The_Bullgod dan dat ze zeggen dat de baan volgende week al weer open zou kunnen
Dat zeg ik ook niet, toch? Ik lees zo mijn post nog even terug, doe jij dat ook?
The_Bullgod dan dat ze zeggen dat de baan volgende week al weer open zou kunnen
Dat zeg ik ook niet, toch? Ik lees zo mijn post nog even terug, doe jij dat ook?
ppc-anoniem-2 Ik zeg ook niet dat jij dat zegt, maar dat CP dat zou kunnen zeggen
ppc-anoniem-2 Ergens zegt die lange sluiting mij dat Cedar Point al weet waar het probleem ligt en bezorgt het ze hoofdpijn heb ik het gevoel.
De bestuurlijke afhandeling zal vermoedelijk nog een aantal weken op zich laten wachten, dan ook nog het onderzoek hoe dit kon gebeuren en vervolgens de maatregelen nemen. Dan zit je zomaar op een paar weken voor je kan overwegen weer open te gaan. Plus Cedar Point kampt ook al een heel seizoen met te weinig personeel. En ze draaien alleen nog de weekenden na Labor Day en vooral veel Halloween. Daarbij is dit voor het park slechts een van de topachtbanen, en tijdens Halloween draait het meer op dat event dan om coasters. Ik begrijp dus wel dat ze deze beslissing nemen, dit verschaft gewoon duidelijkheid. Laten we hopen dat ze snel duidelijk hebben wat er gebeurd is, hoe het kon gebeuren en wat ze moeten doen om het te voorkomen. Dan kan deze topper volgend seizoen weer z’n rondjes draaien.
Op de Amusement Ride Accidents pagina op Facebook is een update geplaatst. De vrouw heeft een hersenbeschadiging en ligt nog steeds op de intensive care, vechtend voor haar leven.
Het onderzoek naar de oorzaak loopt natuurlijk ook en daaruit blijkt dat er een L-vormig stuk metaal is afgebroken ter grootte van de hand van een volwassen man dat de vrouw dus tegen het hoofd geraakt heeft. Dit stuk "zweeft" normaal gesproken over de baan langs de sensoren zodat het ritsysteem weet waar de treinen blijven op de baan. Dit stuk zit met bouten aan de trein bevestigd en is ergens tijdens de afdaling los gaan zitten, heeft vervolgens de track zelf geraakt en is daardoor van de trein losgerukt en de wachtrij in gevlogen met alle gevolgen van dien. Men vermoed dat de trein op dat moment zo goed als op maximale snelheid was.
Het specifieke karretje waar dit onderdeel van is afgebroken is naar een onderzoekslocatie gestuurd om de specifieke oorzaak van het loskomen van het onderdeel te achterhalen.
Dat klinkt ongelofelijk pijnlijk als je dit zo leest. Ben heel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek en hoop dat de vrouw snel weer beter wordt.
Wat een ongelofelijk verhaal. Hopelijk achterhalen ze de oorzaak en kan het gemaakt worden zodat dit nooit meer kan gebeuren. En wat een drama voor de vrouw in kwestie, hopelijk herstelt ze helemaal.
Volgens El Toro Ryan heeft metaalmoeheid in de schroeven ervoor gezorgd dat een sensor-plate los is gekomen. Dit zou volgens zijn bronnen zijn geclassificeerd als freak incident dat mogelijk te maken heeft met de winteropslag in het gure weer en dit zou betekenen dat de baan volgend jaar gewoon weer zijn rondes zou doen.
Zijn volledige video hierover :
Als ze de wachtrij wat meer overdekken dan zou er in principe geen soortgelijk ongeval meer kunnen plaatsvinden.
Bovendien denk ik. Dat je tegen dergelijke onderdelen een aardig stevige overkapping moet maken.
Zoals in Ferrariland bijvoorbeeld.
ppc-anoniem-2 Bovendien denk ik. Dat je tegen dergelijke onderdelen een aardig stevige overkapping moet maken.
Je zou voor een net kunnen gaan van staaldraad, alleen is dat wel heel erg duur gok ik.
Moet dat? Ik heb hier volstrekt geen verstand van hoor, maar als je er dik plastic ofzo installeert, dan gaat het onderdeel misschien door het plastic heen, maar dan is het zo vertraagd dat het geen gevaar meer oplevert of blijft het half in het plastic zitten? Gewoon een wilde theorie, misschien compleet fout.
Ik zou het, na aanleiding van dit incident, een vreemde actie vinden als er een overkapping geplaatst wordt omdat er mogelijk iets van een trein af kan vliegen. Volgens mij moet je het probleem bij de bron aanpakken, door betere bevestigingen te maken.
Als je een overkapping plaatst geef je aan dat je niet zeker bent van de constructie van de trein. En daarbij zou je dan het park gedeelte achter de bocht omhoog ook moeten overkappen, want als een onderdeel op die plek er af vliegt kan het erg ver weg geslingerd worden.
Ik vind er ook wel er veel aannames en "heb het van horen zeggens" in de video zitten.
Meint ik durf het je ook niet te zeggen. Twijfel ook wat als veilig beschouwd wordt. Zoals je zegt dat een vertraagd voorwerp nog wel in de rij mag belanden of dat het ten aller tijde moet worden tegengehouden?!?!?
zou er ruimte zijn om de rij aan de buitenkant van de baan te plaatsen ipv in het middengebied?
Dit is wel erg zonde.. Een van je hoogtepunten in je park dicht (moeten) houden voor een heel seizoen.. Ik denk zelf dat hij einde van de zomer wordt afgebroken om in 2024/2025 iets groots er voor terug te krijgen.
Ik heb hier toch het gevoel bij dat ie misschien niet meer zal openen. Erg jammer, maar zou wel mogelijkheden bieden voor een waardige vervanger!
Jammer om te horen, maar kom op jongens, afgebroken? We hebben het hier over een van de hoogste en snelste achtbanen ter wereld die samen met Millennium Force het icoon van het park is. Ik kan me niet voorstellen dat ze die afbreken, vooral niet omdat Cedar Point in het onderzoek geen nalatigheid is verweten. De baan is lange tijd bewijsmateriaal voor een onderzoek geweest. Misschien lopen ze daardoor ver achter op het onderhoud van de baan en komt de baan met wat aanpassingen aan de baan en de wachtrij, zodat zoiets niet nog een keer gebeurt, fris terug in 2023.