Ik vind de attractie nog best leuk om te bezoeken dus ik hoop niet dat het spookslot gaat verdwijnen, maar dat ze de oude plannen uit de kast hebben gehaald en aan de linkerkant het slot gaan uitbreiden zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Er ligt nu niet voor niets een braakliggend terrein naast Max und Moritz. Dan kunnen ze aan de linkerkant een attractie plaatsen dat te maken heeft met het spookslot, nadat je de voorshow gezien hebt. Als ze dan ook nog de show upgraden naar hedendaagse technieken dan kan het spookslot echt wel weer 20 jaar mee.
Ik hoop absoluut niet dat ze er een pantagor thema van gaan maken, ik vind het huidige verhaal van het spookslot zo veel meer potentie hebben en laat symbolica maar lekker tot het hartenhof beperkt blijven (ik vind sws dat de Efteling niet allerlei themagebieden moet aanleggen, maar best losse attracties met thema mag hebben.)
Als er dan toch een kleine droptower komt, zouden we dan op en neer bungelen net als "de tuinman die haar verraden aan het klokkenkoord" 😉, dan kunnen ze het mooie verhaal tenminste behouden.
En als ze er dan helaas het spookslot zullen slopen hoop ik maar één ding: niet de prachtige muziek weghalen!!!