Loekiloeki Op het oude El Toro plein zouden ze bijvoorbeeld zo’n opblaasdome kunnen plaatsen. Of wat dacht je van een ijsbaan bij de oude kinderboerderij. Het pad vanaf de Hall of Fame naar het reuzenrad volzetten met kerstkraampjes. Firepit opnieuw gebruiken voor kampvuren, live muziek en horeca. Alles aankleden met decoratie en lampjes. Walibi een kerstoutfit laten dragen. Zomaar even wat ideeën. Ik zie er wel potentie in.
Dit klinkt allemaal leuk en aardig, maar alsnog zit je met de buitenattracties. Walibi Belgium wou ook een winteropenstelling en opende bewust Popcorn Revenge om een extra binnenlocatie te kunnen aanbieden. Daarnaast hebben ze ook nog een zwembad, CoT en veel meer binnenhoreca. En zélfs daar heb ik mijn twijfels bij een winteropening.
Ik hoop voor Walibi dat het aan slaat, maar ik zie de doelgroep van Walibi niet met -3 in de Goliath zitten. Als deze tenminste kan draaien, want zijn grote broer in Haßloch weigert al op te starten bij 5 graden of kouder. Verder weet ik uit ervaring dat MP Express in Movie Park Germany ook pas rond die temperaturen kon opstarten. Je hebt natuurlijk truckjes zoals de Efteling toepast (wielverwarming), maar is deze investering het waard voor een experiment?
Walibi heeft wel vaker gestunteld met "goede ideeën" waarbij ze de stekker eruit trokken na enkele jaren (Out of Control, Fantasy Festival, Game Over, Pokémon Days). Ik verwacht dat het winterevenement ook wel in dat rijtje gaat komen te staan.