- Bijgewerkt
Vorig jaar nam ik me tijdens onze vakantie voor om nog voor de volgende vakantie een trip report te schrijven. Wanneer ik dit begin te typen duurt het nog zo’n twee weken voor we vertrekken op roadtrip door Denemarken… Lijkt me een goed moment om te beginnen toch? Ik ga proberen om alles zo logisch mogelijk over verschillende topics uit te spreiden, maar wil natuurlijk ook wat kwijt over onze reizen en hotels. Dus geen zorgen, het in de titel beloofde main event komt er zo aan, even doorbijten (of scrollen natuurlijk
). Trouwens, voor het complete plaatje begin je natuurlijk bij deel 1 en gaat door tot deel <weet ik nog niet>*. Hieronder een lijstje met topics dat in deze serie verscheen:
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 1, Zoo Safaripark Stukenbrock
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 2, doordeweeks rodelweekend
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 3, Belantis Das Abenteuer Reich
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 4, Tropical Islands
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 5, Karls Erlebnis-Dorf Elstal
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 6, rodelen, aapjes kijken, Karls!?
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 7, rodelen en ALWEER Karls!?
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 8, Hansa-Park
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 9, marsepein in Lübeck en zwemmen
Roadtrip door Duitsland 2018, deel 10, Heide Park
Dag 9 - rodelen en ALWEER Karls
Ook vandaag staat er, naast de reis naar de Duitse kust, niet heel veel op onze vooraf gemaakte planning. Gelukkig vonden we in het leuke-dingen-in-de-buurt-folder-rek gisterenmiddag de nodige leuke dingen om onderweg te doen. Na ons ontbijt, uitchecken en het inpakken van de auto rijden we naar Bad Doberan. Daar ligt namelijk een rodelbaan die we online nog niet gevonden hadden. Het was met de auto ook even zoeken, want het parkeerterrein ligt voor de verandering eens midden in het dorp in plaats van in de middle of nowhere. Gelukkig zien we het echter bij de tweede keer langs rijden wel, parkeren de auto en wandelen vanaf de parkeerplaats naar de rodelbaan.
Deze rodelbaan is opnieuw een Sommerrodelbahn (SoRo) en een erg toffe ook. Na een best flinke lifthill begint de baan met een grote helix. Hierna zit de snelheid er lekker in en kun je tot het einde vol gas tot aan de remmen, wel goed opletten in de bochten als je dat doet
Flink stukje hoogteverschil
Toffe helix :c
Na twee ritjes rodelbaan gaan we op weg naar onze volgende stop. Dat is in Warnsdorf, waar we opnieuw een Karls Erlebnis-Dorf bezoeken. Deze ligt zo dicht langs onze route dat we het niet kunnen laten om hier te gaan lunchen. Geen zorgen trouwens, dit is de laatste die we deze reis tegen komen
Na een anderhalf uur rijden parkeren we op de parkeerplaats bij Kals. Dit is de kleinste locatie die wij tegen komen en ik geloof dat de 2 locaties die we niet bezocht hebben sowieso ook groter zijn. We vinden hier dezelfde opzet met de boerenmarkt, maar dan een stuk kleiner dan de eerdere met ook minder demonstraties. Ook vind je hier een stuk minder attracties, maar de tractorbaan en Kartoffelsack-Rutsche zijn gewoon aanwezig. We skippen de tractorbaan maar glijden uiteraard wel een keertje naar beneden van de Kartoffelsack-Rutsche. Ditmaal echter geen mooi uitzicht, want hier is het bovenste gedeelte van de glijbaan helemaal indoor gebouwd. Daarna gaan we naar de unieke (tijdelijke) attractie van deze locatie, een gigantisch maisdoolhof. Maar dan ook écht gigantisch, volgens het bordje wel 25.000m2! We betalen ons doolhof ticket van (ik geloof) €3,50 per persoon en wandelen hier eens doorheen. Onderweg kom je ook weer de nodige raadsels en vragen tegen waarmee je een puzzel kunt oplossen maar hier komen we niet helemaal uit. Nadat we onze weg terug gevonden hebben lunchen we op het terras buiten bij de Hof-Küche (een meer algemeen restaurant dan bijvoorbeeld K2 en de Pfannkuchen-Schmiede) waarna we onze reis vervolgen naar Scharbeutz (20 minuutjes rijden).
We zijn er weer!
Ook hier is het Halloween seizoen in volle gang
En ook hier staat weer een deel van de koffiekannen verzameling, zoals in een eerder verslag gemeld zijn het er inmiddels net ietsje meer
Genoeg aardbeien producten wederom
De Kartoffelsack-Rutsche, ik blijf de afwerking van deze dingen tof vinden in deze parken
De tractorbaan is ook weer in Halloween sferen
Je ziet het goed, over de tractorbaan is een brug gebouwd voor de geitjes om vanuit hun stal over te kunnen steken
Dat zal toch niet echt zo groot zijn..?
Oh dear…
Gelukkig hangt deze ook bij de ingang van het doolhof en was ik zo verstandig voor we naar binnen gingen even een foto te maken
Het is namelijk écht enorm en op een bepaald moment wil je echt wel graag weten of je een beetje de juiste kant uit gaat
Daar zijn we!
Op sommige plekken kon je een beetje over de mais heen kijken, maar op de meeste plekken was het toch echt minstens 2 meter hoog.
Na onze avonturen op de rodelbaan en in het maisdoolhof van Karls komen we aan bij Hotel Maris. Een relatief klein maar erg fijn (dat rijmt! ) hotel dat direct aan het strand grenst (afgezien van de weg die er nog voorlangs loopt). We zijn hier mooi op tijd en hoewel het een beetje regenachtig is besluiten we na het inchecken om toch een eindje langs het strand te wandelen om te zien of er ergens een leuk eettentje is. Veel restaurants zijn om de een of andere reden gesloten of de kaart staat ons niet helemaal aan. Uiteindelijk eten we bij een klein restaurantje dat eigenlijk nog de meeste overeenkomsten heeft met een snackbar. Je zoekt een plekje, besteld aan de counter en als je bestelling klaar is gaat je order diskje (hoe heten die dingen eigenlijk?) rammelen en kun je je bestelling ophalen. Belangrijk om te zeggen is trouwens wel dat in deze snackbar goede Duitse schnitzels geserveerd worden
Een fijne kamer met een leuk uitzicht over het park, prettig want we slapen hier de komende 3 nachten. Het langste van de hele reis
Prima badkamer ook
Uitzicht op het park, uitzicht op zee was natuurlijk net wat duurder
Storm op zee!
Gelukkig komt er nog meer lekker weer aan
Je zou niet zeggen dat hier een restaurant zit als je het zo ziet toch?
Maar dat zit er echt! Nomnomnom
De voorkant van Hotel Maris, echt een aanrader wat ons betreft
Ik raad iedereen echter af om rondom de houten pier te gaan zwemmen
Morgen gaan we hier naar toe, iemand al enig idee?
Na het eten en onze wandeling is het weer tijd om terug te keren naar onze kamer. Zoals gezegd zullen we hier 3 nachten verblijven dus morgen staan er weinig kilometers op het programma. Al zal je dat misschien al geraden hebben aangezien de volgende locatie van de pier op het strand te fotograferen was!