- Bijgewerkt
Dit kan alleen maar goed gaan natuurlijk. Want al die testen in de Efteling hebben geweldig gewerkt.
Wat denk je zelf
Dit kan alleen maar goed gaan natuurlijk. Want al die testen in de Efteling hebben geweldig gewerkt.
Wat denk je zelf
Degene die dit soort dingen verzint komt zelf nooit in het park, dat is wel duidelijk.
Trollenbol Wat is hier in de buurt te doen zonder wachttijd?
De Warme WinterWeide. Alles wijst er voor mij naar dat ze daar meer bedrijvigheid willen creëren. Liever mensen daar laten wachten dan in de naar mijn mening lelijkste wachtrij van het park by far.
Verder volledig met je redenen eens, ik snap het ook niet waarom ze dit doen.
Nog een kleine aanvulling op jouw opsomming.. je staat ook nog eens droog in de wachtrij. Dus mocht er dan een rij staan en je wilt even schuilen, kun je overdekt wachten. Dat gaat met een virtuele wachtrij niet meer.
En ook op de winter weide sta je niet droog.
Is dit een verkeerd getimede 1 april grap? Ik heb in de posts hierboven goede argumenten gelezen, dus die ga ik ook niet weer herhalen.
Trollenbol tenzij ze een app downloaden en een code scannen.
Er komen ook ticketautomaten. Vrij toegankelijk lijkt me. Maar ik ben het met je eens. De smartphone blijft best zoveel mogelijk in de zak, behalve voor kiekjes te maken.
Meer borden met wachttijden zijn wat mij betreft ook welkom.
Onbegrijpelijk dat ze dit soort troep weer proberen toe te passen na het debacle bij de Python. Ik kan mijn kleine straks uit gaan leggen dat de rij open is maar we via de telefoon kunnen wachten? Echt soms vraag ik me echt af wat voor personeel dit soort zaken mag beslissen en hoe het mogelijk is dat er niemand met zijn verstand tegen in gaat!
Ik ben altijd bereid om de Efteling en haar soms enigszins opmerkelijke keuzes te verdedigen. Maar nee
Dat heeft Carnaval Festival toch niet nodig? Het is nooit echt heel erg druk daar. Ik weet wel andere attracties die het beter kunnen gebruiken.
Bizar. Je zou verwachten dat na alle mislukte testen (Python kuch..) de Efteling dit wel zou opgeven.
Als de meandering van de CF al eens vol staat is het nog steeds vrij kort wachten. Mijn kinderen hebben zich daar nooit verveelt door de vrolijke muziek, de entertainment op de schermen en de snelle doorloop. In bijvoorbeeld de wachtrij van de Droomvlucht is een stuk minder te zien.
Ik snap de reacties van de mensen hier op het forum en ben het hier mee eens. CF heeft dit niet nodig buiten het feit wat je van een virtuele wachtrij vindt.
De vraag die bij mij gelijk omhoog komt is : heeft dit te maken met Sindbad fase 2?
Je ziet regelmatig de wachtrij van CF op het plein komen en wellicht is dit niet handig met wat er gepland is voor Sindbad fase 2. Wellicht als dit niet werkt dat ze de toegang van CF moeten gaan aanpassen. Wat mij betreft laat je de wachtrij beginnen door Jokie s wereld heen.
Wellicht is dit te hoopvol gedacht, maar dan zou de test nog iets positiefs kunnen zijn.
Ik ben zo te lezen de enige persoon die op het eerste gezicht wél positief is…
Carnaval festival is een attractie die door kleine kinderen graag bezocht wordt. Ik heb zo’n dreumes rondlopen en als we met hem in het park zijn ontkomen we er niet aan om de attractie te doen.
Nu ben ik de afgelopen twee maanden op zaterdag en zondag in het park geweest en hebben we 3 van de 4x de attractie overgeslagen omdat er een wachtrij staat die tot Sirocco reikte. 3 kwartier volgens de app.
Dat is geen feest met een kind. Ook niet een wachtrij die door loopt of met een schermpje dat hij alleen kan zien als je hm optilt.
Laat mij alsjeblieft wachten terwijl hij andere dingen kan zien in het park. Verder ben ik het het wel eens; ‘s ochtends vlak na parkopeningen ‘s middags en ‘s avonds voor het park dicht gaat heb je deze techniek niet nodig. Maar er zijn heus veel momenten waarop het een welkome toevoeging is.
En laten we dan vooral ook hopen dat het werkt
De 'Boarding Pass' is al eens geflopt en dat gaat het nu weer doen. In Walibi hebben ze de virtuele wachtrij er ook doorheen gedrukt wat resulteert in chagrijnige bezoekers en chagrijnig personeel. En zijn de rijen dan weg? Nee, die staan voortaan vóór de ingang van de wachtrij. De parken denken alleen maar aan het opkrikken van F&B en merchandise omzet, maar op deze manier raak je de gunfactor kwijt waardoor men minder uitgeeft.
John Nu ben ik de afgelopen twee maanden op zaterdag en zondag in het park geweest en hebben we 3 van de 4x de attractie overgeslagen omdat er een wachtrij staat die tot Sirocco reikte. 3 kwartier volgens de app.
Dat is geen feest met een kind. Ook niet een wachtrij die door loopt of met een schermpje dat hij alleen kan zien als je hm optilt.
Maar waarom proberen ze dan steeds weer hetzelfde uit? Zoals ik van Farcry 3 geleerd heb, de definitie van waanzin is het keer op keer hetzelfde proberen met iedere keer de hoop op een ander resultaat. Waarom kijken ze niet naar Disney of naar Universal die met de wachtruimtes van de Dumbomolen en Jimmy Kimmel ook iets nieuws (en in mijn ogen geslaagd) gedaan hebben. Sloop de wachtrij eruit en tover het samen met de parkeerplaats erachter om tot een leuke speeltuin om daar virtueel te wachten op een toegankelijke manier.
Ik snap ergens wel wat men wil bereiken door te denken dat ze op die manier "de stress van het wachten" willen wegnemen en meer bedrijvigheid wil creëren in de horeca en winkels er rondom.
Echter, "de stress van het wachten" verplaats je op die manier en wordt nog verergerd omdat je haast constant op je telefoon gaat kijken of geen melding mist. En helemaal erg wordt het als je door het rumoer het signaal gemist hebt en je niet meer binnen kan.
Ook, was het niet de bedoeling van de wachtrijen om volk uit het park te trekken zodat het er relatief rustig bleef. Nu creëer je een overvol plein met virtueel wachtenden, mensen die doorstromen, mensen die niet weten wat er gebeurd of hoe het werkt... Ik zie de chaos al voor me.
Alsook de chaos in de horeca rondom. Want als het effectief een strenge winter zal worden wie ga je dan zo gek krijgen om een half uur tot een uur buiten te staan laten wachten? Zelfs met een warm drankje moet je nog in beweging blijven. En als je zeurende kinderen bij hebt is het helemaal feest.
De jeugd wiens smartphone met hun hand vergroeid is zal er geen problemen mee hebben. Maar gezinnen met kinderen? Oudere personen? Als ik zie hoe men sukkelt met de app van Jumbo open te krijgen, hun barcode te vinden en die te scannen aan de kassa zie ik het niet zo stralend tegemoet en ga ik akkoord met diegenen die opteren dat weggegooide geld te investeren in nieuwe permanente dingen. Zoals idd een fastpass systeem.
John Ik ben het met je eens. Ik vind de overwegend negatieve reacties compleet overtrokken. Het is een test, vorige tests zijn mislukt en daar hebben ze naar eigen zeggen van geleerd. Laat ze dat dan bewijzen in plaats van ze compleet neersabelen. Virtueel wachten is, als het goed uitgevoerd wordt, een top idee. Die goede uitvoering is helaas alleen af en toe even puzzelen.
The_Real_Infernape laten wachten dan in de naar mijn mening lelijkste wachtrij van het park by far.
Dat was de afbrokkelende fata wachtrij toch al?
Brabander De vraag die bij mij gelijk omhoog komt is : heeft dit te maken met Sindbad fase 2?
Nee, natuurlijk niet, dan zou de Efteling ergens over nadenken, en dat zou de eerste keer zijn.
Als je dit zo leest zou je bijna wensen dat de boarding pass terug kwam. Eigenlijk snap ik ook niet dat ze dat helemaal geschrapt hebben, want toen met die laatste tests bij de Python (waar er dus een boarding pass rij én een stand by rij was) had ik wel hoop. Al met al kansloos dat de Efteling al 5 jaar lang aan het proberen is om het wiel opnieuw uit te vinden, terwijl Europa-Park en Disney jaren lang een systeem hebben en hadden (in die volgorde) waar ik nog nooit iemand over heb horen klagen.
Ik ben precies, net zoals @John, een van de weinige die hier wel positief over staat. Is het de juiste attractie om mee te testen, zijn er attracties die het meer nodig hebben?
Waarschijnlijk wel. Maar het is ook een attractie met atypische stromen, waar ze hiervoor getest hebben bij achtbanen, bij de monorail is dit nu echt een attractie van een ander kaliber. Het kan aardig druk worden bij Carnaval Festival, maar meestal valt dat heel erg goed mee.
Ik ben benieuwd wat hieruit komt, virtueel wachten lijkt mij op termijn een trend die er sowieso aan komt, al dan niet als optie. En je weet enkel wat werkt, door het te proberen.
Iets wat voor een ander park werkt, werkt niet noodzakelijk voor een ander park.
Heb nu 2 pretparken bezocht die deze service aanbieden en beiden hebben hun voor- en nadelen. Zelf zou ik het bij de Efteling testen bij bijvoorbeeld Symbolica en/of Joris en de Draak. Attracties waar normaliter een langere wachtrij staat. Dan denk ik dat een dergelijk systeem wel degelijk kan werken in de Efteling. Alhoewel het mijn favoriete pretpark in Nederland is bezoek ik het alleen tijdens een snipperdag of bijvoobeeld straks met een bedrijfsfeest van mijn vrouw. Ja, ik zie het positief dat dit echt kan werken daar. Wellicht een kleine opsomming van attracties die dit kunnen gebruiken:
Houd daarnaast de normale wachtrij ook open en dan ben ik van mening dat dit heel erg goed kan gaan werken. Mensen hebben de keuze om aan te sluiten normaal dan wel virtueel, tijdens het virtuele wachten zijn er genoeg andere attracties die leuk genoeg zijn om te bezoeken. En een keer een lekker pilske pakken tijdens het wachten vind ik in de Efteling helemaal niet erg.