Bovendien denk ik. Dat je tegen dergelijke onderdelen een aardig stevige overkapping moet maken.
Top Thrill Dragster verliest onderdeel dat een vrouw in de wachtrij raakt
Zoals in Ferrariland bijvoorbeeld.
ppc-anoniem-2 Bovendien denk ik. Dat je tegen dergelijke onderdelen een aardig stevige overkapping moet maken.
Je zou voor een net kunnen gaan van staaldraad, alleen is dat wel heel erg duur gok ik.
Moet dat? Ik heb hier volstrekt geen verstand van hoor, maar als je er dik plastic ofzo installeert, dan gaat het onderdeel misschien door het plastic heen, maar dan is het zo vertraagd dat het geen gevaar meer oplevert of blijft het half in het plastic zitten? Gewoon een wilde theorie, misschien compleet fout.
Ik zou het, na aanleiding van dit incident, een vreemde actie vinden als er een overkapping geplaatst wordt omdat er mogelijk iets van een trein af kan vliegen. Volgens mij moet je het probleem bij de bron aanpakken, door betere bevestigingen te maken.
Als je een overkapping plaatst geef je aan dat je niet zeker bent van de constructie van de trein. En daarbij zou je dan het park gedeelte achter de bocht omhoog ook moeten overkappen, want als een onderdeel op die plek er af vliegt kan het erg ver weg geslingerd worden.
Ik vind er ook wel er veel aannames en "heb het van horen zeggens" in de video zitten.
Meint ik durf het je ook niet te zeggen. Twijfel ook wat als veilig beschouwd wordt. Zoals je zegt dat een vertraagd voorwerp nog wel in de rij mag belanden of dat het ten aller tijde moet worden tegengehouden?!?!?
zou er ruimte zijn om de rij aan de buitenkant van de baan te plaatsen ipv in het middengebied?
Dit is wel erg zonde.. Een van je hoogtepunten in je park dicht (moeten) houden voor een heel seizoen.. Ik denk zelf dat hij einde van de zomer wordt afgebroken om in 2024/2025 iets groots er voor terug te krijgen.
Ik heb hier toch het gevoel bij dat ie misschien niet meer zal openen. Erg jammer, maar zou wel mogelijkheden bieden voor een waardige vervanger!
Jammer om te horen, maar kom op jongens, afgebroken? We hebben het hier over een van de hoogste en snelste achtbanen ter wereld die samen met Millennium Force het icoon van het park is. Ik kan me niet voorstellen dat ze die afbreken, vooral niet omdat Cedar Point in het onderzoek geen nalatigheid is verweten. De baan is lange tijd bewijsmateriaal voor een onderzoek geweest. Misschien lopen ze daardoor ver achter op het onderhoud van de baan en komt de baan met wat aanpassingen aan de baan en de wachtrij, zodat zoiets niet nog een keer gebeurt, fris terug in 2023.
Het zou echt doodzonde zijn mocht TTD afgebroken gaan worden in de komende paar jaar.
Als de reden hiervoor dan het genoemde ongeluk zou zijn, dan mogen ondertussen al heel veel andere achtbanen ook afgebroken worden.
Met aanpassingen aan baan en wachtrij, moet TTD gewoon nog jarenlang z'n rondjes kunnen maken lijkt mij.
Meint e hebben het hier over een van de hoogste en snelste achtbanen ter wereld die samen met Millennium Force het icoon van het park is. Ik kan me niet voorstellen dat ze die afbreken, vooral niet omdat Cedar Point in het onderzoek geen nalatigheid is verweten.
De TTD is al vanaf het begin een zorgenkindje geweest. Hij was vaak gesloten vanwege grote technische problemen, heeft meermaals flinke incidenten gehad waarbij mensen gewond zijn geraakt en is relatief duur in onderhoud. Toen TTD gebouwd werd was het een unieke achtbaan, maar inmiddels is hij voorbij gestreefd door andere achtbanen.
Ik heb de TTD lang geleden mogen doen en hoewel hij echt veel fijner reed dan de Kingda Ka haalt die laatste er wel een beetje de glans vanaf. Ook andere achtbanen in Cedar Point zoals Maverick waren alles bij elkaar gewoon beter.
De achtbanen-race van die tijd tussen Cedar Fair en Six Flags is inmiddels wel gelopen. Misschien tijd voor iets anders.
theorder01 De TTD is al vanaf het begin een zorgenkindje geweest. Hij was vaak gesloten vanwege grote technische problemen, heeft meermaals flinke incidenten gehad waarbij mensen gewond zijn geraakt en is relatief duur in onderhoud. Toen TTD gebouwd werd was het een unieke achtbaan, maar inmiddels is hij voorbij gestreefd door andere achtbanen.
Ik heb de TTD lang geleden mogen doen en hoewel hij echt veel fijner reed dan de Kingda Ka haalt die laatste er wel een beetje de glans vanaf. Ook andere achtbanen in Cedar Point zoals Maverick waren alles bij elkaar gewoon beter.
De achtbanen-race van die tijd tussen Cedar Fair en Six Flags is inmiddels wel gelopen. Misschien tijd voor iets anders.
Dit zie ik toch echt anders. TTD is een van de hoogste en snelste achtbanen ter wereld, en dat ziet de gemiddelde daggast ook als ze in het park zijn. Sommige banen hebben meer airtime, sommige banen zijn intenser, maar de krachtige lancering tot bijna 200 km/h en de toren van bijna 130 meter hoog is iets wat weinig banen voorbij kunnen streven. De enige banen die dat kunnen zijn niet bekend bij de gemiddelde bezoeker van Cedar Point. Het is een one-trick pony, maar wel een krachtige one-trick pony.
Het bestaan van Kingda Ka is verder ook niet relevant voor Cedar Point en Maverick en consorten zijn misschien betere banen, maar de wachttijden laten wel zien dat TTD nog steeds razend populair is. Tenzij Cedar Point ernstige problemen heeft met de verzekering of de inspectie zie ik ze TTD echt niet aan de kant schuiven. Daarvoor is de baan te aanwezig in het park.
TTD is een te belangrijke baan voor Cedar Point om zomaar weg te halen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.
Wat ik wel zie gebeuren is een grote opknapbeurt en verbouwing van de baan. Zou het niet mogelijk zijn, gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren, om deze baan te upgraden naar een LSM lancering? Red Force haalde in 2017, 5 jaar geleden, al de 180km/u. Dan lijkt mij naar 193 km/u gaan een 'kleine stap', zeker voor 5 jaar aan ontwikkeling in LSM techniek. Het enige probleem zouden de treinen zijn, die zijn bij TTD een heel stuk zwaarder. Maar gezien die treinen dus toch al een discutabele reputatie hebben, zou het niet gek zijn om die te vervangen voor compleet nieuwe.
Deze verbouwing zal zeker niet goedkoop zijn. En van het bedrag kan je gerust ook een kleinere nieuwe thrill achtbaan voor kopen. Maar als ze het correct in de markt zetten, er een Business case te maken valt voor een TTD 2.0 marketing campagne, een sterke langdurige besparing door verminderde onderhoudskosten en dat de baan weer voor de komende 20/30 jaar mee kan op technisch gebied. Dan zou het zomaar eens kunnen dat ze die zet maken.
Simon Ik dacht eerst ook dat een LSM conversie tegenwoordig een logische stap kan zijn, maar na wat te hebben gelezen zitten er wel veel nadelen aan. Zo heeft redforce een stuk kleinere treinen die de capaciteit redelijk verlagen. Ookal is de LSM techniek de afgelopen decennia enorm verbeterd is het nog steeds de vraag of het met het stuk launchtrack welke ze nu hebben het lang genoeg is. Tevens is het een duur grapje om heel de lancering te vervangen en waarschijnlijk ook de brakerun en dan ook nog eens de treinen, ook operationeel kost dit aardig wat stroom. Daarmee komt ook nog de vraag of CP nog wel om tafel wil met Intamin gezien de slechte relatie die ze hebben opgebouwd met elkaar.
Als laatste punt had het ongeluk ook vrij weinig te maken met het huidig lanceersysteem en zullen ze de wachtrij ook al om moeten gooien.
Pure Ookal is de LSM techniek de afgelopen decennia enorm verbeterd is het nog steeds de vraag of het met het stuk launchtrack welke ze nu hebben het lang genoeg is.
Technisch gezien moet dit toch gewoon kunnen? Intamin's LSM-systeem, dat bij Indrivetec weg komt, wordt meestal geleverd met een enkele rij statoren, maar ik dacht gehoord te hebben dat voor een krachtigere lancering er ook twee statoren naast elkaar geplaatst kunnen worden, wat dan weer de standaard is bij Indrivetec's concurrent Intrasys. Komt wel half Ohio zonder stroom te zitten, maar dat is weer een ander verhaal, net als inderdaad de verlaagde capaciteit.
Willekeurig random weetje tussendoor: wisten jullie dat de lay out van TTD is ontworpen in Nederland? Bij Intamin Holland. Dus een klein beetje Nederlands trots zit erin