Pretparkgenot Op 28 juli 2022 opende de compleet nieuwe Piraten in Batavia als laatste onderdeel van de wederopbouw.

Het was zelfs 2020, nog nét even een beetje indrukwekkender.

En ik maar denken dat er veel nieuwe fotos waren, nee, het is alweer(!) een oeverloze discussie over bouwsnelheid.

Dan maar deze even delen, dan kunnen we tenminste naar de nieuwe muren kijken op afstand.

R013 elke indoor attractie is een facade met een loods erachter, daar heb je gelijk in. De kunst is echter om die loods zo goed mogelijk te verbergen. De Efteling heeft dat met Symbolica geprobeerd en van de voorzijde is dat enigszins geslaagd, maar ook daar kan je als je wat langer kijkt duidelijk de vorm van de loods zien met daarvoor wat rotswerk en een paar torens erbovenop. En dan heb ik het nog niet over de onafgewerkte noordzijde gehad.

Hjalmar schuldig, maar ik denk dat die discussie er in elk DLP bouwtopic zal zijn en blijven.

• R013 heeft hierop gereageerd.

Simon Wat ik me van dat interview kan herinneren was dat er verteld werd dat er nog geen beslissing was genomen of het nu wel of geen star wars werd. We gaan het zien

Quefox_
      De voorkant is gewoon heel goed gelukt in mijn optiek , je doet de voorkant echt te kort door te zeggen dat er gewoon een paar torens opgeplakt zijn. De linkerkant is tegenwoordig amper zichtbaar door het groen en de wachtrij kant is mede door de overkappingen speels genoeg. De achterkant is aan de kale kant waar ik de waterpartijen wel weer mooi vind. Van boven blijft het een loods dat klopt , niet vreemd ook dat je zo’n oppervlakte niet compleet themed . Symbolica is gewoon zeer indrukwekkend en word daar ook om geprezen. Dat er dingen mooier hadden gekund houd je altijd wel.

Wat ook niet meehelpt is dat de omgeving er omheen gewoon is aangestraat tot de rotsen aan toe. Een wat natuurlijker omgeving zou ook al het 'plompe' een beetje weghalen, omdat er nu gewoon ineens zo'n joekel van een gebouw staat.

Wellicht is het goed om hier weer terug te gaan naar de bouwdiscussie over Frozen in Disneyland. Tevens, en dat hebben we al eerder aangehaald in de Parijse bouwtopics, lijkt het ook goed om niet elke keer de discussie over de bouwtijd op te rakelen.

12 dagen later

Weer een enorme vooruitgang sinds 12 december (de vorige update), daarnaast zijn vandaag de eerste test daken voor Frozen gezien naast de Cars Road Trip.

11 dagen later

Ik geloof mijn ogen niet, er wordt doorgebouwd en de contouren van het meer met daaraan Arandelle beginnen echt ergens op te lijken!

Ik vind het ook al erg mooi om te zien. Je ziet bijvoorbeeld de 2 hoogste betonnen pilaren, dat wordt de klokkentoren van het dorpje.

Een park dedicated rondom IP's. Kan niet lang duren voordat we wellicht Studio 1 ook gaan zien veranderen naar 1 character gok ik.

Ben benieuwd hoor. Nu eindelijk echte progressie

Eftelflags Het lijkt me eerder dat ze Studio 1 veranderen naar een soundstage waar de IP's van het park gefilmd worden. Beetje vergelijkbaar met dit idee van Wreck it Ralp 2. Lekker goedkoop ook.

Laatst is uitgelegd door een stel imagineers wat de nieuwe indeling/flow van het park wordt. Ik ga nu even in veel slechtere bewoording uitleggen wat er destijds gezegd is.

Voorkant park: Entree en Studio 1: Hoe Films worden gemaakt (Oude idee van de studios dus)
        Voorlaan park: Films beleven in de biscoop/theaters (Theater district)
        Achterkant park: Stappen in de werelden van de Films

Zo heb je een flow van maken, bekijken en beleven als je het park inloop. 🙂 En hoewel het een top idee is waar ze geen cent aan hoeven uit te geven, klopt de flow en het idee wel. Blijf alleen wel hopen dat ooit de voorkant van het park serieus wordt aangepakt zodat er een echt theater district van gemaakt wordt, de plannen zijn er ooit geweest. Nu het geld nog.

6 dagen later

Een mooi mijlpaal, de eerste baandelen voor Frozen!

De ruwbouw en installatie van de track gaan nu echt hard. Fijn en tof om te zien. Ik ben heel benieuwd wanneer de tweede verdieping in het showgebouw wordt gelegd en wanneer het gebouw dichtgemaakt kan worden, daarna zul je de constructie van de gigantische(?) berg gaan krijgen.

Kleine blik op de veranderingen die er zijn na een paar dagen.

Ik zie een aantal mooie dingen verschijnen, zoals:

• De brug naar Frozen zelf toe. (Na de beweegbare brug)
        • De 1e kasteeltoren.
        • Ze zijn begonnen met de gardens aan de kant van Avenger Campus.

Pino330 Ik zie een aantal mooie dingen verschijnen

Ik ook alleen zie ik ook iets wat lijkt op of de vijver of plaats voor de fundering voor de rapunzel attractie.

paterdave2 Ik dacht zelf aan de locatie voor de fundering, want de vijver komt aan de rechter kant van de attractie.

• Ralf heeft hierop gereageerd.

Pino330 Dit is waarschijnlijk het 'gat' voor de technische installatie van de attractie