theorder01 De TTD is al vanaf het begin een zorgenkindje geweest. Hij was vaak gesloten vanwege grote technische problemen, heeft meermaals flinke incidenten gehad waarbij mensen gewond zijn geraakt en is relatief duur in onderhoud. Toen TTD gebouwd werd was het een unieke achtbaan, maar inmiddels is hij voorbij gestreefd door andere achtbanen.
Ik heb de TTD lang geleden mogen doen en hoewel hij echt veel fijner reed dan de Kingda Ka haalt die laatste er wel een beetje de glans vanaf. Ook andere achtbanen in Cedar Point zoals Maverick waren alles bij elkaar gewoon beter.
De achtbanen-race van die tijd tussen Cedar Fair en Six Flags is inmiddels wel gelopen. Misschien tijd voor iets anders.
Dit zie ik toch echt anders. TTD is een van de hoogste en snelste achtbanen ter wereld, en dat ziet de gemiddelde daggast ook als ze in het park zijn. Sommige banen hebben meer airtime, sommige banen zijn intenser, maar de krachtige lancering tot bijna 200 km/h en de toren van bijna 130 meter hoog is iets wat weinig banen voorbij kunnen streven. De enige banen die dat kunnen zijn niet bekend bij de gemiddelde bezoeker van Cedar Point. Het is een one-trick pony, maar wel een krachtige one-trick pony.
Het bestaan van Kingda Ka is verder ook niet relevant voor Cedar Point en Maverick en consorten zijn misschien betere banen, maar de wachttijden laten wel zien dat TTD nog steeds razend populair is. Tenzij Cedar Point ernstige problemen heeft met de verzekering of de inspectie zie ik ze TTD echt niet aan de kant schuiven. Daarvoor is de baan te aanwezig in het park.