Marvin Ik verwacht niet dat de Efteling zo goedkoop zou zijn om wat scare actors er in te zetten en het als nieuw zou bestempelen. In elk gerucht wat iedereen voorbij hoort komen blijft de buitenkant staan, dus dat is een voordeel.
Het is wel een punt dat die show extreem brandgevaarlijk is en er maar 1 vonk hoeft te komen en ze hebben echt een probleem. Aan de andere kant hoeveel zou een goede opknapbeurt nou kosten? Ik ben het zeker met Marvin eens dat het enorm onrespectvol zou zijn van de Efteling het spookslot te verwijderen, aangezien het toch echt de eerste grote attractie was en in die tijd echt revolutionair was en een pioniersstatus had. Zo'n icoon is eigenlijk niet te verwijderen, zeker met de ideologie van de Efteling.
Mijn persoonlijke droom is een volledig opgeknapte hoofdshow met extra effecten die het spectaculairder maken, misschien een preshow in de ronde zaal voor de hoofdshow en een kleine walktrough na afloop of een minitoren, maar dat in ieder geval de identiteit van het Spookslot behouden blijft. Dat is het belangrijkste.