Hmm.. paar praktische uitdagingen voor Walibi in de winter, denk ik. Zeker niet onmogelijk, gezien andere parken het ook doen, maar Walibi is er momenteel toch echt niet goed op voorzien.
Welke minimumtemperaturen hebben de achtbanen die er nu staan? Want als er bepaalde banen niet kunnen draaien in de winter, kan dat een serieuze domper zijn. Gelukkig is er geen al te groot aanbod van water-attracties, dus dat valt nog goed mee qua bezetting... de grotere issues gaan volgens mij het gebrek aan binnenlocaties zijn, en vooral dat die niet echt geïsoleerd zijn of echt verwarming hebben, dat zou wel eens lastig kunnen zijn, maar aan alles is wel iets te doen.
Grootste ding wat ik zie is dat er eigenlijk te weinig horeca is (kan bijgeplaatst worden, tijdelijk) en dat er eigenlijk maar 1 indoor-attractie is. Maar, combineer het met een mooie markt, en wie weet wat er lukt.
Verbazend eigenlijk hoe fel pretparken in de Winter gevolueerd zijn. In 2014 was Walibi België ook open in de winter, onder de naam Winter KidsPark. In feite waren het 5 kinderattracties op het inkomsplein, beetje een zielig zicht.
7 jaren later spreken we van volledige parken open te houden in de Winter. Corona heeft toch het een en het ander veranderd in de pretparkwereld, lijkt het.