TTD is een te belangrijke baan voor Cedar Point om zomaar weg te halen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.
Wat ik wel zie gebeuren is een grote opknapbeurt en verbouwing van de baan. Zou het niet mogelijk zijn, gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren, om deze baan te upgraden naar een LSM lancering? Red Force haalde in 2017, 5 jaar geleden, al de 180km/u. Dan lijkt mij naar 193 km/u gaan een 'kleine stap', zeker voor 5 jaar aan ontwikkeling in LSM techniek. Het enige probleem zouden de treinen zijn, die zijn bij TTD een heel stuk zwaarder. Maar gezien die treinen dus toch al een discutabele reputatie hebben, zou het niet gek zijn om die te vervangen voor compleet nieuwe.
Deze verbouwing zal zeker niet goedkoop zijn. En van het bedrag kan je gerust ook een kleinere nieuwe thrill achtbaan voor kopen. Maar als ze het correct in de markt zetten, er een Business case te maken valt voor een TTD 2.0 marketing campagne, een sterke langdurige besparing door verminderde onderhoudskosten en dat de baan weer voor de komende 20/30 jaar mee kan op technisch gebied. Dan zou het zomaar eens kunnen dat ze die zet maken.