Ik vind het ook al erg mooi om te zien. Je ziet bijvoorbeeld de 2 hoogste betonnen pilaren, dat wordt de klokkentoren van het dorpje.

Een park dedicated rondom IP's. Kan niet lang duren voordat we wellicht Studio 1 ook gaan zien veranderen naar 1 character gok ik.

Ben benieuwd hoor. Nu eindelijk echte progressie

Eftelflags Het lijkt me eerder dat ze Studio 1 veranderen naar een soundstage waar de IP's van het park gefilmd worden. Beetje vergelijkbaar met dit idee van Wreck it Ralp 2. Lekker goedkoop ook.

Laatst is uitgelegd door een stel imagineers wat de nieuwe indeling/flow van het park wordt. Ik ga nu even in veel slechtere bewoording uitleggen wat er destijds gezegd is.

Voorkant park: Entree en Studio 1: Hoe Films worden gemaakt (Oude idee van de studios dus)
    Voorlaan park: Films beleven in de biscoop/theaters (Theater district)
    Achterkant park: Stappen in de werelden van de Films

Zo heb je een flow van maken, bekijken en beleven als je het park inloop. 🙂 En hoewel het een top idee is waar ze geen cent aan hoeven uit te geven, klopt de flow en het idee wel. Blijf alleen wel hopen dat ooit de voorkant van het park serieus wordt aangepakt zodat er een echt theater district van gemaakt wordt, de plannen zijn er ooit geweest. Nu het geld nog.

6 dagen later

Een mooi mijlpaal, de eerste baandelen voor Frozen!

De ruwbouw en installatie van de track gaan nu echt hard. Fijn en tof om te zien. Ik ben heel benieuwd wanneer de tweede verdieping in het showgebouw wordt gelegd en wanneer het gebouw dichtgemaakt kan worden, daarna zul je de constructie van de gigantische(?) berg gaan krijgen.

Kleine blik op de veranderingen die er zijn na een paar dagen.

Ik zie een aantal mooie dingen verschijnen, zoals:

• De brug naar Frozen zelf toe. (Na de beweegbare brug)
    • De 1e kasteeltoren.
    • Ze zijn begonnen met de gardens aan de kant van Avenger Campus.

Pino330 Ik zie een aantal mooie dingen verschijnen

Ik ook alleen zie ik ook iets wat lijkt op of de vijver of plaats voor de fundering voor de rapunzel attractie.

paterdave2 Ik dacht zelf aan de locatie voor de fundering, want de vijver komt aan de rechter kant van de attractie.

• Ralf heeft hierop gereageerd.

Pino330 Dit is waarschijnlijk het 'gat' voor de technische installatie van de attractie

Op Twitter werd de indeling van de begane grond gedeeld. Voor HongKong en Parijs zou dit hetzelfde zijn.

Guy
            Ging deze versie nu langer/groter zijn als de Epcot versie ?

• Guy heeft hierop gereageerd.

MisterDream De boten zullen een hogere capaciteit hebben maar verder lijkt het op de tekening vrijwel identiek aan Epcot qua layout.

De versie van Parijs was origineel toch een beetje anders, voornamelijk een langere wachtrij en andere opbouw in het station. Vraag me af of ze dit dan gewijzigd hebben.

Toch bijzonder dat Frozen in Parijs even klein wordt dan in EPCOT. Je merkt goed dat dit oorspronkelijk een relatief klein bedoelde bootjesattractie is, sommige scenes voelen vrij leeg aan omdat er geen ruimte is voor meer dan wat projecties op muren. Ik ben fan van de Frozenattractie maar hoop dat ze die beperkingen en pijnpunten die ze overgeërfd hebben van Maelstrom er in Parijs toch uit kunnen halen.

Bjorn Ik geloof dat je hier twee dingen door elkaar haalt. Hoewel de layout misschien gelijkwaardig is aan EPCOT, is het gebouw vele malen groter dan. De boten vervoeren meer mensen en de vaargeulen zijn groter. Met andere woorden, gelijkaardig in stijl maar niet in formaat.

Stomme vraag, wanneer moet het Frozen deel klaar? Zal vast ergens staan, maar ik zie het zo vlug niet.

• Idol heeft hierop gereageerd.

Ik hoorde zomer 2024 voor de Olympische Spelen. Maar dat gerucht lijkt mij heel sterk. Ze zouden in Parijs nog slechts 1,5 jaar de tijd hebben om dit te realiseren.
                  Ter vergelijking.....na 10 jaar lijkt het erop dat de loopbanen bij de parking voor deze zomer eindelijk weer gaan werken.

• Jules heeft hierop gereageerd.
                  • Idol vindt dit leuk.