Maak dan 2 rijen, een standby, in de huidige wachtrij, en de virtuele, met ingang via de verkorte wachtrij meteen rechts bij binnenkomst.

Ik zie er ook geen heil in, vooral omdat je met kinderen dan op een leeg plein loopt te zeulen.

Die kinderen kunnen alleen maar in sirroco want archipel daar staat geen water in en als het dan ijskoud is of regenachtig heb je alleen Panorama en Joki's wereld.

Of je moet naar Droomvlucht lopen en weer terug, wat met kleine kinderen toch een aardige wandeling kan zijn, ohww wacht Droomvlucht is tot 3 maart dicht.

Klinkt allemaal super mooi, hebben ze echt goed en lang over nagedacht. Ze doen er goed aan om eens vanuit de gast te gaan denken in plaats van voor de gast. Misschien dat die 9+ dan ooit weer eens terug komt.

Tien redenen waarom dit een slecht idee is en bij Carnaval Festival in het bijzonder:

1. Dit is dé familie / kinder-attractie bij uitstek, laat opa maar eens aan kleinkind uitleggen waarom ze niet naar Jokie mogen kijken tenzij ze een app downloaden en een code scannen.
  2. Er zal dus waarschijnlijk ten alle tijden een personeelslid bij de poortjes moeten gaan staan om dit in goede banen te leiden. Wat een verspilling van personeel weer, dat waarschijnlijk de nodige klachten over zich heen gaat krijgen terwijl zij niks met dit hele initiatief te maken hebben.
  3. Je kunt je enkel aanmelden voor de virtuele wachtrij als je in de buurt van de attractie bent. Wat is dan het nut? Zou je niet juist een plek in de wachtrij willen reserveren als je aan de andere kant van het park bent zodat je naar binnen kan op moment dat je daar naartoe bent gelopen???
  4. Je kunt je ook alleen aanmelden voor de eerstvolgende plek, wat opnieuw je mogelijkheden enorm limiteert. Dikke kans dus dat je in de buurt van Carnaval Festival moet blijven. In een andere attractie met wachttijd stappen is risky, straks is het tijdsslot nog voorbij. Buren Sirocco en Vogel Rok bezoeken vallen dus af. Wat is hier in de buurt te doen zonder wachttijd? De Doolhof is weg, in Archipel heb je niks te zoeken tenzij je het komende uur drijfnat wil zijn en die speeltuin bij Panorama is ook niet bepaald aantrekkelijk. Iedereen zich in het Efteling Museum proppen dan maar?
  5. In de praktijk gaat er waarschijnlijk alsnog een fysieke wachtrij vormen, namelijk op het plein voor de attractie zelf, met mensen die over enkele minuten hun code kunnen gaan scannen. Precies wat we daar nodig hadden, nog meer chaos.
  6. Sowieso is Carnaval wat mij betreft meer een attractie die je ''even meepakt'' dan iets waar je je dag rond zou willen plannen, maar dat is puur persoonlijk.
  7. De wachttijden van Carnaval Festival verschillen enorm gedurende de dag. In de ochtend en namiddag is de attractie buiten het hoogseizoen om zelfs vaak walk-on. ''Is het niet druk bij Carnaval Festival, dan zetten we de pilot uit.'' Oké, maar hoe ga je dat meten als je geen fysieke wachtrij meer hebt? De hoeveelheid virtueel wachtenden tellen en als het er minder dan X zijn de poortjes ineens open zetten? Dat gaat leuke reacties opleveren, en veel tijd van mensen verspillen. 🙂 Carnaval heeft ook niet voor niets nooit een schildje met wachttijd bij de entree gekregen, simpelweg omdat de lengte van de rij daar inschatten een haast niet-bestaande activiteit is (er hangt niet eens camerabewaking in de wachtrij dat hierbij kan assisteren).
  8. Zelfs als het even wachten is: Carnaval Festival is een Omnimover met relatief hoge capaciteit én continue doorstroom. Het wachten is hier dus al een stuk minder vervelend dan bij de gemiddelde achtbaan omdat het al best lekker opschiet, voor je gevoel.
  9. Bovendien is de wachtrij van CF nog vrij goed aangekleed met muziek, verlichting en de ansichtkaarten aan de muur. Liever meer budget steken in dat soort aankleding bij deze en andere attracties dan voor de zoveelste keer proberen het wiel opnieuw uit te vinden.
  10. Want... Er moet voor de zoveelste keer een hele infra geïnstalleerd worden met digitale systemen, poortjes, enz voor deze tijdelijke test, waar vast ook weer een externe partij voor is ingehuurd om het allemaal uit te denken. Opnieuw, kan dat geld niet beter besteed worden aan permanente, inhoudelijke verbeteringen voor deze en andere wachtrijen? Dat Carnaval Festival spel voor smartphones was ook niet zo'n succes maar tenminste origineel en beter dan wat ze nu weer proberen.

Nieuwe technieken en methodes testen ben ik een voorstander van. Alleen dan zie je wat in de praktijk echt werkt, of juist echt níet werkt.

Maar om dit in deze periode, bij deze attractie te doen? In de reacties hierboven worden al goede argumenten opgeworpen waarom het niet ideaal is. En ik sluit mij hierbij aan.

Voor een nieuwe topattractie zou zo'n systeem best handig kunnen zijn, als de wachttijden echt gigantisch oplopen. Maar toch niet voor Carnaval Festival...

Denk dat @Trollenbol aardig de spijker op de kop slaat.
    Ik begrijp er werkelijk niet van, maar wat zou volgens jullie een logische attractie zijn om dit systeem uit te testen?
    Ik kan buiten de attracties die al getest zijn om, niets anders verzinnen. Lekker afschaffen dat systeem wat mij betreft, lekker de telefoon in de zak.

Goh, controversiële attractie om dit bij uit te proberen. Met alle buggy's en bijbehorend gespuis is dit al een stressvol stukje park. Gooi er een extra laag verwarring bovenop en het feest is compleet!

Maar ik zie een virtuele rij hier in de toekomst nog wel succes hebben hoor. Sloop de wachtrijhekjes en maak een mooie Jokie & Jet speeltuin in die hal. Niet dat je daar dan persee gebruik van moet maken, maar dan heb je een goed alternatief voor de 'zoek het zelf maar uit ik laat je er het komende halfuur niet in'-mentaliteit die bij dit soort experimenten vaak tevoorschijn kwam.

Dit kan alleen maar goed gaan natuurlijk. Want al die testen in de Efteling hebben geweldig gewerkt.
    Wat denk je zelf

Degene die dit soort dingen verzint komt zelf nooit in het park, dat is wel duidelijk.

Trollenbol Wat is hier in de buurt te doen zonder wachttijd?

De Warme WinterWeide. Alles wijst er voor mij naar dat ze daar meer bedrijvigheid willen creëren. Liever mensen daar laten wachten dan in de naar mijn mening lelijkste wachtrij van het park by far.

Verder volledig met je redenen eens, ik snap het ook niet waarom ze dit doen.

Trollenbol

Nog een kleine aanvulling op jouw opsomming.. je staat ook nog eens droog in de wachtrij. Dus mocht er dan een rij staan en je wilt even schuilen, kun je overdekt wachten. Dat gaat met een virtuele wachtrij niet meer.
      En ook op de winter weide sta je niet droog.

Is dit een verkeerd getimede 1 april grap? Ik heb in de posts hierboven goede argumenten gelezen, dus die ga ik ook niet weer herhalen.

Trollenbol tenzij ze een app downloaden en een code scannen.

Er komen ook ticketautomaten. Vrij toegankelijk lijkt me. Maar ik ben het met je eens. De smartphone blijft best zoveel mogelijk in de zak, behalve voor kiekjes te maken.
      Meer borden met wachttijden zijn wat mij betreft ook welkom.

Onbegrijpelijk dat ze dit soort troep weer proberen toe te passen na het debacle bij de Python. Ik kan mijn kleine straks uit gaan leggen dat de rij open is maar we via de telefoon kunnen wachten? Echt soms vraag ik me echt af wat voor personeel dit soort zaken mag beslissen en hoe het mogelijk is dat er niemand met zijn verstand tegen in gaat!

Ik ben altijd bereid om de Efteling en haar soms enigszins opmerkelijke keuzes te verdedigen. Maar nee 🤪

• Tim vindt dit leuk.

Dat heeft Carnaval Festival toch niet nodig? Het is nooit echt heel erg druk daar. Ik weet wel andere attracties die het beter kunnen gebruiken.

Bizar. Je zou verwachten dat na alle mislukte testen (Python kuch..) de Efteling dit wel zou opgeven.
      Als de meandering van de CF al eens vol staat is het nog steeds vrij kort wachten. Mijn kinderen hebben zich daar nooit verveelt door de vrolijke muziek, de entertainment op de schermen en de snelle doorloop. In bijvoorbeeld de wachtrij van de Droomvlucht is een stuk minder te zien.

• Tim vindt dit leuk.

Ik snap de reacties van de mensen hier op het forum en ben het hier mee eens. CF heeft dit niet nodig buiten het feit wat je van een virtuele wachtrij vindt.

De vraag die bij mij gelijk omhoog komt is : heeft dit te maken met Sindbad fase 2?

Je ziet regelmatig de wachtrij van CF op het plein komen en wellicht is dit niet handig met wat er gepland is voor Sindbad fase 2. Wellicht als dit niet werkt dat ze de toegang van CF moeten gaan aanpassen. Wat mij betreft laat je de wachtrij beginnen door Jokie s wereld heen.

Wellicht is dit te hoopvol gedacht, maar dan zou de test nog iets positiefs kunnen zijn.

Ik ben zo te lezen de enige persoon die op het eerste gezicht wél positief is…

Carnaval festival is een attractie die door kleine kinderen graag bezocht wordt. Ik heb zo’n dreumes rondlopen en als we met hem in het park zijn ontkomen we er niet aan om de attractie te doen.

Nu ben ik de afgelopen twee maanden op zaterdag en zondag in het park geweest en hebben we 3 van de 4x de attractie overgeslagen omdat er een wachtrij staat die tot Sirocco reikte. 3 kwartier volgens de app.
        Dat is geen feest met een kind. Ook niet een wachtrij die door loopt of met een schermpje dat hij alleen kan zien als je hm optilt.

Laat mij alsjeblieft wachten terwijl hij andere dingen kan zien in het park. Verder ben ik het het wel eens; ‘s ochtends vlak na parkopeningen ‘s middags en ‘s avonds voor het park dicht gaat heb je deze techniek niet nodig. Maar er zijn heus veel momenten waarop het een welkome toevoeging is.

En laten we dan vooral ook hopen dat het werkt 😅

De 'Boarding Pass' is al eens geflopt en dat gaat het nu weer doen. In Walibi hebben ze de virtuele wachtrij er ook doorheen gedrukt wat resulteert in chagrijnige bezoekers en chagrijnig personeel. En zijn de rijen dan weg? Nee, die staan voortaan vóór de ingang van de wachtrij. De parken denken alleen maar aan het opkrikken van F&B en merchandise omzet, maar op deze manier raak je de gunfactor kwijt waardoor men minder uitgeeft.