Quefox_ De Efteling heeft Symbolica in een korte periode gebouwd , daar zit meer detail in dan in de meeste rides in Disney. In Disney is het ook veel schermenwerk tegenwoordig , veel kartonnen borden met belichting maar wel op een slimme manier. Zelfs in Disney besteden ze niet zoveel aandacht aan vloer en plafond 🥹
Piraten in Batavia is niet de mooiste maar in dat tijdsbestek vanaf scratch neer zetten is benoemenswaardig.De thema gebieden die Europapark neer zet zijn wel degelijk van het allerhoogste niveau en de meeste achtbanen idem.
Ik vind en blijf Disneyland Parijs het lelijke eendje van de keten vinden , en dat ook nog is in een land waar ik liever niet kom.
Trouwens zeg ik nergens dat je iets verzint hé! Ik geef alleen aan dat overal wel een excuus voor te vinden is daar bijvoorbeeld de Efteling er alles aan doet zijn rides zo veel mogelijk open te hebben , complete achtbanen opnieuw gebouwd worden in een paar maanden ( Python). darkrides in een half jaar voorzien worden van nieuwe trackdelen en de scene’s er stuk voor stuk uitgehaald en verfrist worden en techniek en belichting aangepakt worden ( Droomvlucht ) . Tot een houten achtbaan in een paar maanden voorzien van ontiegelijk veel vers hout en titan track ( Joris ). Als een park als de Efteling het kan met een fractie van het budget is het nogmaals te belachelijk voor woorden dat ze dat in Parijs niet kunnen , sterker nog vaak zie je na een sluiting van een hele lange periode weinig tot geen zichtbare veranderingen dan wat herstel werkzaamheden terwijl een straat verderop het volgende gebied staat af te brokkelen.
Ze zijn er nog lang niet in Parijs.