Een interessant bericht via Sandusky Register.
Mocht Cedar Point TTD weer willen openen voor publiek, dan worden er verschillende reparaties en aanpassingen vereist, voordat de baan goed gekeurd zal gaan worden.
Het onderzoek dat snel na het ongeluk is opgestart is eind vorige week afgerond.
Een rapport van onderzoekers stelde vast dat Cedar Point geen overtredingen van de staatswet had begaan met betrekking tot het ongeval.
Maar er zijn wel een reeks tekortkomingen gevonden, die opgelost dienen te worden.
• Meerdere losse bouten in vaste remvinnen en remframe
• Vermoedelijke schade aan remeenheid
• Meerdere bouten bleken van verschillende of onjuiste kwaliteit te zijn
• Verschillende mechanische problemen met de treinwagons, waaronder een ontbrekende bout op de ene, een ontbrekende beugel op een andere en een losse beugel op een derde.
Volgens het inspectierapport wordt het door de staat opgelegde "Stop Operation Order" niet opgeheven totdat deze reparaties zijn uitgevoerd en de rit als "conform" wordt beschouwd. Er is geen deadline voor de stoporder - die zal van kracht blijven totdat Cedar Point zich aan de regels houdt, zei Shelby Croft, woordvoerder van de staatslandbouwafdeling.
Het rapport van de staat gaf aan dat Cedar Point en de fabrikant van de Dragster waren overeengekomen om het onderhoud van de rit buiten het seizoen, ook wel "revisieprocedures" genoemd, na het seizoen 2020 te verminderen vanwege het verminderde gebruik van de rit tijdens de pandemie. Onderzoekers zeiden dat ze hiermee rekening hebben gehouden bij het vaststellen van geen overtredingen namens het park, waarbij ze stellen dat het park zich hield aan zijn beperkte revisie-overeenkomst.
Het is niet bekend of en wanneer het park van plan is de problemen met de achtbaantreinen en remmen op te lossen.
Bron en volledig artikel: https://sanduskyregister.com/news/371893/dragster-needs-repairs/?fbclid=IwAR0ElHchhoHq3z5VWXLmpQglZ7ThgQcsYCW3j0xYnv_4YVHeUcmYjOUzj7A