nog niet eens weten dat Walibi geopend is in de winter, het zou jammer zijn als ze na 1 jaar straks de stekker er uit trekken omdat er te weinig bezoekers zijn geweest, al hebben ze dat dan aan zich zelf te danken vanwege de gebrekkige communicatie en vooral marketing strategie.

Als abonnementhouder heb ik nog niet eens een e-mail gehad over deze openstelling, terwijl ze al ruim van tevoren mailden over de Fright Nights, zomeravonden etc....

De banners hangen inmiddels ook in het park. Er wordt al gepromoot om tickets te bestellen alleen lukt dat nog niet. 😋

Loekiloeki Ja inderdaad, maar alles is rijkelijk laat, en oogt niet als een doordacht plan, als je in 2021 deze plannen al hebt, en je weet hoe de entertainment markt werkt dan zorg je toch dat je dit op tijd geregeld hebt, wij als fans weten dit nu inmiddels omdat we dit volgen maar vraag me af in hoeverre normale bezoekers dit weken.

Nogmaals ik zou het jammer vinden als ze straks een conclusie trekken dat het niet loopt (terwijl het misschien wel erg leuk kan zijn) omdat door afweten van goede marketing de bezoekersaantallen tegenvallen.